Sampai sahaja didorm, aku terus memeluk Eunhyuk. "Oppa, gwenchana?". Aku memegang pipinya. "Im fine". Senyuman dari bibirnya buat aku cair. Aku memandang Donghae. Aku memeluknya juga. "Gomawo oppa". Ucap aku dalam pelukannya.
Donghae menggosok kepala aku. "Promise yang Syana akan jaga bestfriend oppa ?". Aku senyum dan membuat pinky promise dengannya.
"Ehem, yang aku dekat sini taknak pula peluk eh? Penat aku pakai wig, baju perempuan kau ni". Heechul memerli. Cepat saja aku memeluknya. "Gomawo". "Cepat sihat Syana, aku rindu nak gurau dengan kau". Ucap Heechul dalam pelukannya. Aku hanya mengangguk.
SKIP
Malam selepas kejadian itu, aku dijaga oleh mereka semua.
"Syana yah, bilik mana aku boleh pakai ni? Syana! Ada hairspray tak? Syana nak makan apa malam ni!"
Pening aku dibuatnya. Tak apa, mereka duduk disini hanya sementara. Aku membuat keputusan untuk tidur di ruang tamu. Mereka semua tidur dibilik. Aku lebih selesa diruang tamu, senang aku ke dapur ataupun tandas.
Jam sudah pukul 1230pagi. Aku masih tak dapat pejamkan mata. Mereka semua sudah tidur, penat mungkin.
Aku membuka siaran tv. Hanya ulangan cerita-cerita drama korea yang aku dah tengok. Bosan. Aku menutup semula siaran tv.
Aku membuka twitter. Banyak artikel tentang aku dan Super Junior. Yang aku lega, aku tidak mendapat sebarang komen negatif dari peminat Super Junior. Semuanya memuji mereka kerana mampu protect aku yang hanya dancer mereka.
Haih, bosannya. Aku tak dapat lelapkan mata. Bunyi guruh yang kuat kedengaran. Aku mengintai sedikit ditingkap. Hujan lebat. Tiba-tiba sahaja bunyi guruh kuat.
Apa aku nak buat ni? Aku phobia dengan bunyi-bunyi kilat dan guruh. Aku cuba lelapkan mata. Tapi bunyi guruh dan kilat makin kuat.
Aku mengambil tongkat dan pergi ke bilik tetamu , tempat Heechul, Leeteuk dan Yesung tidur. Mereka semuanya sudah dialam mimpi.
Kalau guruh macamni, selalunya aku akan memeluk Kyoongi, bantal kesayangan aku. Tapi bantal tu aku tak bawa pun kesini.
Bahu aku disentuh. Eunhyuk rupanya. Hish terkejut aku. "Wae? Kenapa tak tidur lagi?". Dia bantu aku ke ruang tamu semula. "Syana takut kilat.. bunyi kilat kuat sangat.. takut". Eunhyuk menyuruh aku baring diatas sofa.
Dia menyelimutkan aku dan mengusap kepala aku. "Gwenchana, aku ada. Dah, tidur-tidur. Aku ada jangan risau". Eunhyuk menepuk bahu aku dengan lembut.
"Oppa, Sohye unnie macam mana?". "Gwenchana, jangan risau dah. Dia melingkup dalam penjara. Kita akan pastikan dia duduk dekat penjara tu seumur hidup. Balasan untuk orang yang tak reti menghargai". Aku hanya mendiamkan diri dan memejamkan mata.
SKIP
Sudah dua bulan sejak kemalangan itu berlaku. Aku beransur pulih dan boleh menari semula. kes Sohye telahpun mahkamah membuat keputusan yang dia akan dipenjarakan minimum 15 tahun. Aku dipanggil ke Jeon Talent semula bersama Super Junior. Katanya ada perbincangan untuk aku.
JEON TALENT
Aku dan Super Junior duduk di bilik mesyuarat dan menunggu CEO.
"Oppa, projek apa ni?". Aku memandang Heechul. "Alah kau dengar jela, nanti bos kau cakap. Kau terima je tau".
"Maaf kerana menunggu lama". CEO masuk ke bilik mesyuarat sambil memegang satu fail.
"Okay. Tujuan saya memanggil awak kesini untuk bertanya, sudi ke awak join variety show terbaru Super Junior? Kami ada membuat satu website vote untuk fans. Dekat situ fans boleh vote , mahu kamu join variety show ini atau tak . Sebab ramai fans dah tahu yang kamu memang rapat dengan mereka. Jadi mereka ingin tahu kehidupan kamu bila Super Junior ada. Jadi kamu setuju atau tak?".
YOU ARE READING
For You 🔞(Complete)
RomanceI recommend kalau baca ni with lagu One More Chance by Super Junior Sya, gadis yang baru mulakan kariernya sebagai dancer di sebuah agensi yang mendidik trainee hingga menjadi 'star'. Sya yang baru saja berumur 23 tahun ini mula jatuh cinta ehek cli...