15/1/2017 tarikh daftarnya kitaorang ke SM IMTIAZ YT KUALA NERUS,TERENGGANU.
Time tu perasaan kitaorang ada yg happy dpt duk asrama ada yang sedih tinggalkan rumah,parent dan lain lain.First night kat asrama mmg ada yg nangis homesick ,ockward macam macam lah. Rasanya malam tu ada aktiviti ngan MPP. Tak ingatlah plak nama aktiviti tu
Esok tu ada aktiviti ngan fasi alumni imtiaz. Sepanjang 1 minggu berorientasi ngan fasi ,senior,cikgu2 finally ada yg dh rapat sikit.
Lepas dh lama macam tu kitaorang mmg rapat giler2 lah ,dalam kelas ALLAHU memang meriah lah. Tapi banin ngan banat selalu sangat gaduh (takdelah selalu sangat...kadang kadang adalah satu kepala) .
Sampai satu masa kitaorang mmg kene duduk satu dorm f1. Ya Allah perasaan masa tu memang sedih lah sbb dh sesuai dengan dorm lama. Tapi last2 kitaorang sedar duduk satu dorm tu lagi meraptkan ukhwah sesama kitaorang ni (banat jer). Memang happy giler duduk dlm batch F1 dan rasa bersyukur dapat kawan yang gile2 macam ni.
Satu part yang paling best bila kitaorang dapat gi TER ngan ummi & walid .Tapi sebelum gi tu ada satu masalah yg mmg x leh nak citer kat public sbb mmg masalah besar (besar sangat 😒) Tapi lepastu semuanya dah okay. Mmg meriah lah masa dekat TER. Maklumlah citer Awak Suka Saya Tak kan shooting kat sana nak2 lagi banat ni mmg minat Alvin Chong. Mulalah bising masa tu. Banat mmg bising selalu. Tak kira tempat. Hahahahha.
Lepastu ,pekerja kat TER tu tunjuk kuda yg alvin naik. Semua org speecheles. Memang semua berebut lah nk pegang. Hehehehe.
Last2 bukan banat dapat naik kuda tu,banin yg naik. Banat naik kuda lain. Tapi syukur Alhamdulillah ada kuda yg lain dapat naik daripada x dapat naik langsung. Seronok giler masa tu. Masa tu plak ada ternampak kuda putih tgh terlocat loncat. Kitaorang pun panggil dia kuda x betul. Heheheh.Tibalah final exam yang kitaorang dok sebut PAT,PAT tu. Kene struggle lah time ni untuk dapat markah yg cemerlang. PAT + IGCSE mmg kene struggle giler2. Seminggu berlalu habis dh exam PAT. PAT eh bukan IGCSE. Lepastu malam last exam ada jamuan akhir tahun kat Permai Inn Hotel Terengganu. The happiest night that we ever had. Boleh bawak fon wehh. Apalagi selfie lah banat2 ni. Tapi mmg sedih ah malam tu tgk f3 nangis jamuan terakhir diaorang kan. Banyak video diaorang buat termasuk f2 ,persembahan daripada banin . Memang best giler5 ah.
Tapi masa berlalu dengan pantas . Kejap jer rasa jamuan tu. Lepastu sampai lah hari Ahad exam IGCSE untuk 2 hari. Then we are freedom from exam. Tapi memang bosanlah sbb x tau nk buat apa kat kelas. Kemas kelas habis dh. Nak buat apa lagi kan.
Lepastu tibalah 23/11/2017 hari terakhir sekolah untuk tahun 2017 . Tak sangka rupanya kejap jer masa dh nak masuk F2 dh nk jadi senior (tangan ke bahu mata ke atas)😅. Banyak gile lah memori yang F1 buat tahun ni. Gaduh,Gembira,Sedih semua ada lah. Tapi inilah hari yang paling sedih dan hari terakhir untuk batch PB ada kat IKON sbb next year diaorang x de kat IKON dah. Confirm lah rindu tp nak buat macam mana kalau itu yang terbaik untuk diaorang kan.
Oklah. Itu jer nak citer kat sini walaupun ada banyak lagi nak citer tp malas nak taip. Saya harap ikon akan still together forever. Insyaallah Aamin.
PB , GA , TK
TOGETHER 💕p/s kalau ada typo sorry,kalau ada terguriskan perasaan sorry, harap enjoylah dengan cerita tentang sekolah kami. TQ 😉
IMTIAZ KUALA NERUS
THE BEST SCHOOL IN THE WORLD 💖Sayang IKON FOREVER 😘
1AA
2AA
3AAClass of 2017
3NF
3IA
3IK(Sesiapa adik2 yang lepasan UPSR tu, jomlah masuk sini. Insyaallah dapat pengalaman baru kat sini 😊)
YOU ARE READING
1 Abu Amru
Short StoryMenceritakan sedikit sebanyak tentang telatah Tertier Ikonic of iKON.Banyak karenah diaorang ni. Diaorang selalu gembira,sedih,kene marah,kene tegur dan banyak lagi. Hope korang enjoy bila baca story ni . TQ.