[Di rumah Guanlin]
"Gud morning baby bucuk2"Kata Jihoon sambil mencubit pipi Guanlin."Kau dah kenape?!"Tanya Guanlin sambil menolak tubuh Jihoon dalam keadaan mamai."Alah orang nak sweet sikit pon tak boleh"Kata Jihoon sambil membuat muka sedih.
"Euw..Kau bukan test aku"Kata Guanlin sambil buat muka loya."Sorry sikit ehh..Aku buat macam ni sebab kau tu tak reti2 nak bangun.."Kata Jihoon sambil keluar dari bilik Guanlin.
"Jihoon,aku nak keluar jap.."Kata Guanlin sambil memakai kasut."Kau nak pergi mane?"Tanya Jihoon."Aku nak keluar breakfast dengan Haena"Kata Guanlin."Ouhh.."Kata Jihoon sambil menonton rancangan Doreamon."Yeay doreamon! "Jerit Jihoon sambil menari sebaik sahaja lagu doreamon dimainkan.
[Guanlin sampai di hadapan rumah Haena]
Ting Tong
"Ish mane Haena ni?"Kata Guanlin sambil menekan loceng rumah berulang kali.Guanlin memulas tombol pintu rumah Haena."Ish2..Pintu rumah tak kunci"Kata Guanlin sambil meluru masuk ke dalam rumah Haena.
"Haena?"Panggil Guanlin sambil mencari kelibat Haena.Guanlin masuk ke dalam bilik Haena.Kelihatan Haena sedang tidur dengan nyenyak."Aishh tidur lagi"Kata Guanlin sambil mendekati katil Haena.
Guanlin duduk di sebelah katil Haena sambil memandang Haena dengan lama.Guanlin mendekatkan wajahnya ke muka Haena.
"Arghhh!!!"Jerit Haena sambil menampar muka Guanlin."Auchh sakit lah!"Kata Guanlin sambil memegang mukanya.
"Kau buat aper kat aku tadi!?Macam mane kau boleh masuk dalam bilik aku!? Kenape kau datang kat sini?!"Tanya Haena kepada Guanlin.
"1.Aku tak buat pape pon lah kat kau...2.Lembu pon boleh masuk dalam bilik kau sebab kau tak kunci pintu..3.Aku datang sini sebab nak ajak kau breakfast sesame"Terang Guanlin.
"Dah lah baik aku tunggu kau kat luar"Kata Guanlin sambil memegang pipinya."Kuat sangat ke aku tampar dia?"Tanya Haena sambil melihat tapak tangan nya.
Haena keluar dari rumah lalu terus memasuki ke dalam kereta.Sebelum keluar Haena kunci pintu rumah[Haena takut lembu masuk dalam rumah😂🐮]
[Di dalam kereta]
Guanlin hanya diam sahaja di dalam kereta.Haena memandang Guanlin."Sorry ehh sebab aku terpukul kau tadi..Sakit ke?"Tanya Haena sambil memandang Guanlin.
"Gile tak sakit"Kata Guanlin tanpa memandang Haena."Dah kau yang tetibe muncul mase aku tengah tidur..Memang lah aku terkejut"Kata Haena.
Guanlin hanya diam."Alah jangan merajuk"Kata Haena sambil mencubit pipi Guanlin."Kku kku kka kka.."Pujuk Haena sambil buat gaya aegyo.Guanlin tersenyum apabila Haena membuat gaya tersebut."Yer lah aku maafkan kau"Kata Guanlin sambil menggosok kepala Haena.
Haena gelak besar kerana melihat bekas tamparan nya itu menyebabkan merah di muka Guanlin.
[Di cafe Pakjib]
"Kau nak makan aper?"Tanya Guanlin."Aku ikut kau lah"Kata Haena sambil bermain phone dan gelak tawa kecil."Okay lah.."Kata Guanlin sambil pergi ke tempat order.
Guanlin kembali duduk di hadapan Haena.Kelihatan Haena gelak kecil sambil bermain phone."Kau mesej dengan sape tu?"Tanya Guanlin sambil mengintai di skirin phone Haena."Dengan Chaewon"Kata Haena.
Guanlin sekadar menganguk sahaja.Makanan yang dipesan oleh Guanlin sudah siap dihidang."Wow! Banyak nya kau order"Kata Haena sambil mulut nya yang terbuka luas.
"Cover lah sikit mulut tu kang masuk lalat🌚"Kata Guanlin dengan nada perli.Haena segera menutup mulut nya.Guanlin melihat Haena yang sedang malu apabila ditegur olehnya.Haena menikmati makanan tersebut.
Sesudah makan Guanlin membawa Haena ke taman tema(funfair)
"Guanlin jom naik tu"Kata Haena sambil menunjuk kearah tersebut.Guanlin hanya mengikut sahaja Haena.Guanlin dan Haena menaiki roller coaster seperti yang Haena tunjukkan.
"Bluek..bluek.."Haena mengusap badan Guanlin yang sudah tak bermaya tu."Kenape kau tak cakap yang kau tak boleh naik benda tu?
"Tanya Haena sambil mengusap badan Guanlin dengan lembut."Aku tak tahu pulak aku tak boleh naik benda tu"Kata Guanlin sambil bersandar dibahu Haena.
Haena terkejut dengan
kelakuan Guanlin."Guanlin kau nak aiskrim tak?"Tanya Haena."Boleh jugak"Kata Guanlin sambil memandang muka Haena."Jap, aku pergi belikan"Kata Haena dan meninggalkan Guanlin sendirian.[Beberapa minit kemudian]
"Nah"Kata Haena sambil menghulurkan aiskrim rolls kepada Guanlin."Terima kasih"Kata Guanlin sambil senyum sehingga nampak lesung pipit."Ya ampun! Kau Guanlin memang dah buat aku fall in love .."Kata Haena dalam hati."Same2"Jawab Haena lalu duduk di sebelah Guanlin.
"Haena.."Panggil Guanlin sambil memegang tangan Haena.Haena terkejut dengan kelakuan Guanlin."Alamak..Guanlin kau nak cakap aper pulak ni..cukup lah kau bunuh hati aku dengan cinta kau.."Kata Haena dalam hati."I love you"Kata Guanlin sambil memandang tepat ke dalam mata Haena.
Maka Haena cair seperti aiskrim akibat cinta(k joke)Haena kehilangan kata2."Aku..Saya..Ermm"Haena tergagap2 untuk menjawab."Aku...[To be continued]
[Sorry lambat update...Author harap korang tak marah Author😊..So macam mane dengan Ep5? best? or boring😪..Author kehilangan idea so sebab tu lah Author menghilang selama ni😂..Ep seterusnya ialah esok..]
Thanks vote and komen💕
YOU ARE READING
Boyfriend Upahan [Lai Guanlin💕]
Cerita PendekMengisahkan seorang yeoja yang mencari boyfriend upahan untuk cemburukan ex- boyfriendnya...Tpi lama kelamaan perasaan cinta muncul dalam diri mereka...