Yine annemin "deli kız" deyişiyle uyandım."Kalktım anne"."Hadi kızım." "Anne 5 dakikada geliyorum".Hemen yataktan çıktım.Banyoya gidip,günlük rutuel işlerim halledip,üzerimi giyindim.Mavi tunik,siyah pantolon siyah şalımı taktım.Mutfağa indim.Ve annemin yanına inip yanaklarından öptüm."Günaydın annecimmm.Yine döktürmüşsün sofrayı.""Hadi kızım iki lokma birşey ye.""Tamam annecim."Kahvaltımı ettikten sonra hemen evden çıktım.Yürüyümeye başladım.Yolda yürürken telefonum çaldı.Arayan babamdı."Efendim Babacım.""Kızım bugün dersten sonra hemen eve gel olur mu?""Tamam Babacım da ne oldu birdenbire?""Birşey yok kızım sadece annenin bir eski dostu ailecek yemeğe gelecekmiş.""Tamam babacım, bende okula varmak üzereyim.Allahısmarladık baba."Telefonumu kapadıktan sonra okula girdim.
Dersim henüz başlamamıştı.Okulda biraz göz gezdirdikten sonra kantine doğru yöneldim.Gözlerim kantinde oturmuş,yanındaki erkekle konuşan Senayı buldu.Sena yanına gelmem için eliyle işaret etti.Bir yandan kantine yönelirken bir yandan da Senanın yanındaki çocuğu düşünür oldum."Ravda bak bu abim Toprak,Abi bu da benim en yakın arkadaşım Ravda.""Tanıştığıma memnun oldum Ravda Hanım.""Be... bende memnun oldum Toprak Bey.""Abi Ravda ne öyle beyli hanımlı.""Sizin bana küçük hanım demeniz gerekirken.""Neyse tamam sustum. Ravda abim okula bu sene geldi.Oda senin gibi son sınıf öğrencisi bilgisayar mühendisliği istiyor.Önceden Amerikada okuyordu, şimdi son senesi olduğu için geri geldi.Babamın yerine şirketi devralıcak.Abime göz kulak ol yoksa ben derse geç kalıcam.Görüşürüz abicim,Kusura bakma sana eşlik edemedim,Ravda sana çok iyi eşlik eder."Sena koşarak yanımızdan ayrıldı.Yanımda oturan Toprağa baktığımda, beni süzüyordu.Gözlerimiz birbirini bulduğunda hafifçe bir gülümsedim.Bir insanın gözleri bu kadarmı güzel olur ya.Toprağın ağaca doymadığı gibi çimen gözleri vardı.Ben ona bakarken oda bana dikkatle baktı."Ravda tekrardan tanıştığıma memnun oldum,benim biraz işim var tekrardan görüşmek üzere.
Topraktan;
Ravdanın yanından ayrıldıktan sonra müdürümüz Mustafa beyin yanına uğradım.Ravdanın kim olduğunu sormak için."Mustafa Bey,Merhaba.""Hoşgeldiniz Toprak Bey,babanız geleceğinizi söylemişti.Ama bu kadar erken geleceğinizi düşünmüyordum.""Hoş buldum Mustafa abi desem daha doğru olur.Bugün sana birşey sormak için geldim.Ravda adında tesettürlü bir kız var,kimdir nedir öğrenebilir miyim?""Tabiki oğlum Ravda Korkmaz,son sınıf öğrencisi,psikologluk istiyor,tek çocuk,babası ve annesiyle yaşıyor.Bildiklerim bu kadar Toprak.Ama sen ne yapıcaksın Ravdayı...""Birşey yapmayacağım Mustafa abi.Yardımın için sağol.Hadi Allahaısmarladık."Demek Ravda Korkmaz hımmmmm.
Ravda hakkında düşünürken telefonum çaldı.Arayan annemdi."Efendim anne""Oluşum akşam erken gel,Senayı da getir,akşam eski bir dostuma yemeğe gideceğiz""Eski bir dost Senaya sor o bilir.""Tamam annem""Görüşürüz oluşum. ""ANNE"BİR yandan Ravda bir yandan akşam yemeği...
Ravdadan;
Toprakta nerden çıktı böyle.Senanın bir abisi olduğunu bilmiyordum.Abisi olsa bile neden ben bu kadar etkilendim.Onu görünce nefesim kesildi birdenbire...Sanki kalbim onu
görünce atmaya başladı.Ama bunu yapamazdım...Helallim olmayan birine bakamazdım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Toprağın Ravdası...
RomanceOnsuzluğa alışmak,onunla onsuz yaşamayı öğrenmek demektir...