'Mă grăbesc să ajung la întâlnirea cu fetele, tati. Încercăm să ne luăm câte ceva pentru începutul ultimului an de liceu. Te voi suna imediat cum termin. Pupici.' - Asta scria Victoria pe telefon când este deranjată de un apel.
- Voiam să trimit un mesaj, 'madame'! Dar ca de obicei, ce să vezi?! Mă întrerupi! Îi răspunde pe un ton ironic și ușor ridicat.
- Când o să încetezi în a te mai comporta ca un copil? În curând vei împlini optsprezece ani, dar... este întreruptă de Victoria.
- De aia m-ai sunat? Ca să te plângi... din nou? O să închid.
- Nu, nu, nu, îi spune fetei rapid. Nu închide! Vino acasă, tatăl tău vrea să îți vorbească.
- Merg cu Larisa și Ela la cumpărături! Avem nevoie de lucruri noi pentru școală. Ajung în trei-patru ore. Paaa!Victoria nu așteaptă o altă replică, închide repede pe un ton satisfăcător, zâmbește și își vede mai departe de drum savurând din plin un frappuccino cu multă gheață de la Starbucks. Poate pentru că nu are o relație atât de bună cu mama ei, Maya, se simte puternică atunci când o face să pară inferioară. De câțiva ani a încetat să o mai numească 'mamă' din cauza unui incident nefericit, iar apelativele ironice cum ar fi 'madame', 'doamnă', 'prietena', 'doamna Maya' i-au luat locul.
Victoria Grace este o fată din Los Angeles care are tot ceea ce își dorește. Cei apropiați îi spun Vicky sau V. Populară, cu mulți prieteni, fata nu duce lipsă de atenție, iar numeroasele petreceri la care participă, îi aduc doza de distracție și 'distragere'. Deși pare inabordabilă, adolescenta are suflet bun și împarte gânduri pozitive când are ocazia. Relația cu părinții este mai complicată, totuși. Tatăl său, Daniel, reprezintă un model în viață, însă Maya, mama fetei, semnifică un aspect mai... dificil. Se spune că Victoria urăște minciuna, iar mama ei devenise, la un moment dat, una.
Cumpărăturile se termină relativ repede, doar două ore stau fetele prin magazine, așa că Victoria se îndreaptă direct spre casă, exact cum a promis. Însă surpriza de care are parte întrece orice promisiune de a ei. Cum intră pe poarta imensei sale case, vede o mulțime de bagaje în curte, o parte din obiectele din interior și pe mama ei.- Ce se întâmplă aici? În sfârșit te muți?
- Poți să nu mai fi arogantă măcar pentru o clipă? Se simte un strop de agresivitate în vocea femeii.
- Doamne, glumeam doar! Ce-i cu atâta seriozitate?
- Mergi în biroul tatălui tău.Victoria se înțelege de minune cu tatăl său. Au o relație de prieteni, își spun toate secretele, - cel puțin așa pretind - iar iubirea dintre cei doi este nemărginită.
- Tată? De ce sunt toate bagajele afară?
- Victoria, draga mea, îmi pare rău că nu ți-am zis mai devreme și totul e făcut pe grabă, dar trebuie să ne mutăm din Los Angeles pentru o perioadă.Adolescenta rămâne uimită, neschițând niciun gest, însă expresia facială este atât de clară, încât transmite toate cuvintele pe care nu le rostește.
- Știu că te-am luat pe nepregătite, că ești speriată, dar nu ai niciun motiv de îngrijorare. Locul în care mergem este atât de primitor și frumos...
- Frumos?! Los Angeles e frumos! Nu pot să cred că îmi faceți una ca asta!
Fata oftează, își trece mâinile prin păr, se uită pierdută în jur și nu are idee cum ar trebui să reacționeze.
- Ria, afacerea cu investitorii Lompa decădea. Am fost nevoit să iau o decizie pentru binele familiei. E vorba de un an.
- Doar un an? I se înseninează puțin fața. Ești convins că nu va dura mai mult?
- Contractul pe care l-am semnat este valabil un an de zile. Grupul Lompa vrea să ne extindem aria de lucru, dar din păcate nu sunt locuri disponibile aici. Așa că au găsit un loc în care succesul va fi garantat. În plus, dacă totul merge bine, când ne vom întoarce, mă vor numi președintele firmei EIMA și nu vom mai fi nevoiți să plecăm niciodată.- Promiți?
- Promit!Și așa începe lanțul promisiunilor încălcate.
Plină de sentimente necunoscute încă pentru ea, Victoria se urcă în mașină de unde are să coboare într-o nouă viață aducătoare de peripeții interesante, fericite, triste, dar cel mai important, periculoase. De aici, din Los Angeles în Overleve, noul 'acasă'.
CITEȘTI
Ria, West Over
Teen FictionVictoria Grace ajunge în Overleve tocmai din L.A. înainte de ultimul an de liceu. Adaptarea nu este deloc ușoară, având în vedere că persoanele din cartierul West Over încearcă să îi distrugă liniștea. Încă din prima zi, aceasta intră în conflic...