[sambungan]
"Aku pon suka kau jugak"Kata Haena tanpa memandang muka Guanlin kerana malu."Serious?!"Tanya Guanlin dengan teruja.Haena hanya menganguk sahaja.
"Yuhoo!!"Jerit Guanlin sambil melompat."IM HAENA!!! I LOVE YOU!!"Jerit Guanlin sambil melompat."Ish!!Takpayah lah jerit!orang tengok lah"Kata Haena sambil menekup mulut Guanlin.
Orang ramai yang berada di situ hanya memandang mereka berdua."Takpe lah..Lagi pun aku memang teringin nak menjerit sebab pendam perasan ni lame2"Kata Guanlin sambil memegang kedua2 tangan Haena.Muka Haena bertukar berona merah.
"Guanlin,Esok hari jadi Chaewon.Aku ingat nak buat birthday party Chaewon bile dia balik".
"Kalau kau nak ajak Jihoon pon boleh jugak"Kata Haena."Ouhh kalau macam tu aku tolong lah kau hias untuk party tu"Kata Guanlin sambil senyum.
"Haena"Panggil Guanlin."Hmm.."Jawab Haena."Boleh tak kiter tak payah panggil 'aku&kau'?"Kata Guanlin.
"Habistu nak panggil aper?"Tanya Haena."Okay mulai saat ni Haena panggil 'Oppa"Kata Guanlin.
"Okay Oppa!"Kata Haena sambil memeluk Guanlin."Oppa janji yang Oppa akan jaga Haena sepenuh hati Oppa"Kata Guanlin sambil mengusap kepala Haena.
[Di rumah Haena]
"Esok Oppa beli barang2 birthday tu"Kata Guanlin sambil senyum."Okay bye Oppa!"Kata Haena sambil melambai kearah Guanlin.
"Bye jangan lupa kunci pintu nanti lembu masuk culik girlfriend Oppa pulak"Kata Guanlin."Yer lah"Kata Haena lalu masuk ke dalam rumah.
"Esok aku nak bagitahu kat Chaewon yang aku dah ade boyfreind"Kata Haena dengan teruja."Omma!!! Haena dah dapat calon menantu omma!!!!
"Jerit Haena seperti orang gila."Woi!! bising lah!!"Kata jiran sebelah rumah."Aper aku kesah.."Kata Haena sambil flip hair.
"Bising jer lah mak cik kodok sebelah rumah tu!"Kata Haena sambil baring di katil."Haih tak sabarnya nak kahwin"Kata Haena dan melelapkan matanya.
[Keesokan harinya]
"Huarghh..Good morning to myself"Kata Haena sambil bangun dari tempat tidur.
"Alamak aku lupa yang hari ni hari jadi Chaewon!"Kata Haena dalam keadaan kelam kabut."Baik aku pergi mandi dulu"Kata Haena lalu mencapai tualanya.
[Beberapa minit kemudian]
"Nak pakai baju aper yer?"Kata Haena sambil memilih baju yang hendak dipakai."Ishh semua tak cantek"Kata Haena.
"Takkan aku nak pinjam baju Chaewon?"Kata Haena sambil berfikir."Takpe kalau aku pinjam pon sebab Chaewon mane ade hari ni dia balik petang.."Kata Haena lalu meluru masuk ke dalam bilik Chaewon.
"OMAIGOAT!cantek gilos baju kau Chaewon"Kata Haena sambil memilih baju Chaewon."Hah! Aku ambik yang ni lah!"Kata Haena lalu mengambil baju tersebut.
"Hah!cantek pon!muat2 dengan aku.."Kata Haena sambil menghadap cermin."Terima kasih Chaewon sebab pinjamkan aku baju"Kata Haena lalu menuju ke ruang tamu.
Ting Tong
Haena bergegas membuka pintu rumah.Kelihatan Guanlin sedang berdiri di hadapan pintu."Wow hensem giler bakal suami aku..Kalau macam ni lah mesti makcik kodok jiran aku tergoda.."Kata Haena dalam hati.
"Dah jom "Kata Guanlin sambil memegang tangan Haena."Okay"Jawab Haena.
[skip]
Mereka pon pergi ke kedai bakery untuk membeli kek buat Chaewon.Selepas membeli kek dan alatan party,Guanlin dan Haena balik untuk membuat persiapan party tersebut.
[Di rumah]
"Oppa boleh tak tolong gantung belon ni kat situ?"Kata Haena sambil menunjukkan kearah tersebut.
"Okay dear"Jawab Guanlin sambil mencuit dagu Haena."Mak aihh..mase ni pon kau nak buat aku cair.."Kata Haena dalam hati.
"Sikit lagi"Kata Haena."Jap Oppa tak sampai...Arghhh!!!"Jerit Guanlin apabila dia jatuh dari kerusi dan ter'on top' badan Haena.
Guanlin memandang Haena dengan lama.Haena juga memandang Guanlin.Masing2 kehilangan kata2.
"Ermm Oppa"Panggil Haena sambil membuat isyarat untuk melepaskan diri."Tak nak"Kata Guanlin sambil senyum nakal.
"Ha sudah..Dia nak buat aper dengan aku sampai senyum macam tu creepy do.."Kata Haena dalam hati.Guanlin mendekatkan muka nya ke muka Haena.
Krekk[Bunyi pintu di buka]
Kelihatan Jihoon dan Chaewon berdiri di hadapan pintu rumah."OMMA MATA AKU!!"Jerit Jihoon sambil menutup mata.Chaewon kelihatan terkejut dengan aper dia tengok sekarang.
Guanlin dan Haena bangun dari posisi berdiri.Masing2 malu dan keadaan menjadi sedikit awkward.
"Surprise!!"Kata Haena secara tiba2."Wow! korang semua buat party ni untuk aku?"Tanya Chaewon."Yer lah"Jawab mereka bertiga.
Chaewon meniup lilin dan memakan kek tersebut bersama2 dengan Haena,Jihoon dan Guanlin."Untuk hari jadi Chaewon saya nak buat pengakuan"Kata Jihoon.Jihoon mengeluarkan sekotak cincin.
"Jung Chaewon sudikah awak menjadi girlfreind saya?"Kata Jihoon sambil memberi cincin menghulur cincin tersebut.[Jihoon dah maju guys 😂]Chaewon terkejut dengan kelakuan Jihoon.
"Saya sudi"Jawab Chaewon lalu menyarung cincin tersebut pada jari."Yuhoo"Jerit Jihoon sambil melompat."Weyhh tahniah beb"Kata Haena sambil menepuk bahu Chaewon.
"Weyhh thanks tau sebab buat party ni untuk aku"Kata Chaewon."No hal lah..Kau kan kawan aku"Kata Haena.
"Aku rase aku dapat kawan baru tak lama nanti"Kata Haena dengan nada perli."Ehh kau ke situ pulak!"Kata Chaewon sambil senyum malu.
Meraka pon enjoy party tu sesame.Jihoon pon bersweet2 dengan si Chaewon.[TAMAT]
JOKE TAK TAMAT LAGI LAH
[Sorry sebab Author published lambat😔...Tu pun Author published sebab baru siap Ep5..Mianhei..😭Btw Author memain jer tadi citer ni sebenarnya tak habis lagi 😂 So korang tunggu lah Author update Ep lain pulak]
Thanks vote and komen💕
YOU ARE READING
Boyfriend Upahan [Lai Guanlin💕]
Cerita PendekMengisahkan seorang yeoja yang mencari boyfriend upahan untuk cemburukan ex- boyfriendnya...Tpi lama kelamaan perasaan cinta muncul dalam diri mereka...