Prolog

1K 73 79
                                    

Jisung

"Yah... Siapa yang ambik ikan ni. Aku nak mas..." Tiba-tiba muncul seekor kucing hitam lompat di depan Jisung. "Eh mak kau hitam melompat cot cot ccot cooot..." latah Jisung.

Sungwoon

"Yah, Kucing... Sorry titew tak sengaja pijak awak. Awak hitam. Malam-malam ni tak nampak pulak awak" Lalu mengangkat kucing itu "Meow~" Lalu kucing itu lesap seperti asap.

Minhyun

"Arghhhhhhhhh!!!! Yah!!" Minhyun segera mengambil tualanya lalu menutup badannya dan berlari mencicit-cicit keluar dari bilik air. "Gila apa?"

Seungwoo

"Goallllll!!!!" tiba-tiba TV dan lampu yang berada di rumah terpadam. "Aduh, time macam nilah nak blackout" dan pada waktu itu juga elektrik ada semula. Dia memandang sekeliling. Betapa terkejut beruknya dia.

Jaehwan

"Yah, Minhyun hyung... Jaehwan taulah nak letak baju kotor kat belakang sendiri. Ni hyung main ambik je baju orang letak belakang" Minhyun memandang Jaehwan dengan pelik. "Sejak bila hyung letakkan baju kau kat belakang"

Daniel

"Meow.. Meh sini" lalu mengangkat dan mengusap kepala kucing itu. "Meow.. -.." kucing tersebut mengiau pasrah..

Jihoon

Sedang dia cari boxer yang yang sesuai untuk dipakai, ada tangan kecil yang menarik bajunya.."Jangan kacau Hoon. Kau kan perempuan.. Tak malukah nampak orang pakai macam ni?"

Woojin

"Asal muka kau tak comel eh?" soal Woojin sambil merenung muka gadis itu. "Kau nampak tak kuku aku ni? Kalau nak badan kau calar balar, haa kutuklah lagi"

Jinyoung

"Meow?" Kucing tersebut mengiau di sebelah Jinyoung yang sedang duduk sambil makan aiskrim. "Meow nak sikit ke? Mana boleh~ Kucing tak boleh makan aiskrim~" sakat Jinyoung.

Daehwi

"Asal kau termenung je ni?". Daehwi mengabaikan suara tersebut seketika. "Aku dah tak tahan. Aku kena cari jugak siapa pembunuh tu"

Guanlin

Guanlin mengelap air liur basinya. Dia menguap dan mengeliat. Bangun bangun je kucing tu ada depan mata. "Penatlahhh... Esok esok Guanlin carilah siapa pembunuh tu" lalu sambung tidur.

Tak tahulah kenapa aku dah terobses dengan wanna one. Btw, TYSM because baca cerita merepek ni. Kalau tak best terima jelah kekurangan ku ini...

Sob sob...

Ingat senang ke budak lelaki nak imgines semua ni. Huwarghhhh

© | 𝘼𝙂𝙀𝙉𝙏 °ᵂᵃⁿⁿᵃ ᴼⁿᵉWhere stories live. Discover now