KADININ MEHRİ NE KADAR OLMALIDIR?

4 0 0
                                    

Zamanımızda  mehir,  insanların  aşırı  yükseltmelerinden  dolayı evliliğe  bir  engel  olmaktadır.  Evet,  insanın  istediği  kadar  hanımına  mehir  ödemesi  haram değildir.  Fakat,  bu  mehir,  insanları  yorup  evlenmekten  kastedilen hikmeti  yok  etmemelidir.  Günümüzde  kadınlar,  mehirle  alınıp-satılan,  sahiplerinin  onlarla evlenmek  isteyenlerle  pazarlık  yaptığı  bir  eşyaya  dönüşmüşlerdir. Evlenmek  isteyenlerin  hangisi  daha  çok  mehir  veriyorsa,  o  daha  üstün görülüyor.  Bu,  insanları  istenmesi  gereken  saygı,  sevgi  ve  güzel  ahlâktan vazgeçiren  kötü  bir  âdettir.  Kadının  âilesi  tarafından  istenilen  aşırı miktardaki  mehir,  bulunamadığı  için  birçok  evliliği  de  engellemiştir. Şayet  şeriat  onları  böyle  yüklü  şekilde  eşya  hazırlamakla  mükellef  tutmuş olsaydı,  âileler  mazur  görülürdü.  Çoğu  zaman  bu  hazırlıklar  için insanların  ifrata  kaçtıklarını,  bunlardan  dolayı  mülklerini  sattıklarını görmekteyiz.Halbuki  Allah  Teâlâ,  evliliği,  evleri  yıkmak  ve  malları  zayi etmek  için  meşru  kılmamıştır.  İnsanlara  vacip  olan,  ödedikleri  paralarla yabancılara  faydalı  oldukları  hazırlıklarda  yarışmak  değil,  zinânın azalması  için  evliliği  kolaylaştırmada  yarışmak  veya  eşlerin  lükslerini çoğaltıp  tembelliklerini  artıracak  elbise,  mobilya  ve  diğer  eşyalarını çoğaltmak  yerine  faziletlerle  donatmada  yarışmalarıdır.  Köylülerin  düğün  hazırlıklarında  şehirlilere  benzemek  için  koltuk,  halı vb.  eşya  getirdiklerini  görmekteyiz.  Allah  aşkına  köylü  koltuğa  oturmaya alıştığında  hiç  yere  oturabilir  mi?  Yine  halı  vb.  yumuşak  şeylerin  üzerinde  yürümeye  alıştığında ekinlerin  arasında  yürüyebilir  mi?  İşte  bugün  olan  budur.  Şimdi  köylülerin çoğu  bundan  dolayı  zorluklara  dayanamamakta,  tarlalarda çalışamamaktadırlar.Sonuçta  da  arazilerini  işletecek  birilerine  muhtaç olarak  hüsrana  uğramışlardır.Eğer  çiftçilik  yapan  herkes  sonuçta  bu  işi yapamaz  olacaksa,  bu  işin  nereye  varacağını  ancak  Allah  bilir.  O  halde ey  köylüler!  Sizi  yok  olmanıza  götüren  bu  akıma  kendinizi  kaptırmayın! Zorlu  olan  hayatınızı  muhafaza  edin!  Zirâ  sizin  sermayeniz  odur!  Ümmetinizin  ve  memleketinizin  varlığı  onunla  mümkündür.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Nov 28, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

KADININ  MEHRİ  NE  KADAR  OLMALIDIR?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin