1

763 61 97
                                    

"Wow!"

"Wow!

"Wow!"

"Yah, Sungwoon!!!" Jisung mengetuk kepala Sungwoon. "Auch, waeyo?!" soal Sungwoon sambil menggosok kepalanya. "Jangnlah jakun sangat" Marah Jaehwan pula.

Sungwoon hanya menjeling menyampah. Mulut dia main peranan sekali. "Hyung!!! Ada 5 biliklah hotel ni!" Jerit Jinyoung sambil melompat-lompat. "Daehwi!!! Kita sebilik nak?" soal Jinyoung.

Daehwi berfikir seketika. "Takyahlah fikir lama-lama. Jinyoung cop Daehwi dulu!" lalu menarik Daehwi dan masuk salah satu bilik itu.

"Daniel..." Seungwoo membuat muka comelnya di depan muka Daniel. Daniel mencubit hidung Seungwoo. "Okay!" Daniel dan Seungwoo pun membawa beg dan barang mereka ke dalam bilik sebelah.

Jisung terus membawa begnya ke dalam sebuah bilik. "Siapa nak sebilik dengan hyung masuklah.. Hyung tak kesah pun" lalu menutup pintu.

Sungwoon, Minhyun, Jaehwan, Woojin, Jihoon dan Guanlin berpandangan. "Aku takut weh nak dengar dia membebel malam kang" kata Woojin. "Kau sebilik dengan akulah" ajak Jihoon. "Alaahh, Guanlin nak dengan hyung!" kata Guanlin dengan suara gediknya.

"Kalau macamtuuuu, kita bertiga sebiliklah" cadang Jihoon. Lalu mereka bertiga pun pandang Sungwoon, Minhyun dan Jaehwan sambil senyum nakal. "Bye hyung~" terus mereka bertiga angkat barang dan lari masuk bilik yang mempunyai tiga katil.

"Jadi sekarang?" kata Sungwoon perlahan... Dia tengok sebelah. Aik hilang. "Haish, nampaknya akulah yang kena sebilik dengan makcik tu" -..-

.....

Jihoon P.O.V

Jihoon keluar dari bilik air seusai mandi. Dia pergi ke depan cermin dan menyikat rambutnya yang basah. "Ceh noob nya aku sikat rambut camni" lalu dia membelek muka dia dan memakai sedikit bedak Carry Junior.

Dia pun keluar dan melihat mereka semua sedang khusyuk membuat kerja masing-masing. Jisung tengah call entah sape tah. Awek dia? Takkan kot. Muka camtu ada ke awek nak?

Sungwoon mesti dalam bilik tu. Menatap wajah di depan cermin sambil berangan. Minhyun entah ke mana tak nampak. Tengah mandi kot.

Seungwoo dan Daniel keluar tadi. Nak beli makanan katanya. Tak tak dating. Ceh. Jaehwan pulak taktau dari mana dapat makanan tu sedangkan berok dua ekor tu belum balik lagi.

Jinyoung main game dekat tab dia. Kalau nak main pun perlu ke kongker baring kat sofa tu. Orang lain pun nak duduk.

Manakala Woojin, Daehwi dan Guanlin sedang menonton kartun Upin & Ipin. Memang pun nak rabun kan tengok dekat-dekat dengan TV. Almaklumlah Jinyoung dah kongker sofa.

"Korang" semua orang yang berada di ruang tamu memandangnya. "Aku ambil angin tau kat pantai depan sana tu. Bukan selalu pun kita dapat menikmati alam semula jadi ni" semua angguk dan dia pun keluar rumah.

.....

"Guysssss, makanan dah sampai" terus semua terjah Daniel dan Seungwoo. "Woi woi sabarlah... Rakus gila macam zombie" Dia meletakkan semua makanan di atas meja.

Apa lagi, semua berebutlah ambil makanan kecuali Daniel dan Seungwoo. "Kau tak makan ke?" soal Jaehwan. Haish budak ni. Dah makan tadi nak makan lagi. "Kitaorang dah makan dah kat kedai tadi" terang Daniel. "Eleh, berdatinglah tu" perli Guanlin.

"Eh, mana Jihoon?" soal Sungwoon. Almaklumlah tadi dia dalam bilik. "Dia kata dia nak ambik udara luar jap kat pantai tu. Sebelum senja baliklah tu" balas Woojin.

"Kalau tak balik jugak memang aku bebel lah kat dia nanti" kata Jisung. "Jangan-jangan kalau dia tak balik jugak kan... Dia kena sorok dengan bunian pantai" kata Jinyoung.

"Jinyoung hyung, apa yang hyung merepek ni. Cakap tu doa tau" balas Guanlin pula. Terus Jinyoung menutup mulutnya dengan burger tersebut. "Dah dah.. Bising he korang. Aku nak makan pun tak aman" marah Jaehwan.

.....

Jihoon P.O.V

Jihoon merenung ombak yang perlahan itu. Bilalah dia dapat rasa macam ni lagi. Sedang dia lama termenung tiba-tiba ada suara perempuan yang menegurnya.

"Kau darah AB ke apa ni?" Jihoon menoleh. Perempuan ni salah orang ke apa? Takde hai ke hello ke? Jihoon hanya mengangguk. "Macam mana kau tau aku darah AB?" soal Jihoon.

"Sebab orang yang berdarah AB ni kuat termenung tanpa sebab" selamba perempuan itu menjawab. "Eleh.. Habistu kau darah apa?". Perempuan itu tersengih.

"Aku sendiri taktau aku ada darah ke tak?" Jihoon memandang perempuan itu pelik. "Betul lah. Kau ingat aku main-main ke.." sambung perempuan itu.

"Aku tak faham" Perempuan itu memandang Jihoon pelik. "Kau ni kan Jihoon... Memanglah" dia memandang kiri dan kanan untuk memastikan tiada orang di situ.

"Macam mana kau tau nama aku sedangkan aku tak bagitau..." perempuan itu menutup mulut Jihoon dengan keropok. Mana entah dia dapat keropok tu. Tadi tak nampak pulak dia pegang plastik keropok.

"Soalan kau tu tak logik ah. Kau kan artis... Haa artislah kan" Perempuan itu menggaru kepalanya. "Betullah artis kan?" soalnya pula. Jihoon mengangguk. "Haaa betullah!" kata perempuan itu.

Sekejap... Kenapa dia macam tak sure aku artis. Ke dia kenal aku sebab... Kitaorang ni agent rahsia... Aku kena pastikan.

"Nama kau apa?" soal Jihoon. Straight to the point siak. "Aku? Hannyi" sambil mengunyah keropok. "Hah! Hanyir?" Perempuan itu menepuk dahinya.

"Hanni lah pakcik. H.A.N.N.I Hanni. Bukan hanyir" terangnya. "Dah kau cakap masa kunyah keropok tu. Dengar macam hanyir tau tak?".

"Asal kau macam tak sure je aku artis?" sambung Jihoon.

Hanni P.O.V

"Asal kau macam tak sure je aku artis?" sambung Jihoon.

Hanni tersedak keropok yang dikunyahnya. Macam mana aku nak cover ni. "Ah ahhhh, sebab.. Sebaaaabb.. Aku pernah nampak kau dalam TV. Haaa haa tapi sekali je. Sebab tu aku tak sure kau artis betul ke tak. Almaklumlah busy kan tak dapt tengok TV sangat" bohong Hanni.

"Tengok sekali je boleh ingat nama dengan muka sekali?" soalnya lagi. Aduh pakcik ni. Macam mana aku nak cover lagi ni. Yang aku tau diorang agent, bukan artis sebelum ni. Ni pun baru tau dia artis. Dah Bos April baru bagitau.

"Hurmm, kawan aku minat kau. Dia asyik tunjuk gambar kau lepastu cakap.. 'Weh, tengoklah hubby I. Comel an?'. Haaa sebab dia selalu buat camtulah aku ingat tu". Harap- haraplah dia percaya.

"Macam tak confident je jawab?" Jihoon menyoalnya lagi. Memang nak aku mati eh Jihoon? "Yelah.... Aku kenal kau not as an idol. Aku kenal kau sebab lain" jujur Hanni.

"Mean?" Jihoon nampak macam curious je nak tau jawapan. "As an agent" bisik Hanni. "Maksudnya kau pun agent jugak ke?" soalnya lagi. Banyak songeh pakcik ni. Hanni hanya mengangguk.

Permulaan pun dah kelam kabut. Macam manalah nak teruskan ni... Takpelah. Hwaiting... Dan terima kasih sebab baca.















© | 𝘼𝙂𝙀𝙉𝙏 °ᵂᵃⁿⁿᵃ ᴼⁿᵉWhere stories live. Discover now