Part 1

18 1 0
                                    

Pagi itu seperti biasa Azelea akan bangun awal untuk pergi ke kolej..Dia belajar di sebuah kolej swasta yang terletak di Damansara dan mengambil jurusan Kejururawatan..

"uii Ain bangun laaa...daa lambat mau p kolej nie" Azelea kejutkan Ain yang merupakan kawan 1 kolej dan roomatenya.."Alaaaa..kejap Laa...Awal lagi nie!" bentak Ain sambil menarik semula selimut di badannya... "Aku kira sampai tiga,kalau ko tak bangun aku simbah ko guna air!!" ugut Azelea "Ya laa..aku bangun laa nie"

Lepas 20 minit Azelea dan Ain breakfast bersama di ruang dapur rumah sewa mereka...Siap breakfast mereka bergegas ke kolej.Azelea dan Ain hanya menunggang motorsikal untuk ke kolej.Jarak untuk mereka ke kolej hanya mengambil masa 15 minit saja.Sampai saja di kolej mereka berdua cepat-cepat ke kelas memandangkan kelas akan bermula 5 minit lagi.
"Lea..ada orang cari kau tadi..senior kita..tapi batch lain.." tiba2 kedengaran suara Lily dari arah belakang Azalea .."Haish ko ney terkejut aku..belum sempat pun aku mau duduk ko daaa terjah aku!" Azalea menarik nafas panjang dan menarik kerusi yang ada di depan mejanya dan terus duduk. "Lily..ko tau kaa nama orang yang cari aku tu?ada benda penting kaa dia mau cari aku?" Lily cuba mengingat nama orang tersebut.."Tak silap aku Haziq nama dia ..manala aku tau penting ke tidak yang aku tau dia cari kau"
Azalea hanya mengerutkan dahinya sambil mengabaikan saja apa yang dikatakan oleh Lily tadi..
Kelas pagi itu dimulakan dengan pembelajaran mengenai Nursing Care yang di ajarkan oleh pensyarah kolej tersebut iaitu Puan Harlina...

Pukul 1 petang..
"oi..ko daa ready kaa barang-barang untuk kita praktikal nanti?aku dapat tahu dari Puan Harlina kita di tempatkan di Hospital Sg.Buloh.." Azalea hanya menundukkan kepalanya sambil menuju ke kantin bersama kawan baiknya itu untuk makan tengah hari bersama-sama tanpa menghiraukan soalan yang dajukan oleh kawan itu.Sebenarnya Azalea tengah memikirkan kenapa lelaki bernama Haziq mencari dirinya?siapa Haziq?
Tiba di kantin,Azalea  dan Ain sibuk memilih menu makanan yang ada di kantin kolej tersebut sambil berbual kosong.Tiba-tiba  Azalea merasakan ada seseorang cuba memerhatikan dirinya dari jauh...Dia cuba mengenal pasti susuk tubuh seseorang itu namun dia tidak kelihatan jelas.
"Eah,Lea jom laa duduk meja sana tu..aku daa lapar sangat ney" Ain mengajak Azalea untuk duduk di meja makan yang sedang kosong itu.Tengah kusyuk menikmati makanan,tiba2 mereka di datangi seseorang  "Hai...Azalea kan?" Azalea hanya memandang pelik melihat lelaki yang tidak dikenalinya itu..
"Yaa saya..awak siapa?" Haziq hanya tersenyum memandang Azalea yang dalam kebingungan "Saya Haziq..Saya senior awak berdua tapi kita berlainan course.Saya ambil course architecture" Azelea dan Ain menjadi blurr dan saling berpandangan "Yes abg Haziq ada apa-apa yang boleh saya tolong? "Sebernarnya saya nak pulangkan buku ni..Ni buku awak kan? " sambil mengeluarkan sebuah buku dari dalam begnya."Ya..ni buku nota saya,macam mana buku ni ada dekat abang Haziq?" " Hari tu saya jumpa dekat library awak tertinggal buku ni kat atas meja kan?saya nak kejar awak time tu tapi tak sempat ,so cuba cari awak kat kelas awak semalam tapi awak belum sampai kelas lagi tue yang baru nak pulangkan buku nie kat awak" Haziq tersenyum saja melihat gelajat Azalea yang tersenyum malu .." Thanks daaa pulangkan buku saya" "Welcome comel" simple saja Haziq menjawab dan berlalu pergi ..
'Handsome jugak abg Haziq neyy😍😍' Azalea bermonolog sendiri sambil tersenyum.

8 malam

Setiap malam Azalea akan mengulangkaji pelajaran Azalea membelek buku notanya di atas meja untuk membuat rujukan, 'Aik..ni nombor phone sapa bhaaa pulak nie tiba-tiba ada didalam buku ni???' Azalea kehairanan bila melihat nombor telefon yang tertulis didalam buku notanya,diatas nombor telefon misteri itu tertulis 'saya suka awak'..siapakah empunya nombor telefon misteri itu?? Nantikan next chapter...

*** siou(sorry)🙏🙏🙏 saya campur aduk bahasa sabah dan bahasa baku sebab cerita neyy melibatkan negeri Sabah dan Semenanjung ..jgn kamu marahh arhh...ok next part baru bermula Laaa pertemuan c.Azalea sama c.Adam..so wait arhh...nanti saya sambung update..saya sambung kerja dulu😅😅😅

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 30, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Penumpang cinta..Where stories live. Discover now