2

478 49 33
                                    

Jihoon pun balik ke hotel tersebut dan membawa seekor kucing hitam. Dia mengusap kucing itu. Tapi, kucing itu membuat muka pasrah. Alahai...

"I'm back!!!" jerit Jihoon setelah masuk dan menutup pintu. Daniel yang nampak kucing tu terus berlari ke arah Jihoon. Siapa tak kenal Daniel an.

"Meow.. Meh sini" lalu mengambil dan mengusap kepala kucing itu. "Meow -..-" kucing tersebut mengiau pasrah. "Seungwoo hyung!!! Comel lah kucing ni" jerit Daniel. "Kucing tu ke hyung lagi comel" soal Seungwoo. "Kucinglahhh~~~" maka Seungwoo pun membuat muka merajuk.

"Mana kau jumpa Jihoon?" Daniel masih bermain dengan kucing tu. "Bos April yang hantar..." jawabnya tenang. "Maksud kau?" Jihoon mengeluarkan satu kertas kecil.

____________________________________

Dia ni salah sorang dari agent kita. Jaga dia elok-elok....

Yang baik lagi menawan:
Madam April
____________________________________

"Kucing ni agent sekali?" soal Minhyun. "Yelah kot. Siapa je yang panggil Bos April, Madam April selain diri dia sendiri" jawab Jihoon.

"Jadiiii. Apa nama dia?" soal Daniel. "Meow" jawab Jihoon selamba. Semua orang memandang Jihoon dengan muka tak puas hati.

"Apa... Jihoon jumpa dulu. Biarlah Jihoon yang namakan. Lagipun Bos April tak bagi tau pun nama dia. Dahlah nak makan. Jangan kacau" lalu Jihoon pun duduk di meja makan.

"Habistu makan, minum tempat berak dia macam mana? Kalau kat rumah takpelah kot. Ni kat hotel. Dahlah kita sebulan je cuti kat hotel ni. Mana boleh bawak dia kat dorm" bebel Woojin.

"Bebel nampak? Dia agentlah. Bukan macam kucing biasa. Pandai-pandailah dia cari" balas Jaehwan.

"Dia kucing betina ke jantan?" soal Jinyoung. Lalu memicit hidung kucing tu. "Tak reti nak check sendiri ke?" balas Guanlin.

"Ceh..." Lalu Jinyoung cuba tengok belakang. "Dia BETINA" jerit Jihoon sebelum sempat Jinyoung check.

"Owhh, okay. Patutlah comel~. Kecik je muka macam muka titew" kata Jinyoung sambil memicit kedua-dua belah pipi kucing itu.

Nasib-nasib... "Kenapa tiba-tiba Bos April hantar dia pulak. Ada kes ke?" soal Sungwoon. Dari tadi dia senyap.

"Haahlah. Mesti ada kes berat ni. Kalau tak kenapa hantar kucing ni? Biasanya dia bagi mesej je" balas Daehwi.

"Haaaa, buka benda alah kat leher dia tu" arah Jihoon. Seongwoo membuka rantai kucing tu dan ada cip di dalamnya. "Wow" hampir semua mulut diorang ternganga. Cuma Jihoon je yang tak sebab dia tengah makan dan dia dah tau dah dari tadi cuma takde laptop nak buka.

Terus Guanlin mengambil lapropnya. Memang tugas dia jaga laptop tu. Gajet gajet yang dikhaskan untuk agent semua dia yang kena pegang. Nasib.. Nasib..

Terus mereka on dan memasukkan cip itu. Semua orang ke terpegun seketika. Mana boleh lama-lama. Hilang cool.

Pihak T.A.A.T sedang memantau agensi kita. Kami memerlukan kamu semua untuk menangkap pihak T.A.A.T. Mereka sedang membuat plan untuk menghancurkan agensi kita. Dan salah seorang orang kuat kita telah dibunuh oleh seseorang. Yang pasti bukan pihak T.A.A.T..

Berusaha. Tetapi jangan lupa...

Ada beberapa orang yang telah menjadi musuh dalam selimut kita.

Di antara kamu semua...

Jadi saya hantar Kucing tersebut untuk memerhatikan kamu semua... Berjaga-jagalah ye...

P/S: maksud T.A.A.T = Tah Apa-Apa Tah

Yang baik lagi menawan:

Madam April

Semua orang membacanya dengan khusyuk. Semua memandang sesama sendiri. "Musuh dalam selimut? Siapa? Kau eh Jihoon? Hah Daehwi? Ke kau Jinyoung? Tak tak kau Guanlin? Macam Daniel dengan Seongwoo pun ye. Ishh, boleh jadi Woojin jugak. Jaehwan? Minhyun eh? Rasanya Sungwoon... Hurmm" habis semua Jisung tuduh. Bab-bab macam ni tak boleh nak percayakan sesiapa.

"Tak tak Hyung yang musuh dalam selimut tu" cakap mereka semua serentak selepas dituduh. "Memandai korang je tuduh aku. Bencinyew. Dahlah I pergi tidow dulu yew. Esok kitew bincang sapew yang musuh dalam selimut tu yew. Bubye" bantah Jisung dengan suara gediknya lalu masuk ke dalam bilik.

Guanlin dan Daehwi mengajuk suara Jisung yang gedik itu. Menyampah den dengarnyo.

Selepas itu semua mula syak sesama sendiri dan tanpa kata selamat malam terus diorang masuk dalam bilik.

Kecuali Jihoon

Jihoon P.O.V

Dia mencari di manakah Meow telah pergi semasa mereka melihat laptop tadi. Apabila semua telahpun mengunci pintu dari dalam untuk tidur... Ke buat benda lain.. uhurm uhurm...

Dia pergi ke dapur dan... "Hanni asal kau..." belum sempat Jihoon menyambung ayatnya Hanni memotong. "Aku lapar. Ehehehehe" Jihoon menghembus lemah. "Jap aku ambik lagi satu burger lebih tu".

"Thank you lembut~~~". Jihoon ambil dan beri makanan tu dekat Hanni. "Aku masuk tidur dulu tau. Jangan buat bising. Kau bising aku baham kau". Hanni buat muka tembok.

"Haha... Kau nak baham aku? Nak ni tak? Lembut" Hanni menunjuk penumbuknya.  "Dahlah, tak pasal-pasal aku yang kena baham dengan kau. Aku masuk bilik dulu". " Okay.. Bye. Sebelum tidur tu cuci kaki. Nanti kau mimpi aku. Dan thanks.. Burger ni sedap" Hanni membuat muka minta penampar.

Jihoon angguk perlahan dan masuk ke biliknya.

"Hyung.. Hyung buat apa lama-lama kat luar..." soal Guanlin. "Cari Meow.. Tadi dia hilang jap" Jihoon menghempaskan badannya ke atas katil.

"Rasanya kan.. Siapa musuh dalam selimut tu. Tak loyal betul kan? Dah jadi agent tu.. Jadi jelah agent. Tak cukup lagi ke duit yang Bos April bagi?" bebel Guanlin.

"Hyung pun tak taulah Guanlin... Guanlin rasa siapa?" Soal Jihoon sambil memandang siling. "Hyung!" Jihoon yang sedang termenung memandang Siling terus terkejut dan pandang Guanlin dengan muka pelik. "Kenapa Guanlin fikir hyung yang musuh dalam selimut tu?"

Woojin yang baru habis mandi pun keluar. "Sebab muka macam kau nampak je baik. Biasanya dalam drama muka baik perangai lahanat" terang Woojin. "Eleh kau tu muka takleh harap perangai lagilah lahanat" balas Jihoon.

"Eishh, hyung janganlah gaduh. Ni yang Guanlin nak cerita ni. Janji jangan bagitau hyung yang lain tau.." Jihoon dan Woojin terus pergi duduk dekat katil Guanlin.

"Janji" kata Woojin dan Jihoon. "Sejak dua menjak ni kan. Barang  khas agent kita banyak yang kena ceroboh. Rasanya musuh dalam selimut tu ceroboh dan bagitau dekat agensi T.A.A.T. Tapi Guanlin taknak bagitau hyung lain. Diorang tak boleh dipercayai. Nanti mesti Guanlin kena marah sebab cuai tak jaga barang dengan elok. Dahlah banyak tuh kena jaga. Hyung semua tak faham. Guanlin kena pergi sekolah lagi" adu Guanlin.

"Habistu kitaorang berdua boleh dipercayailah?" soal Jaehwan. "Boleh kot".

Sorry kalau bosan. Otak ni malas nak berfikir. Dan saya ingin mengucapkam terima kasih kepada yang baca...








© | 𝘼𝙂𝙀𝙉𝙏 °ᵂᵃⁿⁿᵃ ᴼⁿᵉWhere stories live. Discover now