"Omma. Appa"
Seorang lelaki terduduk meratapi makam ibu dan ayahnya. Sangat sedih. Ibu dan ayahnya meninggalkan lelaki ni seorang. Tiada siapa. Bahkan adik beradik pun tiada. Ya, lelaki ini hanyalah anak tunggal yang hidup bersama ibu dan ayahnya.
"Jungkook-ah" Panggil seseorang sambil menepuk bahu lelaki itu, Jungkook.
Merasa dirinya dipanggil, dia menoleh kebelakang untuk melihat empunya badan yang memanggilnya tadi.
"Ah, Taehyung. "
Lelaki itu—rupanya Taehyung, tersenyum mengambil tempat disebelah rakannya itu. Cuba untuk menenangkan rakannya.
Jungkook hanya mampu mengelap airmatanya. Dia hanya mampu menangis.
"Tae, kau tau. Mak bapak aku sebenarnya xpernah kesah tntg hidup aku. Diorg bukannya selalu pon dtg apa2 acara kat sekolah. Walaubagaimanapun. Diorang tetap parents aku Tae. Aku sayang diorang. Kejam macamane pon diorang dekat aku, mengabaikan aku, diorang tetap mak ayah aku. Aku sayang diorang Tae. " Kata Jungkook sambil menangis. Tangisan yang sangat kuat.
Taehyung tidak mampu untuk berkata. Dia hanya mampu untuk mengusap bahu rakannya itu.
"Sudahlah Kook, Yang pergi biarlah dia pergi. Kita yang hidup ni, banyak lagi jasa yang perlu kita beri. Banyak lagi kenangan yang perlu kita cipta. "
"Tapi, masalahnya sekarang akulah penyebab mak ayah aku pergi. Aku dah buat mak ayah aku mati! "
"Apa kau merepek ni Jungkook! Hey, Kawan. Kau bukanlah penyebab mak ayah kau pergi. Janganlah kau cakap mcmtu. "
"Tak, Tae! Aku! Aku!! "
"Dahlah tu. Positivekan diri kau ok. Mak ayah kau sayang kau. Diorg xnak tengok kau menderita macam ni. "
Taehyung cuba jugak untuk meredakan kesedihan yang dialami rakannya.
"Tae, kau jelah orang yang paling memahami aku sekarang. "
Taehyung tersenyum.
"Da. Jom kita balik. Xkanlah kau nak duduk je kat sini. "
Lalu, mereka berdua pon pergi meninggalkan makam ibu ayah Jungkook. Sebelum betul2 mereka melangkah keluar, Jungkook menoleh semula kemakam ibu ayahnya.
"Annyeong. Omma, Appa. I will miss You. "
Jungkook pulang kerumahnya dengan keadaan yang sangat longlai. Dia merasakan seolah-olah hidupnya telah gelap, hitam. Jungkook melangkahkan kakinya menuju kebilik ibubapanya. Foto mereka bertiga, cantik berdiri diatas almari. Dia meratapi foto itu. Lama. Cukup untuk mengingat kembali kenangan mereka, walaupun sedikit.
*flashback
"Omma, nanti sekolah Kookie buat pementasan drama. Omma pergi eh? "Kata Jungkook dengan gembira.
KAMU SEDANG MEMBACA
Alone ✔️
Short StoryNo Love Story! 💕 Kalau tak berminat tidak mengapa. Saya thu semua orang suka Love Story Tapi kalau siapa nak baca, sangatlah dialu-alukan😊 Vote and comment ya😘