29

3.5K 100 1
                                    

Lepas die cakap macam tu aku terus balas

"Sebenarnya awak panggil saya ni kenape?" aca marah senanye malu, sape x malu an...

"Owhh! I almost forget about that... Wait!" selepas die cakap macam tu, die bangun dari mejanya ke kerusi ku.

"Ehh nak cakap, cakap je kat tempat awak tu.. Apahal nak sampai sini pulak?"

Tapi bila aku tengok die macam buat pekak je, aku mula gelabah an.

"Relax,saya bukan nak buat apa-apa pon!"
Katanya la... lalu berhenti depan kerusi ku.
"Boleh caye ke?" aca ku..

"Dont u believing me?"

"What if i say, i dont? Look what u did after i rejected u? U still meet with my parent to get they blesses, right?" kata ku sambil mula hendak berdiri.

Belum sempat aku buat apa-apa si Mikhail ni pegang bahu aku sekejap dan berkata
"Sit still for a while please!"
"I do that so i will not losing u, I heard that some kind of your man type!"
Dengan wajah belagak sambil mengangkat-angkat keningnya.

Aku hanya mampu jeling je, yela nak kata apa lagi kalau dah semuanya betol! Haish ni mesti Sarah!

"But Hannah the main thing i call u here is because, i want to give this ring to u, sebab saya dapat tahu yang meminang kene bagi cincin! So sekarang ni saya tengah meminang awak, so nah cincin!"

Aku hanya mampu tersenyum sambil fikiran ku berkata 'alahai bodonye la. Bakal suami sape ni!"

Aku telan dulu air liur sebelum berkata
"Awak! mana awak dapat tau semua ni? Ya Allah! Salah ni awak tau. Meminang tu macam merisik tapi the differences is yang merisik tu our parent berkenal-kenalan yang tunang ni parent belah lelaki nak booking, means macam awak bagi cincin ni, tapi sepatutnya parent awak yang bagi cincin ni kat saya, sebagai tanda saya ni dah berpunya, hak milik awak. Like a promise ring jugak la, beza nya parents awak yang bagi kat saya. paham?"

Fuhh... Panjang aku terangkan!

"So saya kene suruh parent saya la bagi ni. Ala... Lambat la kalau macam tu."

"Ehh x payah, kita nak nikah dah pon hari Ahad depan! Aduu dah lambat sangat dah nak meminang-minang bagai ni!" kata ku sambil menggelengkan kepala ku.

"So how about this ring?!" tanyanye.

"Just give me! Let me wear it, if people like Daniel came, i can show him this ring" terang ku dan mengenyitkan mata ku kearahnya.

Sambil tersenyum lebar Mikhail memberi cincin itu. Aku terus menyarung cincin itu di jari manisku.

Aku belek-belek sekejap lalu berkata
"Cantik! Pandai awak pilih... Yela mane x cantik, tengok jari la kan.. Jari kalau lawa pakai cincin ape pon cantik... Achiaaa"
Tergelak kecil aku..

Yela saje nak buat lawak, tapi yang bangangnye si Mikhail ni x anggap pon tu joke sebab die cakap
"Bukan jari je lawa awak pon lawa.."

Korang kene tau aku ni spoiler sweet moment so... Aku terus buat riaksi nak muntah...

"Huhh! Lawa bontot la! Ni semua sweet talker! Man with they sweet mouth." kata ku.

"It a fact OK! I just say the truth." Jelasnya sambil tersenyum kecil.

Mat saleh itu 'JODOH' aku √Where stories live. Discover now