nasihat ayah

74 7 2
                                    

yup aku tau aku banyak buat salah banyak buat dosa.banyak sakitkan hati orang banyak buat orang tak selesa ngan aku yup aku sedar gak aku ni bukan nye orang yang baik tak layak nak kawan ngan orang2 baik ngan orang2 sempurna.aku ni sampah.sampah yang hina yang kotor yang jijik dipandang mata manusia.tapi....satu hari ayah aku tanya 'ade masalah ke'....'eh tade la manada masalah pon i'm okay' aku balas.... 'well okay then'.... 'tapi ayah ade benda nak bagitau abang' ayah cakap..... 'ha ape die...ayah pon keluarkan kata2 yang smpai sekarang and sampai bila2 aku takkan lupa...

'kita ni manusia memang penuh ngan masalah.stress,sedih,masalah hati,masalah perasaan.tapi ape yang abang kene tahu allah itu sentiasa ada,sentiasa dengar ape yg kita cakap.and one more thing.ape yg orang cakap kat kita walaupun bende tu kasar kita kene terima...you just have to see the good things inside their rude words.. jangan sampai bende tu memakan diri...tak bawak kemana pon...yeah i khnow it's hard for you to accept it...but one day you will know that what i say today will happen..and i hope you always strong no matter how people say about you...sebab kita ni manusia bukanya sempurna.. '

and yeah thats true af and i'll will keep that in mind and heart

just see the good things inside their rude words....kita ni bukan sempurna...and aku mintak maaf and thank you very much.....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 30, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

bukan sempurna Where stories live. Discover now