[Jinyoung POV]
"Aku kena jugak buat si Haena tu benci Guanlin"Kata Jinyoung sambil melihat photo Haena.Jinyoung mencapai phone nya dan menelefon seseorang.
☎☎☎
Hello..Tyuzu kau boleh tolong aku tak?
Tolong aper?
Tolong aku...[jeng jeng jeng]
☎☎☎
"Lepas ni mesti Haena akan tinggalkan si kuali tu..Ehh sorry i mean si Guanlin tu.."Kata Jinyoung sambil gelak jahat.
[End Jinyoung POV]
[Di rumah Haena ]
"Kau nak pergi mana tu?"Tanya Chaewon sambil melihat Haena yang sedang memakai kasut."Aku nak pergi rumah Guanlin kejap"Kata Haena."Take care "Kata Chaewon."You to"Kata Haena lalu keluar dari rumah.
"Nak pergi mana tu?"Tanya Mak Cik Kodok."Nak jumpa boyfreind Mak Cik"Kata Haena sambil senyum."Hati2 jantan zaman sekarang bukan boleh percaya"
Kata Mak cik Kodok sambil menjeling Haena."Oky lah Mak Cik saya pergi dulu..Mak cik jaga lah rumahtangga Mak Cik yer jangan nak sibuk hal orang"Kata Haena lalu menjeling Mak Cik Kodok.
[Ketika Haena masuk ke dalam kereta]
"Eeii!! Tak guna punya Mak Cik Kodok! aku sumpah keluarga kau jadi kodok baru tahu.."Kata Haena sambil menghidupkan enjin kereta.
[Di rumah Guanlin]
Guanlin tunggu Haena di luar rumah.Dia mengambil tempat di bangku taman hadapan rumahnya."Tak sabarnya nak beli barang kahwin"Kata Guanlin sambil melihat gambar cincin kahwin.
Haena dan Guanlin dalam perancangan membeli barang perkahwinan.Mereka merancang untuk berkahwin pada tarikh lahir Haena.
Tiba2 ade seseorang menutup mata Guanlin dari belakang."Ish Haena nih main tutup mata Oppa pulak"Kata Guanlin sambil memegang tangan yang menutup matanya.
"Salah lah ni Tyuzu lah Oppa"Kata Tyuzu.Guanlin menepis tangannya dengan kasar."Kau nak aper?!!"Tanya Guanlin dengan marah.
"Tyuzu nak Oppa lah"Kata Tyuzu lalu memeluk Guanlin."Weyhh lepas lah!!"Kata Guanlin sambil cuba meleraikan pelukan tersebut.Namun Tyuzu memeluk dengan erat.
[Haena POV]
Aku sampai dekat rumah Guanlin iaitu bakal suami aku Hehehe.Aku ternampak seseorang yang aku kenal dekat taman tersebut.Aku menghampiri mereka.
Kelihatan Guanlin sedang memeluk seorang perempuan iaitu Tyuzu ex girlfreind nya.Aku pergi kearah mereka.
"Oppa aper semua nih?!!"Aku menahan air mataku daripada mengalir.Guanlin tergagap2 untuk menjawab soalan aku."Op-Oppa t-tak..
"Sebelum Guanlin menghabiskan ayat nya Tyuzu terlebih dahulu memotong percakapannya."Aku dengan Guanlin akan berkahwin tak lama lagi kenapa?!"Kata Tyuzu sambil memeluk Guanlin.
PANGG!!
Haena menampar pipi Guanlin buat kali pertama"Semua lelaki same jer!!!"Kata Haena sambil menangis dan meninggalkan mereka.Guanlin ingin mengejar Haena tetapi ditahan oleh Tyuzu.
"Weyhh lepas lah!! Aku dah ade Haena yang kau sibuk kacau hubungan kitorang dah kenape?! Kau jangan ingat aku akan kembali dekat kau sebab kau first love aku!!!"Kata Guanlin sambil menepis tangan Tyuzu.
Guanlin terus memasuki kereta dan memandu ke rumah Haena.
"Misi aku dah selesai tak lama lagi Guanlin akan jadi milik aku"Kata Tyuzu sambil gelak jahat.
[Di rumah Haena]
BANGG!![Bunyi pintu]
"Opocot!"Kata Chaewon dengan terkejut."Weyh kau dah kenape?!"Tanya Chaewon dengan risau.
"Chaewon kalau Guanlin tanye aku ade ke tak...Kau jawap tkde ehh..Takpon kau cakap aku dah mati"Kata Haena lalu memasuki biliknya."What?! Aper kau cakap nih!"Kata Chaewon tapi soalannya dipedulikan.
Ting Tong
Chaewon bergegas ke pintu utama.Kelihatan Guanlin sedang berdiri di hadapan pintu."Ermm..Chaewon Haena ade tak?"Tanya Guanlin sedikit kekok."Haena takde"Kata Chaewon lalu menutup pintu rumah tapi ditahan oleh Guanlin.
"Tipu"Kata Guanlin dengan serius."Oky yer memang aku tipu..Siyes aku tak pandai menipu..But, tolong lah bagi Haena tenangkan diri dia tu dulu"
Kata Chaewon dengan nada merayu."Oky..Tapi kau kena jaga dia elok2 pastu jangan lupa telefon aku bile keadaan dia makin teruk"Kata Guanlin."Oky"Kata Chaewon sambil menutup pintu rumah.
[Chaewon menuju ke bilik Haena]
Haena mengunci biliknya.Chaewon mengetuk pintu bilik Haena.
Tok Tok Tok
"Haena kau oky?"Tanya Chaewon disebalik pintu."Pergi berambus lah!! kalau aku mati pon ade orang kesah ke??!!!"Jerit Haena sambil menangis."Weyh kau jangan macam ni weyh"Kata Chaewon sambil menangis.
"Haena?"Tanya Chaewon sambil memulas tombol pintu."Haena!!"Panggil Chaewon namun tiada sahutan.Chaewon mengambil kunci lebihan lalu membuka pintu.Chaewon terkejut dengan aper yang berlaku terhadap Haena.
"Haena bangun!!Haena bangun!!"[To be continued]
[Sorry sebab Author tak updated sebelum ni😭..Author demam 😷so sebab tu lah Author tak updated..Mohon maafkan Author korang nih😁..So macam mane dengan EP ni best?Sorry kalau tak best😔]
Thanks vote and komen💕
YOU ARE READING
Boyfriend Upahan [Lai Guanlin💕]
ContoMengisahkan seorang yeoja yang mencari boyfriend upahan untuk cemburukan ex- boyfriendnya...Tpi lama kelamaan perasaan cinta muncul dalam diri mereka...