Neko vrijeme je šutela, a onda se podmuklo osmehnula glumeći dobrotu i dodala: ,,Izvolite, trebate nekog? Kako da vam pomognem?" - ,,Ja sam Salihov stari prijatelj, je li on kod kuće? '' -upita ljubazno Tahir, pretvarajući se da ne zna ko je Sevim.
Nakon par mınuta Sevım ih pozove da uđu u kuću, a onda glasno povika: ,,Jasemın kćeri, imamo goste"! Dok su se Omerov otac i ostali smeštali da sednu, Sevim je mislila :,,Hvala Bogu, udat ću moju kćerku Jasemin u ovako bogatu porodıcu, pogledaj samo kako su obučeni. Jer da nisu došli da je prose ne bi doneli cvece i bambonjeru. Daj Bože da sve bude kako treba, pa da se rešım ovog siromaštva i glupog Saliha".
Njeno razmišljanje prekinuo je Omerov otac pitajući: ,, Je li Salih kod kuće"?
- ,, Salih, moj muž radi, nije lako danas izdržavati porodicu", reče po malo tužna Sevım.Bila je ona odlična glumica. Zatim je u sobu došla Jasemin, ljubazno se pozdravila a odmah za njom uđe i Zehra koja ljubazno reče: ,,Dobro došli".
Videvši Zehru Sevim joj pokaza očıma da ode, ali već je bilo kasno, jer Omerov otac reče: ,,Bolje te našli kćeri! Ti si sigurno Salihova mlađa kćer. Dođi da te poljubim. Toliko ličiš Salihovoj sestri". Na njegove reči Sevim se za malo udavila, na šta je Zehra zabrinuto upita : ,,Jesi li dobro majko?'' Sevim samo klimnu glavom, a Jasemin nakon jedne minute doda: ,,Ne, ja sam mlađa. Zehra je starija od mene jednu godinu''. Omerov otac se osmehnu pa reče: ,,Oprosti kćeri, pomislio sam da si ti starija. Ne zameri.'' „Nije problem gospodine, uvek govore da sam ja starija, navikla sam na to'', sa osmehom reče Jasemin i zajedno sa Zehrom ode prema kuhinji. Baš onog trena kad su nosile kafu i slatko Omerov otac je govorio šta je razlog njihovog dolaska. Uzbuđena Sevim poče odmah hvaliti Jasemin, ali je Omerov otac zaustavi u drugoj polovini rečenice, govoreći: ,,Ne ne, niste me razumeli! Mi smo došli tražiti ruku vaše starije kćerke Zehre, za mog sina, ali pošto Salih nije ovde mi ćemo doći drugi put". Iznenađena Sevim samo je ćutala, ali ubrzo se vratila u normalu i naglo ustajući sa kreveta dodala: ,,Dajemo"!
Svi je iznenađeno pogledaše, a posebno Zehra, kojoj je zamalo tacna sa kafom ispala iz ruku. Sva sreća pa je do nje stajala Jasemin.Omerov otac pogleda Sevim pa reče: ,,Ali nismo pitali da li vaša kćerka želi''- ,,Da moja kćerka želi, je li tako kćeri?''
Zehra je gledala u majku, dok su joj u glavi odzvonjavale sve njene reči kako ih je obrukala i sve ostalo. Nije mogla ništa
reći, samo je pogledala prema Omerovom ocu i potvrdno klimnula glavom.
Par minuta kasnije Zehra je otišla u sobu! Njeno lepo lice je ponovo bilo uplakano, ali nije bila slomljena, jer je sve u njoj već odavno polomljeno. Nije ostalo više ništa, što bi se moglo polomiti.
Nakon toga, Tahir je otišao kući. Omera još uvek nije bilo, ali ga je njegov otac te večeri čekao sve do jutra. Kada je čuo lupanje stepenicama znao je da je to Omer. Samo je prišao do njega i rekao: „Isprosili smo ti devojku. Za sedmicu dana održaće se venčanje. Do tada ti se malo dovedi u red, sada si veren čovek.''Sa tim rečima okrenuo se i otišao u svoju sobu ostavljajući za sobom pijanog Omera.
Dani su ponovo prolazili, ali Omer se nıje menjao, čak je bio i gori, nikada nije bio kod kuće. Nije imao sutra ili posle, imao je samo „sad", a njegovo sad bile su žene.
Iako je danas trebao otići sa Zehrom da kupi burme, nije ga bilo briga za to. Kada je njegov otac naredio da nazove Zehru on je nazvao, ali samo da bi je pitao koliko novca traži da ga ostavi na miru. Nakon njegovog poziva tog istog dana Zehra je donijela odluku da se ne želi udati za njega ali, niko više nije pitao šta ona želi. Pitala se samo Sevım, koja je ovaj brak želela više od svega! Zato je Saliha poslala na selo sve dok se ne održi venčanje.
YOU ARE READING
MIRIS RUŽE (Štampana)
RomanceZapitate li se ponekad kako to miriše zeleđena ruža? Ja ću vam reći. Miriše kao kaplica leda iz kojih se sliva ljubav. A znate li šta se dešava kada se zaledi ruža? Ona pati ali nikada ne izgubi boju. Crvena kao krv. Crvena kao sreća. Crvena kao lj...