11

271 32 2
                                    

Sedang Hanni khusyuk membuat assessment di kantin. Park Jimin datang ke meja yang dia duduk. "Kau Ree Hanni kan?" soalnya dingin. Asal dia macam nak marah aku je. Aku pun mengangguk. "Bangun jap" aku pun ikutlah arahan.

Kecepuk!!!

Kek dark chocolate dari Secret Bakery hinggap di muka aku. "Nah baca ni" lalu kasar menghulurkan sekeping kertas.

Hai Park Jimin. Saya Ree Hanni. Saya suka sangat kat awak. Saya selalu fikirkan awak kalaulah kita couple kan... Hehehe. By the way, terimalah kek ni. Tanda saya sayangkan awak. And.. Would you be my boyfriend?

Yang benar,
Ree Hanni

Hanni terlopong membacanya. Ni bukan dia yang buat. Siapa yang sabotaj dia. Saeran? Tak mungkin...

Tiba-tiba...

Pak!!!

Satu tumbukan hinggap di muka Jimin. "Kau ingat kau kingka kat sekolah ni kau boleh senang-senang malukan dia depan ramai orang. Kau silap bro.." marah Saeran.

"Saeran... It's okay.. Hahahahaha.. Jimin.. Terima kasih sebab kau tambah gula kat muka aku yang tak berapa nak manis ni. Terima kasih" Hanni tunduk dan terus sumbatkan barang dia dalam beg.

Dia berhenti. "Terima kasih" dia smirk dan tumbuk muka Jimin. Sakit dia 10 kali ganda lagi sakit dari kena tumbuk dengan Saeran. Hanni jalan dan dia berhenti sekejap. Dia renyukkan kertas tadi dan baling kena tepat kat kepala Jimin. Hanni pun jalan dengan cepat untuk keluar pagar.

"Hanni!!!!!! Aku tolong bawakkan beg kau!!!!" Saeran terus mengejar Hanni.

.....

Mereka duduk di bawah satu jambatan. "Thanks Saeran. Kesian tisu kau habis lap muka aku ni" lalu Hanni mengutip tisu-tisu tersebut.

"Hanni... Lelaki macam tu tak layak untuk disukai..." kata Saeran. "Awak baca ke buku latihan sejarah saya?" Saeran hanya mengangguk. "Jadi awaklah yang buat surat dan bagi kek kat dia" soal Hanni. "Surat? Kek? Tak.. Sumpah bukan saya yang buat. Trust me" Saeran agak terkejut dengar semua tu.

"Hah, aku ada idea. Tukar penampilan kau..." Saeran sengih nakal. "Macam mana?" Hanni membuat muka kerut seribu.

.....

Hanni pun melangkah ke sekolah dengan yakinnya. Saeran kat sebelah dia dari tadi sengih lepastu geleng pastu tunduk bawah pastu pandang depan balik. Dia asyik ulang perkara yang sama je.

"Haneul.... " Irene datang ke Haneul dengan tercungap-cungap. Adik kau... Adik kau lagi..." Irene masih tercungap-cungap.

"Adik aku lagi apa!!!" tengking Haneul. "Lagi cantik dari kau!" jerit Irene. "What?! Aku tak percayalah" Haneul tergelak. "Tak percaya sudah. Tengok jelah dia lalu nanti" Haneul masih tak percaya dengan Irene.

Tak lama lepastu Hanni pun lalu kat situ. Haneul macam tak percaya. Dia terlopong. Bukan anak gajah je boleh masuk. Ikan paus pun boleh masuk kot.

"The Hell..."

Saeran kat sebelah tu tak taulah asal dia yang kembang. Oh, jap. Lupa nak mention. Dia yang tolong hias Hanni sampai jadi macam ni sekali. Kembang ah.

Jimin and the geng pun terpaku. Tiba-tiba Jimin kejar Hanni. "Hanni. I'm soooo sorry about yesterday. Will you forgive me and give me one more chance?" soal Jimin sampai melutut bagai.

"No way. Saeran jom" lalu menarik tangan Saeran ke kelas.

Setelah beberapa minggu, Hanni dengan Saeran jadi makin rapat. Tapi as a friend. Dan Jimin tetap mengejarnya.

"Hanni please... Please terima aku..." rayu Jimin. "Sorry Jimin. Kau dah suka aku lepas muka aku dah bertambah manis sebab kek kau tu kan. Malangnyaaa, hati aku pun sama. Dah jadi gelap macam warna kek tu jugak. Bye" lalu menolak Jimin hingga jatuh.

Jimin bangun dan tarik Hanni. Kat tangan dia ada pisau. Terus pisau tu mencucuk perut Hanni. "Kalau aku tak dapat cinta kau. Jangan haraplah orang lain akan dapat cinta kau" lalu menarik pisau tersebut.

Hanni dah terbaring. Saeran yang ada kat situ terus call ambulance. "Yang kat sana tu nak tunjuk hero ke bro... Jangan mimpilah. Kau pun akan mati macam dia" Saeran patutnya boleh selamat kalau lari dari situ. Tapi dia keluar jugak.

"Bunuhlah aku. Dia pernah selamatkan aku dulu. Sekarang kalau dia mati. Aku lagi rela mati jugak" lalu apa lagi, Jimin tikamlah Saeran.

Dia gelak makin kuat sambil mencucuk lebih dalam perut Saeran. "Saeran........" Suara Hanni lemah sebelum dia menutup mati.

Tak. Aku tak boleh mati lagi. Hanni bangun. Selamat kan Saeran....

Hanni membuka mata..... Tetapi dia tidak mampu gerak. Saeran dah terbaring kat tanah. Jimin dah lari dulu sebelum polis datang. Dia cuba bangun.

Dia membaca sesuatu dan memgang tempat tikaman di perutnya. Dia terus mengesot ke arah Saeran.

Dia membaca benda yang sama dan meletakkan tangannya di perut Saeran. Dan waktu tu.. Dia pengsan.

.....

"Saeran mana doktor.. Saeran mana!!!!" Hanni menarik kot doktor tu. "Sabar cik Hanni. Dia dah lama sembuh. Dan... Dia terpaksa pindah ke Los Angeles ikut parent dia. Maafkan saya" lalu keluar dari bilik tu.

"Dah lama aku suka kau Saeran... Dah lama... Takpelah.. Asalkan kau masih hidup"

•••••

"Wow... Tragisnya" Seungwoo terus lupa pasal bola dia. "Lepas tu Hanni berhenti sekolah. Hanni tinggal sorang-sorang.. Dan sejak tu Hanni jadi agent" terang Hanni.

"Saeran?" soal Seungwoo. "Dia... Muka dia sebiji macam Daehwi" air mata Hanni mula menitik.

"Sebab tu Hanni..." dia menghembus nafas berat. "Macam nilah. Hanni balik dulu.. Biar oppa fikirkan jalan penyelesaian" Seungwoo menepuk bahu Hanni. Hanni angguk dan senyum.

.....

Daehwi

Aku bangun awal dalam pukul 2 lebih camtu. Aku keluar. Memanglah takde siapa kat luar semua tidur. Aku nampak Meow tidur di atas meja makan. Hahaha. Kan sofa ada, tidur jugak kat situ.

Aku ambik Meow perlahan. Kalau kucing biasa dah terbangun dah tu. Aku letak dia atas katil aku. "Sweet dream meow~" lalu menyelimutkan Meow sekali.

.....

Jinyoung

Aku bangun awal pagi pulak harini. Biasanya sekarang aku tengah terbongkang tidur.

Aku tengok Daehwi yang masih tidur. Jap, dia tidur dengan Hanni. No, I mean Meow.

How can. Rasanya dia tak tau Hanni tu Meow. Maybe malam tadi dia main dengan Meow sampai tertidur kot. Aishhh, serabutnya kepala otak.

Param! Param! Param!
(Hentam je lagu apa pun entahlah)

From: Miss H

I nak you jumpa I lepas ni. I ada something nak bagitau. Kalau you tak datang. You tanggunglah sendiri akibatnya.

Jinyoung mencampakkan handphonenya di atas katil. Eishhh, kalau bukan sebab kau aku dah minta couple dengan Hanni betul-betul.

Ayokkk, tak tayokk. Balik rumah makan sayurr..

Sorry, mengarut. #pasrah2k17



© | 𝘼𝙂𝙀𝙉𝙏 °ᵂᵃⁿⁿᵃ ᴼⁿᵉWhere stories live. Discover now