Sakit😷

1K 128 119
                                    


Chaewon terus mendapatkan Haena yang terbaring di atas lantai."Haena!! bangun!!"Kata Chaewon sambil menepuk pipi Haena dengan perlahan.

Namun Haena seperti biasa tidak sedarkan diri.Chaewon membawa Haena ke klinik.

[Ketika Di Klinik]

Chaewon,Jihoon dan Guanlin sedang menunggu Haena dari luar bilik rawatan."Sabar lah Guanlin aku pasti Haena takde pape.."Kata Jihoon sambil menggosok belakang Guanlin.

Guanlin sekadar mendiamkan diri.

[Beberapa minit kemudian]

Haena keluar dari bilik rawatan sambil dipapah(?) oleh Chaewon.Guanlin mendekati Haena.

"Haena oky? Ade sakit kat mana2 tak?"Tanya Guanlin dengan risau sambil memegang kedua- dua tangan Haena.

"Lepas lah.."Kata Haena sambil menepis tangan Guanlin."Kalau aku mati pon bukan masalah kau.."

Kata Haena sambil keluar dari klinik tersebut diikuti Chaewon.Guanlin hilang kata2.Jihoon sekadar memberi semangat kepada Guanlin.

[Di Dalam Kereta]

"Asal kau cakap macam tu kat Guanlin?"Tanya Chaewon sambil memandu."Biar lah dia aku dah penat layan orang macam tu"

Kata Haena sambil bermain phone."Ish kau ni.. siasat lah dulu mana tahu ni salah faham jer.."Kata Chaewon.

"Salah faham? salah faham sampai berpeluk dengan ex girlfriend dia tu..Fikir sweet? Lagi sweet Pakjib dengan Makmah"Kata Haena sambil bermain phonenya.

"Kau cemburu sebenarnya kan?"Tanya Chaewon sambil memandang Haena.

"Ak..Aku cemburu? Eee takde mase aku nak cemburu bagai"Kata Haena sambil buat muka meluat."Yer lah tu"Kata Chaewon sambil memandu.

[Skip]

[Keesokan harinya]

"Weyhh aku nak keluar dengan Jihoon kejap sebab nak beli barang dapur"Kata Chaewon sambil memakai kasut."Nak ikut!!"

Kata Haena dengan teruja."Tak payah kau duk rumah..Nanti kau kacau aku nak spend time dengan Jihoon."Kata Chaewon."Yer lah"Kata Haena sambil menjeling Chaewon.

Ting Tong

Chaewon membuka pintu utama rumah.Kelihatan Jihoon sedang berdiri di hadapan pintu sambil memegang sejambak bunga.

"Nah untuk awak"Kata Jihoon dengan malu."Untuk saya?ouhh thank you!"Kata Chaewon sambil melihat Haena yang sedang meluat.

Chaewon dan Jihoon meninggalkan perkarangan rumah.Kini tinggal Haena di rumah keseorangan.

[Haena POV]

"Bosan nye..dah lah kat luar hujan,Aku pulak demam tak baik2 lagi.."

Aku baring di atas sofa sambil berselimut.Sejuk bercampur lapar.Aku dah lah tak pandai masak.

Sebelum ni pon breakfast dengan dinner Chaewon yang masak.Aku? Aku goreng sosej pon hangus.Bertuah Jihoon dapat si Chaewon tu.

"Hachomm!!"[Bunyi bersin]

Ting Tong

Aku kuatkan diri aku untuk bangun dan membuka pintu rumah utama.

"Chaewon kau dah bali--"Percakapan aku terhenti apabila orang yang datang tu ialah Guanlin.

Aku menutup pintu tersebut
namun ditahan oleh Guanlin."Chaewon cakap Haena demam jadi Oppa ade masakkan bubur untuk Haena"Kata Guanlin.

"Hmm..Masuk lah"Kataku sambil membuka pintu.Guanlin hanya senyum.

Dah lama aku tak nampak senyum ni.Sejujurnya aku rindu dia sangat2.Tpi disebabkan kejadian tu aku jadi benci kat dia.[Asal ayat sedih sangat nih😂]

[End Haena POV]

Guanlin duduk di sofa bersebelahan dengan Haena.Guanlin mengambil bubur tersebut lalu ingin menyuap ke dalam mulut Haena.

"Tak payah Haena boleh ma---"Kata2 Haena terhenti apabila Guanlin terus menyuap bubur ke dalam mulutnya.Guanlin hanya tergelak kecil.

Haena hanya memandang Guanlin dengan pandangan tidak puas hati.

"Lepas makan Haena kena makan ubat lepastu tidur tau..Jangan buat aktiviti berat2"Nasihat Guanlin sambil menyuap kan bubur kepada Haena.

"Oky "Jawab Haena dengan malas."Ish Haena makan comot lah"Kata Guanlin sambil senyum.

Guanlin mengambil tisu lalu mengelap bibir Haena yang comot.Haena hanya memandang Guanlin dengan pelik.

"Kenapa aku selalu kalah dengan kau Guanlin? Aku marah kat kau macam mane pon tapi kau still jaga aku dengan elok.Kenape Jinyoung tak macam ni?..Jujur aku cakap yang aku still sayangkan kau lepas daripada kejadian tu.Aku nak move on tapi aku tak boleh."Kata Haena dalam hati sambil memandang Guanlin.

"Haena? Nak lagi tak bubur ni?"Tanya Guanlin.Lamunan Haena terus terhenti apabila ditegur oleh Guanlin."Tak nak"Jawab Haena dingin.

"Dah makan ubat pastu tidur.."Kata Guanlin sambil mengusap lembut kepala Haena."Oky"Jawab Haena lalu memakan ubat dan tidur di atas sofa.

Ketika Haena sedang tidur,Guanlin mengucup dahi Haena dengan lembut."I love you princess"Kata Guanlin sambil berbisik di telinga Haena.

Ketika Guanlin ingin beredar dari sofa tersebut Haena terlebih dahulu mencapai tangan Guanlin."I love you to my prince"Kata Haena dalam keadaan mamai.Guanlin nemandang Haena dengan terkejut.

"Jangan lah pergi..Teman lah Haena kat sini"Kata Haena sambil mencelikkan matanya sedikit."Oky.."Jawab Guanlin lalu tidur bersebelahan Haena dan memeluk pinggang Haena.

Mereka pon tidur sambil berpelukan.Sweet tak?🙈💕 Kau hade? 😂 [#Authorjeles]

[Author cuba sedaya upaya untuk published yini cerita😊..Internet lambat gilos!! 😫So kalau sebelum ni Author tak published cerita maknanya internet dah habis atau pon ofline..Hope korang enjoy this story..]

[#Authortabah😌👌]

Thanks for vote and komen💕

Boyfriend Upahan [Lai Guanlin💕]Where stories live. Discover now