Nevin çocukları Esrarengiz Kasaba'da gezdirip,tanıtıp ve onları birkaç kişi ile tanıltırdıktan sonra kulübeye bırakır.
Buğün ise onları ormanda gezdirecektir...Danyal-ÇOZUKLAR... ÇOCUKLAR...
Danyal Amca çocuklar uyanmayınca odalarına çıkar.Ve çocuklar odalarında yoktur.Masalarının üzerinde bir not bulur üzerinde Ece yazdığından Ece'nin yazdığını anlar notta:
Danyal Amca bizi merak etme biz kahvaltı yaptık ve Nevinle ormanda keşfe çıkıyoruz.
Bu arada
-Günaydın Danyal Amca.Çocuklar ve Nevin ormanın iyice derinlerine inerler.
Ece-Bu kadar yeşili bir arada hiç görmemiştim burası çok güzel.
Ege-Sesleri sizde duyuyormusunuz?
Ece ve Nevin-Ne sesi?
Ege-Tıkırtı ve cızırtı seslerini.
Ece-Kardeşim sana o kadar demiştim beynin yanıcak o kadar çalışma diye ama sen beni dinlemedin.
Nevin-Korktunmu Ege?
Ege-Ha ha hayırrr.Ne korkması merak ettim sadece.
Çocuklar biraz daha dolaşırlar Ege kolunu bir dala yasladığında dal kırılır ve önünde bir dolap belirir içinde ise kir tutmuş örümcek ağları ile kaplı bir kitap bulur kitabın yanında bir not kağıdı ve anahtar bulur.Hepsini çantasına koyar ve Eceyle Nevine yetilmeye çalışır.Nevin'le Ece'ye çaktırmaz ve kulübeye geri dönerler.Akşam olunca yemek yerler ve Ege hemen odasına gider.Kitapta değişik yaratık,araç ve portal benzeri şeykerden bahsediyodur.Anahtarın daha neye ait olduğunu çözememiştir ve not kağıdının üzerinde ne kadar silinsede 1A2BC yazmaktadır neyin kodu olduğunu çözemez.Sonra odaya Ece gelir.
Ece-Ne oldu yaz tatilindedemi ders çalışacaksın yani?
Ege-Ece biz senle ikiziz ve kardeşiz birbirimizden hiç bişe saklamayız.Ben bugün ormanda bir dala yaslandım,dal kırıldı,önümde bir dolap belirdi ve dolabın içinde bir kitap,anahtar ve üzerinde 1A2BC yazılı not kağıdı buldum.
Ece uzun uzun bakar ve kahkahayı basar.
Ece-Nevin sende kafa yaptı anlaşılan.
Ege-Ciddiyim.
Sonra Ece'de ciddileşir.
Ece-Kitapta neler yazıyor ki?
Ege-Birkaç yaratık,araç ve portal adlı bir şeyden bahsediyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ESRARENGİZ KASABADA YAZ TATİLİ
Bí ẩn / Giật gânBu hikaye GRAVİTY FALLS a benzerdir fakat olay akışı,olaylar ve karakteristik özellikler farklıdır.😎😎😎