12

287 24 5
                                    

Aku pun mandi dan bersiap untuk jumpa dengan bakal ahli neraka tu. Nak je aku hempuk-hempuk muka dia tu.

Bukannya cantik sangat pun. Make up tebal 100 inci. Gincu tu Ya Ampun....

Hanni

Dari tadi dia nampak Jinyoung macam stress semacam. Nak jumpa siapa? Bakal mak mertua ke? Aduh, thinking positive Hanni. Pagi-pagi buta nak jumpa mak bapak mertua. Tak logik.

Dia keluar dari rumah dan aku mengekorinya dengan senyap. Sampai satu tempat yang gelap, ada seorang perempuan yang serba putih... Ayokkk, dia jumpa hantu ke?

Entahlah... Perempuan tu tutup mulut dia dan pakai spek mata hitam. Tak dapat cam ah. Japppppp, diorang nak mula cakap tu.. Shhhhhh.

"Ada dapat apa-apa information?" soal perempuan tu. Information? "Bos April mula rasa terancam dan dia nak kitaorang mula bertindak cari korang dengan segera" balas Jinyoung. Perempuan itu senyum puas. Cari korang?

"Antara korang bertiga... Aku rasa kau je yang boleh diharap. Yang lain tu hampehhh. Puih" lalu meludah ke tepi. "Tapi, kau mungkir janji, kan?" Janji? Ape semua ni????

"Alaaa si Daehwi tu. Bukan kau lagi suka ke dia takde? Takdelah orang nak rampas perempuan kau tu kan" jabawnya dengan poyo. "Tapi aku sayang Daehwi. Aku sayang Wanna One..." terus perempuan tu meletakkan jari tengahnya di mulut Jinyoung.

"Bukannya mati pun kan... Dahlah. I pergi dulu... Bye" lalu memegang dagu Jinyoung dan menampar mukanya. Dia pergi sambil gelak macam pontianak.

Jinyoung... Kau.. Kau musuh dalam selimut tu.

Jinyoung

Aku pasrah. Aku benci dia. Aku benci semua keturunan dia. Eh takdelah sampai keturunan tu. Melebih kau Jinyoung.

Aku membelok ke tepi dan.. "Opocot kau Hanni terkincit-kincit!!!" latahku. "Hanni... K...kkau de.. Dengar ke semua tu?" soalku tergagap-gagap.

"Everything" jawabnya. "Tak sangka kan kau Jinyoung. Sanggup kau..." nampaknya dia nampak kecewa. "I can explain this. Ni bukan apa yang kau bayangkan, trust me...(ceh clichenya)".

"Okay, aku bukan jenis yang menuduh tanpa bukti. Bila kau nak terangkan semua ni?" jawab Hanni tersenyum. Dia percaya Jinyoung baik. Dia takkan buat semua ni tanpa sebab.

"Malam ni. Dekat Cafe D'lavender. Aku janji aku bagitau semuanya kat kau... Termasuk Mr. tutttttt yang lagi dua tu" Hanni mengangguk. "Tapi please Hanni jangan bagitau diorang dulu. "Aku janji" terus peluk dia.

Huuuuu, dia tak macam manusia lain tu. Baru nampak bukti tak kukuh dah tuduh.

"Aku balik dululah... Lagipun dah nak hujan. Kau nak pergi mana-mana ke lepas ni?" soalnya. "Aku nak pergi kedai buku kat sana jap lepasni. Okaylah, baliklah dulu. Nanti kena hujan demam" lalu menggosok kepala Hanni.

"Nae" lalu Hanni pun segera pulang.

.....

Daehwi

Aku bangun. Meow dah takde kat sebelah. Aku pun puaslah cari kat luar satu hotel ni. Tak jumpa jugak. Hari dah nak hujan.

Aku pun lari keluar tanpa bawa payung. Lupa. Haishh, nanti dia kena hujan susah pulak.

Masa tengah cari kat luar Meow kat luar. Hujan mulai turun renyai-renyai... Semakin lama semakin lebat. Aku berhenti mencari dan berteduh di bawah tempat menunggu bas.

Aku nampak seseorang kat bawah tempat menunggu bas tu. Hanni? Jumpa jugak akhirnya...

"Hanni-ah.. Asal dah basah kuyup ni!!!! Kenapa pagi-pagi dah keluar rumah. Kalau demam macam mana!!!" marahku.

"Asal kau cari aku?" soalnya. "Sebab aku tengok kau dah takde kat sebelah akulah!!!" jeritkuuu. Pendengaran kurang jelas sebab hujan.

"Sejak bila aku tidur sebelah kau!!!" jawabnyaaa. "Meow dah takde sebelah aku!!!". "Tu Meow!!! Bukan aku!!!" balasnya balik. "Kau kan Meow tu!!!!" jeritku lagi. "Macam mana kau tau?" soalnya perlahan.

Walaupun aku tak dengar apa yang dia cakap. Riak muka dia aku dah tau dia terkejut. Aku duduk di sebelahnya.

"Aku tau kau Meow... Dan aku dengar segala-galanya malam tadi" kataku lalu memeluknya. "Soo, kenapa kau menyamar jadi girlfriend Jinyoung?" soalku inginkan kepastian.

"Sebab dia minta aku menyamar. Kalau tak, dia bocorkan rahsia yang aku ni Meow..." aku mengangguk.

"Sooo, let's start over again" Hanni buat muka kerut seribu. "Hai, my name is Lee Daehwi. What's your name. Mind to tell me?" soalku. Hanni tergelak kecil.

"Hi, my name is Ree Hanni" jawabnya. Hoho layan jugak dia perangai gila aku. "What should I call you?" soalku lagi. "Hanni" jawabnya.

"I don't want to call you that name..." kataku. Terus muka dia berubah. "Soo, what you want to call me?". "I do like to call you mine". Terus muka dia blushing ohohoho.

"Eiii, Daehwi-ssi.. Mengarut jelah. Dahlah kat dalam hujan lebat ni" dia memukul bahu aku. Aku terus tarik dia kat tengah hujan lebat tu.

"Biar hujan jadi saksi apa yan aku nak cakap... Hanni, aku suka kau sejak.. First day aku jumpa kau..". Hanni gelak. "Baru 3 hari jumpa" katanya. "Alaaaa, janganlah spoil".

Dah tu perangai Hanni.. Nak buat macam mana. "Aku dah dengar cerita kau. Aku nak kenal kau lebih rapat. Aku tau terlalu cepat kalau aku minta couple... Kan. Urmm, would you be my girlfriend? Just you and I know this thing. Dekat diorang tak payah tunjuk yang kita couple langsung. Just anggap aku kawan... Walaupun aku tau.. Kalau kes ni dah selesai. Aku tak dapat jumpa kau lagi" kataku dengan panjang lebar.

"Just two of us know this...?" soalnya lagi. "Yes... Can I be your Saeran?" soalku. "No.. You can't" riak muka aku agak pasrah. "I want you be my Daehwi".

Aku tergelak. Aku terlalu excited sampai aku terus cium dia. Dia agak terkejut. Biarlah hujan menjadi saksi.

.....

Jihoon

"Weh, nampak Hanni tak?" soal Jihoon. "Kat rumah dialah" balas Woojin sambil makan kuih lapisnya. "Jaehwannnnn, asal baju kotor tak letak kat belakang!!!!!!!" jerit Minhyun.

"Alaaa nantilah Jaehwan letak hyung.." balasnya. "Tulah, aku pun tengah cari dia. Ada something nak bagitau" kata Seungwoo.

"Hyung dah lupakan titew?" soal Daniel sambil cuba pura-pura menangis. "Hyung tak lupa kaulah" lalu menjentik hidung Daniel.

Waktu tu jugak...

"I'm gonna be a bad boy,
I gotta be a bad boy,
I'm gonna be a bad bad boy,
I gotta be a bad boy,
I'm gonna be a bad boy,
I gotta be a bad bad boy,
I'm gonna be a bad bad boy,
I gotta be a bad boy"

Maafkan daku jika tak best. 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

© | 𝘼𝙂𝙀𝙉𝙏 °ᵂᵃⁿⁿᵃ ᴼⁿᵉWhere stories live. Discover now