Gamerz Planetes 2

592 22 0
                                    

Flashback 30 minutes ago. . . .

"Yeayyy!! Menang!!" Sai menjerit kegilaan. Shielda mengurut dada lega. "Siappp juga.." keluhnya. Mereka menyimpan telefon mereka sambil minum air mineral yang diletakkan diatas lantai. "Aku taknak dah main game nie! Bosan gilerr!!" Shielda menutup laptop yang disediakan. Game 'The Chronicle Of Xandar.' . Sai diam sambil memerhati kearah luar tiang besi yang mengelilingi mereka. "I got a plan. Shielda,  come here." Sai memanggil Shielda.

Back to reality 💪

""I don't care about that stuff!! Ken! Your turn!!" Angela mengarah seorang lelaki tegap berpakaian ala² Goku. Yaya mara kedepan sambil mengusap penumbuknya. "Saya dah bagi amaran, eeh. Jangan nak salahkan saya pula nanti. " pesan Yaya sebelum memulakan langkah dengan melepaskan tumbukan padu. "Cha!! " Ken menepis dengan mudah serangan Yaya. "Whoo!! " Satu tumbukan berasap tepat mengenai perut Yaya menyebabkan Yaya terpelanting jatuh. "Yaya has been slain" monitor game berbunyi. "Tak guna kau!!! Topi zigzag!! " Sai melontarkan topinya dan membuat bentuk zigzag. Ken terpelanting dikaki Angela. "Your enemy has been slain. Use other character to continue this battle due to the techical problem. " monitor game membuat pengumuman. "Takpe, Sai. Biar kitorang yang handle. " Boboiboy mengeluarkan pedang halilintarnya lalu menyerang Angela. Angela pantas melibas ekornya namun Ying memperlahankan masa dan dengan pantas juga Boboiboy melibasnya dengan pedang.
K. O.
"This is soo unfair!!! Let me go!!! " Angela meronta-ronta daripada ikatan di badannya. Fang tersenyum sambil menunjukkan Sphera Kuasa yang berjaya diambilnya semasa Angela sedang sibuk bertarung. "Kitorang balik dulu~" Fang tersengih. Mereka kemudian memasuki ruangan teleporter.

******** Kapal Angkasa TAPOPS******

"Ape yang korang dah buat?! Kenapa korang lambat hah?!" jerit Laksamana Tarung. Semua diam membisu. "Hah!! Tak guna betul!! Korang akan menjalankan misi yang seterusnya! Ikut group masing²!!" jeritnya lagi. Nampaknya marah bebenor tu. "Ni semua gara² kau lah!! Sibuk sangat nak main game tadi!" marah Shielda. "Diam lah." balas Sai dingin. "Err.. Sai, kenapa korang kena tangkap tadi? Kan ada-"belum sempat Boboiboy menghabiskan ayatnya, Fang memotong. "Woi, kadet. Cepat lah. Lembab betul." Boboiboy mula geram. "Apa sebenarnya masalah kau, hah?! Dari tadi nak cari pasal je?!" marah Boboiboy. "Eleh, buat² tanya pula." sindir Fang. "Eee!! Kau ni memang nak sengaja!!" Boboiboy mula mengenggam penumbuk. "FANG DAN BOBOIBOY!! DATANG KE BILIK KEBAL SEKARANG JUGA!!" suara lantang Laksaman Tarung kedengaran di speaker. Boboiboy dan Fang mula mencebik. Mereka kemudian ke bilik kebal dengan muka masam.

..To Be Continue..

It's been a while, isn't? Author xde masa nak update bnyak² b'coz SPM dohh..

Btw, Author akan late update but not Hiatus. Feel free to read, k?

Vote&comment are most welcome
Wait for more enteresting stories of our superheroes!!

FRIEND OR RIVAL [✓]Where stories live. Discover now