BAB 2

35 0 0
                                    

"TENGKU ERINAAAAAA!!" bergema jeritan seorang gadis di dalam banglo mewah tersebut.. geram akibat tidak dapat mengejar kanak-kanak yang berusia dalam 10tahun tersebut ,degil yang amat.  Lagi dilarang makin menjadi-jadi perangai..

"Kakak penatlah sayang.. Meh sini mehh dekat kakak..erina sayangggg... " sekali lagi si gadis cuba memujuk kanak-kanak perempuan yang degil itu ,merajuk kerana tidak dapat bermain bersama-sama kanak-kanak lain yang seusia dengannya barangkali..habis muncung mulutnya tanda protes ..

"Ririn taknak..taknak kawan kakak jugak..." kepala dihadapkan ke tepi tidak memandang si kakak yang buntu tidak tahu bagaimana hendak memujuk. .kepala yang tidak gatal digarunya habis kusut rambutnya yang di ikat satu itu .
"Okayyy.... kalau macam tu baiklah tuan puteri  ...apa sahaja permintaan tuan puteri akan patik tunaikan ....." terus bersinar mata tengku erina bila mendengarnya ..nampaknya bolehlah dia bermain bersama kawan yang lain. .terus dipalingkan kepalanya menghadap Raisya Emmalia , ya kakak kesayangannya yang sentiasa berada disisinya yang selalu menjaga dan juga bermain dengan dia . ..tersengih-sengih dia memandang Raisya .

Raisya yang melihat respon yang diberikan oleh tengku erina mengutuk sakan didalam hati.. kenal benar dia dengan perangai budak kecik ni ,selagi tak di ikutkan kehendak nya memang tak sahh. .

"Tapi. .... dengan syarat sayanggg ..."kata Raisya kepada tengku erina dengan suara yang sengaja di manjakan..

Tengku erina yang tersengih-sengih itu terus memasamkan muka ..tak guna betul  Desisnya perlahan .." apa syarat kakak?" Tanyanya kepada Raisya mendatar

Raisya terus memegang dagunya dan diusap-usap seolah sedang berfikir ..tengku erina yang melihat sudah menjeling geram ,saja Raisya ingin mengusik pengarang jantungnya yang seorang ini sudah lama tidak berjumpa sejak dia cuti untuk balik ke kampung selama 3bulan atas faktor peribadi ..

"Haaa!! Syarat nya ririn kene dengar cakap kakak ..tak boleh main jauh-jauh .kalau jadi pape nanti kan susah..."kata Raisya dengan wajah yang risau ..diusapnya kepala si kecil molek itu dengan lemah lembut .sayang benar dia dengan budak kecil ini

Tengku erina yang mendengar hanya tersenyum dan menganggukkan kepala .."baik kakak ..Ririn akan dengar cakap kakak dan tak degil okayh" katanya dengan penuh semangat. Sambil membuat isyarat tanda ok..

Tersenyum puas Raisya ,nampaknya dia berjaya memujuk budak kecil ini ..


Di taman permainan

Dari jauh sepasang mata milik seorang lelaki sibuk memerhatikan gelagat kanak-kanak perempuan yang seronok bermain buaian bersama kanak-kanak yang sebaya dengannya.. bibir tak lekang dengan senyuman manis yang menghiasi wajah kanak-kanak tersebut ,gembira sungguh dia ..
Jarinya diketuk-ketuk pada stering kereta mewah miliknya sambil tak lepas memerhatikan kanak-kanak tersebut dari jauh..
Resah wajahnya bila melihat beberapa orang bodyguard yang berbadan sasa itu menjaga di sekitar taman ..

Kalau tak culik kang aku yang kene..kalau culik pulak risiko weyh mau mati aku kene belasah kang.. desisnya di dalam hati..
Wajah yang sedia keruh lagi bertambah keruh bila mengenangkan mafia tak guna tu siapa lagi kalau bukan tengku khairish Harraz .. sakit hatinya bila dipaksa menculik budak yang tak berdosa itu. Tapi nak tak nak terpaksa juga dia buat sayang boss katakan..

Sedang sibuk dia memerhatikan kanak-kanak tersebut tetiba tingkap kereta sebelahnya diketuk oleh seseorang ..

'Tok tok tokk...'  kecut semua saraf anggota badannya ..muka pucat lesi macam tak berdarah saja kalau ditoreh konfem tak keluar darah..kepala perlahan-lahan ditolehkan menghadap keluar tingkap ,makin kuat debaran di dada dia bila melihat wajah tersebut ..peluh mula memenuhi dahinya

CIK BODYGUARD I LOVE YOUWhere stories live. Discover now