Klassfesten, Ulrik Munther

24 2 0
                                    

Där fanns en kille som hette Ulrik Munther som nyss hade börjat i min klass. Han var en snygg blondin en av de skolans snyggaste killar. Han var speciell inte bara med de att han var en snyggkille med det gulligaste leendet och le groparna han fick när ulrik log och hans tindrande ljus blåa ögon. Som såg ut som en oskyldig söt bamsebjörn. Han hade något inombords som gjorde honom själv till en väldigt ödmjuk och snäll person. Som aldrig direkt pratade på ryggen bakom andra. Visst kunde han dra till med en liten kommentar men det var  bara skoj det hängde på.

I ett halvårs tid hade jag förblivit galen. Jag hade börjat gå runt och spanat in honom på lite avstånd. Där var så mycket jag ville göra jag ville berätta, varenda ord jag hade gått och tänkt på kom från mitt hjärta. Kände mig ensam här där jag var inne i skolkorridoren. Såklart eftersom skoldagen var slut. Stängde mitt skåp,vände mig om lät bara ryggen luta mot det vita skåpet.Tog ett djupt andetag medan jag slöt ögonen och rutchade med ryggen saktat ner längs skåpet. Skulle det någonsin bli han och jag?. Ångesten steg varenda gång jag tänkte på de. Tårarna ville bara tränga sig fram, men hade nog den svaga motstånds kraften kvar att hålla tillbaka. Så länge inte han och kärleken hade blommat ut så kämpde jag för att inte ge upp. Men var inte säker på att han gillade en sån person som jag festade( vilket inte varit ofta på sistone), kommer försent till lektionerna ibland. Det var fredag vi hade klassfest vid gymnasiet. Den hade jag sett emot.  Lade hoodiehuvan över huvudet för att gömma min dåliga bad hair day,tog tag i min svarta läder väska och gick utur skolbyggnaden påväg hemåt.

På festen var det hålligång discolampor lyste i flera olika färger och hög dunka musik av i love it spelades bland konversationer med folk.

-Heejj Sofia va nice att du kunde komma ikväll!(;, altså ser du Jacke och filip fan hänger dom med Jonna för här ikväll brast Anna ut lite avundsjukt för att överrösta den höga musiken

- haha aa mamma var lite sådär hon var inte riktigt förtjust i att jag gick hit, vi ska ju åka iväg imorgon eftermiddag på någon semester till Tyskland. Haha aa ser de prinsessan som tror hon är något ibland             B.I.T.C.H svarade jag utan att tänka efter så noga men brydde jag mig.

Sofia slängde sin arm över mig och hängde lite tungt på min axel som en poolare, hon vinglade till lite på sina ben och värkade ha tagit en liten snaps med procent i.

-Äsch kom! sade Anna och drog  med Sofia i handen genom hela festen utan att säga vart de skulle ta vägen. "Hey Sofia lust att hänga på dansen vi bjuder dig en gratis energidryck" hörde man några killar och tjejer i min ålder ropa i full gång med att digga och rocka loss till party athem. hann inte annat i förbisusningen änn att göra ett snett leende och ett nej. Där de trängde sig förbi skolelever.

Vi kom ut på en stor vit betong ballkong där utsikten var utöver stan man såg pizzerian som förtillfälle stog closed på dörren med ljusled röda lampor. Havet låg lite längre bort som man kunde se lite smått till vänster bakom parken och de gröna ny planterade buskarna. Uppefter den vita husväggen fanns träbänkar där det satt ungdomar som bara tog de lungt på festen och njöt av härligheten.

- Ska du ha en cigg? frågade Anna där hon stog och just skulle tända på sin tobak med sin rosa cigarett tändare. Kunde inte koncentera mig på vad hon sa.

Omgg vad var det jag såg en blond skit söt kille som satt på bänken och filade på sin ljusbruna gitarr. Det var Ulrik den snygga min livskärlek!♥. Han hade ljusblont hår som han hade lite snett så att frillan täckte lite över pannan. Brun basker han passade ganska bra i den. Ljusgrå t-shirt med någon vit text,. mörk blå slappy jeans,svarta kängor hans stil var lite slattrigt cool. Mitt hjärta pumpade hårt i en snabbtakt och blodcirkulationen började köra race. Aww han log så sött kände hur jag själv började bli varm om kinderna. Tankar snurrade runt en efter en om  jag vågde ta första steget fram till honom. Fast vad skulle jag säg då? hey hur går det med gitarren? ,fint du spelar,Tjeena snygg basker... Åh han kommer tycka jag är underlig.

-Hej,fint du spelar:) sa jag med ett litet leende på läpparna och kollade ner i marken. Då märkte jag att han satt och kollade upp på mig .

-Hej, aa tack (:, fast kommer inte inte riktigt igång med passande ackorder svarade han med en lugnande röst och ett leende.

- Ah, näe kan inget om gitarr, så att kan tyvärr inte hjälpa dig mumlade jag.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 16, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Klassfesten, Ulrik MuntherWhere stories live. Discover now