CIRCLE YOU,CIRCLE YOU-LIZZ ROBINETT

417 19 5
                                    

 

Creepypasta minggu ini mengambil tajuk dari permainan permainan lama yang dinikmati oleh anak-anak Jepun ... tetapi seperti "Ring Around the Rosy," yang berasal dari wabak bubonic Eropah, yang tidak bersalah kini dicemari oleh kisah perang yang menakutkan, sadisme dan seram yang tidak dapat dibayangkan.

Perkataan "Kagome" boleh diterjemahkan secara kasar sebagai "bulatan," tetapi juga dapat ditafsirkan sebagai "kandang" atau "mengelilingi." Sebenarnya permainan ini akan disebut "Circle You, Circle You. tetapi dalam satu versi, sekumpulan kanak-kanak memilih salah satu daripada nombor mereka untuk berdiri pegun, manakala yang lain membentuk bulatan di sekeliling mereka, melaungkan lagu yang bermula dengan "Circle You, Circle You" kerana mereka cuba menakutkan mereka dengan bergerak secara tiba-tiba, bunyi yang kuat atau muka menyeramkan. Sekiranya kanak-kanak yang dipilih bersandar, mereka kalah.

Tiada siapa tahu pasti berapa lama dahulu permainan telah dicipta ... tetapi akaun yang paling aneh dan dahsyat "Kagome Kagome" bermula pada tahun 1942, di sebuah rumah anak yatim di Shimane Prefecture, Jepun.

Menurut dokumentasi yang diperoleh oleh Sekutu dari kemudahan Jerman yang ditangkap, para pejabat Nazi telah menduduki rumah anak yatim terpencil untuk menjalankan eksperimen tersendiri pada anak-anak. Eksperimen - yang mana pihak berkuasa menegaskan berlaku di luar Jerman untuk mengelakkan publisiti negatif - melibatkan pencarian untuk "membunuh suis" yang dikatakan di dalam otak manusia, yang, apabila diaktifkan, secara teorinya memulakan proses penuaan fizikal yang lambat dan sengaja dan kematian akhirnya daripada badan. Para saintis Nazi berteori bahawa mencari, mengasingkan dan mengeluarkan suis membunuh ini sementara seseorang masih muda boleh membuat orang itu hampir tidak abadi.

Scary song 2018Where stories live. Discover now