"Guanlin... Bukan kau dah kunci ke?" soal Jinyoung slow. "Guanlin sure Guanlin dah kunci..." Guanlin pun berbisik. Setelah pintu dibuka...
"Hyung... Jangan takutkan kitaorang boleh tak..." marah Guanlin sambil baling batal Jinyoung kat muka Jaehwan.
Jaehwan hanya tergelak dan mengunci semula. Walaupun dia pemalas, dia sorang je yang tau bukak pintu kunci dengan guna dawai. Yang lain kena guna alat canggih sikit.
"Minhyun hyung dah tidur?" soal Jinyoung. "Semua hyung dah tidur..." lalu Jaehwan pun duduk di katil yang Jinyoung dan Guanlin duduk.
"Ayat hyung tu kan... Macam ramai sangat hyung kat dalam bilik hotel ni. Jisung dengan Minhyun je kan?" bebel Guanlin. "Ha ahlah hyung.. Sungwoon dah hilang. Lagi tiga maknae line dengan OngNiel tu kat hospital..." Jinyoung mula berfikir.
"Sekarang ni... Hyung tak puas hati dengan Miss H. Dia mungkir janji" marah Jaehwan. "Hyung hyung hyung..." panggil Guanlin. Tiba-tiba ada mentol lampu pulak atas kepala dia.
"Kalau Miss H boleh mungkir janji dia... Why we can't? Kita dah setuju kan.. Kita bagi plan pihak M.J kat dia dan dia takkan cederakan ahli Wanna One atau pihak M.J. Tapi tengok apa dia buat sekarang. Dia dah bunuh dua orang besar kat M.J. sekarang dia cuba bunuh Wanna One. Mungkin lepas Wanna One yang lain mati kita pulak jadi mangsa. Kalau macam tu lebih baik kita tak payah bagi info kat dia" panjang gila dia terangkan.
"Habistu takkanlah kita nak cakap yang kita tak dapat info?" soal Jaehwan. "Kita bagi dia info yang salah" jawab Guanlin.
"Dalam waktu yang sama kita kena protect Wanna One dan Hanni. Macam tu?" soal Jinyoung.
"Yup" Guanlin senyum. "Pandai jugak eh kau" balas Jaehwan. "Tapi kalau dia tau yang kita bagi info salah..." mereka memandang sesama sendiri lalu menghembus nafas berat.
.....
Sungwoon
Apa dah jadi. Aku membuka mataku perlahan-lahan. Kepala aku masih berpinar-pinar. Tempat apa ni...
Tiba-tiba seseorang mendekatinya. "Ji.. Jimin..." kataku lemah. "Ye kenapa?" soal Jimin sambil menarik rambut Sungwoon ke atas. "Kau nak buat apa dekat hyung..." soal ku lemah. Badan dah kena ikat kat kerusi.
"Aku nak buat apa? Aku.... Nak bunuh kaulah bodoh!" lalu menolak kepala aku dan kerusi yang aku kena ikat jatuh ke belakang. "Kau tau tak.. Kau menyusahkan aku. Sejak dari kecik eomma lebih sayangkan kau. Sebab kau pandai, baik, dengar kata dia. Aku???" lalu menyepak aku.
"Kau dengar sini... Aku takkan bunuh kau sekarang.... Aku akan bunuh kawan-kawan kau dulu..." lalu Jimin menarik kolar baju aku. "A.. Aku takkan benarkan kau sentuh sikit pun badan diorang. Jangan harap kau dapat bunuh diorang..." jawabku lemah.
"Aku bunuh diorang? Eh takk.. Engkau yang kena bunuh diorang" kata Jimin dengan psychonya. "Aku takkan ikut cakap kau..." Jimin membetulkan balik kerusi aku. "Aku akan pastikan kau dengar cakap aku sebab aku akan kawal minda kau....." lalu memegang kepala aku dan... "Arghhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!".
.....
Hanni
Aku akhirnya sampai jugak bilik hotel diorang... Aku terus bertukar jadi kucing dan masuk bilik Jaehwan dan Minhyun.
Jao... Bau apa yang busuk ni. Minhyun kentut ke. Jarang orang kentut waktu tidur??? Eh tak... Adoii... Baju Jaehwan ke? Pengotorlah Jaehwan ni. Macam manalah Miss H tu boleh ambik kau jadi Mr. Tutttt tu.
Aku ambil bakul dan memasukkan baju-baju kotor serta busuk Jaehwan ke dalam bakul. Aku kucing yang rajin. Muahahahaha. Aku oun tariklah bakul tu hingga ke belakang. Tapi malaslah aku nak masukkan dalam washing machine. Biarkan je.
Wait... I hear something. 3 Mr. Tutttt tengah berbincang. Apa lagi.. Curi-curi dengarlah. Ehehe 🐽🐽🐽.
.....
Jihoon P.O.V
Aku tersedar. Badan masih sengal-sengal. Aku lihat sekeliling. Woojin dekat katil sebelah dan Daehwi sebelah dia.
Eh, Jap... Daehwi!?
Aku cuba duduk. Daniel dan Seungwoo duduk di kerusi pelawat. Aku nak call orang... Haish kredit takde.
Sedang aku struggle nak bangun... Seungwoo tersedar. " eh... Eh.. Jihoon.."terus dia kejut Daniel dan berlari ke arah aku.
"Kau okay tak?" soal Daniel separuh sedar. "Aku okay kot... Hyung... Kenapa Daehwi ada kat sini sekali???" soalku... "Dia kena belasah sekali..." kata Seungwoo.
"Hyung boleh tolong tak? Jihoon nak call Hanni tapi takde credit. Pinjam credit hyung. Nanti Jihoon suruh dia call back" kataku. Seungwoo menyeluk kocetnya dan mengeluarkan phone. "Jap... Hyung dah top up ke belum eh? Tahlah.. Try jelah dulu" terus dia bagi aku.
Aku pun terus mendail nombor Hanni.
.....
Hanni
Kinder buenooo... Alas perut anda~
Aduh. Siapa pulak call ni.
Aku terus keluar dari bilik hotel tu.
Seungwoo?
"Hello, si gemok gedempol menjawab" kataku. "Hanni... Aku takleh lama ni. Call back phone aku. Jihoon" terus dia end call. Jihoon? Yoohhooo budak pink dah sedar. Aku terus mendail nombor phone Jihoon.
Jihoon
Gardenia... Sunggu enak dimakan begitu sahaja...
Ingatkan dia takkan call. "Nah hyung... Gomawoo" aku terus pulangkan phone Seungwoo dan angkat call Hanni di phone aku.
"Hanni... Macam mana dengan rumah? Pastikan Jisung, Minhyun, Sungwoon, Jaehwan, Guanlin dan Baejin selamat..." kataku. "Jihoon..." aku dengar dia menghembus nafas berat. "Sungwoon hilang" katanya.
"Sungwoon Hilang!? Jadi tinggal diorang berlima lah kat rumah tu. Hanni... Hanni... Dengar sini. Sementara kitorang dalam hospital ni... Perhatikan diorang. Pastikan Mr. Tutttt atau sesiapa jelah.. Tak sakiti diorang. Aku janji lepas kitaorang keluar dari hospital ni, kita settlekan kes ni, arraseo?" bebelku dengan nada risau.
"Nae, arraseo..." Hanni menjawab dan end call. Urrghhhh, diirang ni dah lebih. Kalau ada salah seorang dari Wanna One mati, aku takkan maafkan orang tu.
.....
Hanni
Apa aku nak buat ni. Aku kena pastikan identiti Mr. Tuttt tak terbongkar but at the same time aku kena tolong diorang.
Aku kena bincang dengan diorang bertiga pagi esok.
.....
Guanlin mengelap air basinya. Dia menguap dan mengeliat. Bangun-bangun je kucing tu ada depan mata. "Penatlahhh... Esok esok Guanlin carilah siapa pembunuh tu..." lalu sambung tidur.
Meow terus lompat atas muka Guanlin. "Meow!!! Jangan kacau. Yelah yelah nanti... 10 minit" kata Guanlin.
Meow buat bodoh je. Dia terus meletakkan paw nya ke bibir Guanlin. Ewww air basi tak reti lap betul-betul ke. Meow lap paw nya ke pipi Guanlin. "5 minit 5 minit okey?" Eishhh Guanlin ni. 5 minit kau tu macam 5 dekad tau tak, budak?
Yeahhh... Dah lama tak type panjang-panjang ni. Btw, thanks to yang baca, support ff ni. Lagi-lagi yang vomment tu... Thank you so much!!! Dan... Identiti Mr. Tutttt dah bocor. Okay tu je...
YOU ARE READING
© | 𝘼𝙂𝙀𝙉𝙏 °ᵂᵃⁿⁿᵃ ᴼⁿᵉ
FanfictionCerita ni menceritakan kisah Wanna One menjadi agent kepada pihak M.J. Pihak M.J ialah singkatan untuk Mengarut Je. Agensi M.J telah disabotaj oleh pihak T.A.A.T iaitu Tah Apa-Apa Tah. Sedih sekali, di kalangan mereka ada yang menjadi Musuh Dalam S...