LESSIE AKA NC POV
GEDEBUKKK!!!..
"Mandakkk!!!....u ok?" Lelaki
Huuuaaarrrggghhh...
Nakatahub sa ngam2 depan si Buntal. Mana sa kasi tapuk ni muka.. Cepat2 sa tingu tu solipar sa noputut bogia..
"Mandak..ko okey kah" Buntal
Sa tingu tu urang si buntal di depan sa sudah. Siap dia pigi pigang bahu sa mau kasi bangun..huhu malunya sama si mata hijau..
"ee..aa ok..sa ok bah.." sabilang.
Tau2 dalam ginawo gedebak gedebuk pula bila kana pigang si mata hijau 😂😂. Sudah sa bediri tu urang2 sana pun tigu tempat kami.. Bah, sapa inda tingu kalau tiba2 macam tu pulutan jatuh..nalampayak sana lantai..😂😂
Cepat2 sa masuk dapur..sa terus pigi ambil air sejuk dalam isbok sa minum..panas bah muka sa gara2 malu tadi.
"Nah, lain kali tigu depan bah bila mau jalan. Mana gia ko simpan mata ko tadi..di poket?" Mama
Si Tini berabis dia ketawa sana singki..haish!! Inda sa jawab si mama. Sa pigi duduk sana bangku meja depan tapi membelakang la sa tigu si Tini sana singki masih lagi dia ketawa sana..lucu kaitu..😟. Geram o ginawo sa dia kasi ketawa sa pula..
Tiba2..ada urang minta nescafe ngam2 nogi sana belakang sa.. Sa pusing and tigu tu urang teng3...😱
"IKAN PARI!!!.." sabilang
"BADUTTT!!!..." OCE
Siap kami tunjuk muka lagi tu..tu urang sana pun takajut tigu tempat kami. Si Buntal pun tigu tempat kami aigoo..😧. Bah kuat gia tu suara kami..luar kesedaran tu kan kalau tiba2 kita takazut!!.. Nah apa lagi sa terus tutup mulut sa.. Takan mau bawa bergaduh sana kan publik.. silap kana viral sana fb.. 'Sepasang haiwan bergaduh di cafe Sulap Tokou kerana berebut buah pisang.. dot.. dot.. dot..' 😱😱..yaiiii.. Bagus sa diam2 ni.. Sa pura2 senyum sama ni pari..tapi dalam hati sa macam mau tandang balik o tu kaki dia . Belum Lagi reda ni hot ginawo sa ni..lagi2 dia muncul tiba2 depan sa sekarang..
"Bah, sila duduk dulu kio..nanti sa hantar.." sabilang
Terus sa bediri pigi bikin tu nescafe dia peduli lah ko sana..nantii ko pari ko rasain nescafe si Gurilla.. Entah2 lepas ko minum mangkali terus ko balik pigi laut 😂😈.. Sa pigi bil tu nescafe 3 in 1..sa bil gula simpan dalam gelas 5 sudu makan 😂😂..atukkk kama NC gugur lah gigi ni anak urang.. Ada ku kisah..gugur gigi kah..kana kencing manis kah...peduli ko sana kikiki.. Sekejap saja cair bah tu gula kalau kana simpan air panas... Siap sa hantar pigi meja si pari.
" Ini nescafe nya..selamat minum Petang." sabilang.
Nah, tu mata macam tajam betul oh..nasib tiada pisau.. Sa jalan saja masuk dapur. Tapi cepat2 sa pigi batapuk sana sebalik tu isbox..sa mau tingu apa reaksi si pari kalau terminum nescafe buatan si Gurilla..bah pari biasa minum air laut kan..😁 so, rasain air darat pula..😂😂.
PUKKK!!
Buntut sa kana pukul sesuatu..sa auto terbediri ni takazutkan..sa tigu sapa yang pukul..😨..boliauu..sudu periuk lagi tu..he he he kadapatan..
"Apa d ko buat tu macam poh pulis mau menangkap penjenayah. Ada penjenayah kah sini?" Mama
"Eee..mama hehehee.. Tiada lah..sa mau tulak ni iabox bah miring gia ni.." sabilang
Aduiii terpaksa buhung ni..sa pura2 tulak2 tu isbox yang memang ok sudah pun 😂😂..
"Ok pun tu isbox..nah, bagus ko pigi kasi bersih tu hati ayam daripada ko tulak2 tu isbox.. Inda pun boguyang tu.." Mama
YOU ARE READING
❤ CINTA KANTALAN ❤
Romance... Cinta antara NC dengan OCE? Macam cinta antara dua benua..perbezaan dua taraf hidup yg sangat jauh.. Perkenalan?..mereka di ibaratkan seperti kucing dengan anjing? Ya, begitu lah mereka.. Adakah cinta mereka seindah nama mereka atau sebaliknya s...