Tangan yang terketar menggenggam tangan yoojung.. Yoojung diam menahan perasaan mula bertandang di hatinya..
"J-janji d-dengan unnie.. Jaga diri baik-baik.. Unnie dah tak Ada nak jaga yoo jung lagi.. Janji dengan unnie jangan sesekali menangis "
Yoojung menahan air mata yang mengalir lalu menganggukkan kepalanya..
"Janji.. Hiskk.. Unnie.. Hiskk"
Yoojung tidak dapat menahan perasaannya mula memeluk tubuh kurus Dan cengkung jihyo itu.
Jihyo tersenyum pahit sebelum memeluk kembali yoojung..
Tangannya naik menepuk belakang tubuh yoojung..
"Unnie.. Hiskk.. "
"Hush.. Jangan nangis"
"Kenapa unnie.. Hisk.. Kenapa bukan orang lain. Hisk"
"Takdir sayang. Takdir"
"Unnie pegang lah yoojung kuat-kuat untuk kali terakhir hisk. Nanti yoojung dah tak boleh pegang unnie.. Hisk"
Jihyo memeluk yoojung dengan lebih erat lagi seakan-akan tidak mahu melepaskannya.
'Rehat lah jihyo.. Kau dah banyak berjasa'
Hyesun hanya memerhati dari jauh tidak ada tanda-tanda hendak mendekati jihyo.
Air mata yang di tahan sedari tadi di lap sebelum berlalu pergi untuk berjumpa dengan seseorang.
Tangan ditongkat di bawah dagu.. Jungkook sedang termenung seperti Ada sesuatu yang menganggu fikirannya..
Kerusi di hadapan jungkook di tarik..
Hyesun duduk dengan wajah seriousnya.
"Noona.. Kenapa noona datang? "
"Berhenti. "
"Huh? "
"Berhenti sakitkan jihyo.. Bagi lah dia kebahagian "
"Noona mengarut apa ni? "
"Stop give a fakehope jungkook if you don't love her then just let her go "
"Sekejap-kejap.. Noona cakap apa ni? "
"Kalau Kook nak jumpa dia untuk kali terakhir.. Hospital Wushu "
"Dia tunggu kamu kook"
Selesai berkata-kata.. Hyesun bangun lalu berlalu pergi meninggalkan jungkook dengan satu surat.
Jungkook membuka surat itu lalu bangun dan berlari mencari teksi
Nama pesakit: Song Ji Hyo
Jenis penyakit: Cancer Hati
Stage penyakit : tahap 4
Jungkook berlari dengan selaju mungkin tanpa menghiraukan kereta yang terpaksa membrek mengejut akibat dia.
'Noona! Bertahan noona! Kook datang! '
Jihyo memandang yoojung yang keluar dari biliknya. Jihyo menghirup udara secara perlahan Dada yang sakit di tepuk perlahan.
Tangannya mencapai satu kotak Dan satu card.. Tangannya mula menulis ..
Jihyo berbaring Dan kotak itu di letakkan di atas meja..
Matanya tertutup secara perlahan sebelum..
Tit......... Tit..... Tit.....
Tbc..
Sorry ya kalau tak best.. Sorry pendek, Thanks vote, comments, read.. Luv you annyeong! 😘😍😘😍
I gone Forever leave you alone