bir bilgi/ MİSHAPM

2.1K 51 43
                                    


Onun adını önce, koca koca yazarlarla yarışa girdiği hatta birçoğunu geride bıraktığı D&R’ların “Çok Satanlar” listesinde gördüm. Ardından daha satışa çıktığı ilk günlerde 100 binin üzerinde sattığını okudum. Sonra geçen ay TÜYAP kitap fuarındaki o olaylı imza gününe bizzat şahit oldum.
Yayınevleri arasında dolaşırken önümdeki iki genç kızın “Ya duydun mu Büşra’nın imza gününde kalabalıktan üzerine stant devrilmiş” cümlesini duyduğumda kulaklarıma inanamadım! Evet, binlerce kişi ondan imza almak için sıraya girip birbiriyle yarışmış ve sonunda imza günü aşırı kalabalık nedeniyle sonlandırılmış. Ee hâl böyle olunca rockstar’lara taş çıkaracak ündeki bu genç yazarstar’ın yanında buldum kendim. İşte karşınızda WattPad yıldızı, 4N1K’nın listeleri altüst eden yazarı Büşra Yılmaz...
Tokat’ta büyüyüp ne kadar ‘bad girl’ olunabilir ki

* 21 yaşında 100 bin satan bir kitaba imza atmak nasıl bir duygu?

- Çok müthiş bir his. Ama bana yüklediği sorumluluk da var. Kafama eseni yapamıyorum. Ben yine eski benim ama beni bu kadar takip eden insanları görünce biraz daha yaptıklarıma dikkat etmem gerektiğine inanıyorum.

* Vay, desene WattPad’in marjinal kızı Büşra’nın o eski halinden eser yok şimdi!

- Marjinal mi, nerem marjinal? 94-95 yıllarında doğan her üç kişiden birinin adı Büşra neredeyse. Bir de soyadım Yılmaz... Büşra Yılmaz ismiyle ne kadar marjinal olunabilinir ki! Hoş anneme sorarsan ismim çok marjinalmiş, hatta bana koyduğunda kimselerde yokmuş, herkes benden görmüş (kahkahalar).

* Demek ki bu kadar insan ismine değil, cismine gelmiş...

- Valla yıllarca öyle değildi (gülüyor). Tokat gibi küçücük bir yerdeydim ve hiçbir zaman popüler olmadım. Benim için hep “Ay ne kadar tuhaf hareketleri var” falan diyorlardı. Ama ben bir gün o tuhaflığımın satacağından emindim. Bana deli diyenler şimdi “Canım Büşracığım nasılsın?” diye mesaj atıyorlar (kahkahalar).

* Yoksa millete “Şimdi gel de gör beni, bambaşka biri” demek için mi yazdın bu kitabı?

- Yok, o kadar da intikamcı değilim. Ama yine de “Sen bana zamanında bunları söylemiştin” diye cevap vermek hoşuma gidiyor (gülüyor). Zaten küçük yaştan beri yazmaya hep bir hevesim vardı. Bunda annemle babamın ben ufakken boşanmasının da etkisi büyük. Problemli ailelerin çocuklarının hayal gücünün daha geniş olduğuna inanıyorum. Mesela kocaman bir yemek masamız vardı. Onlar kavga ettiğinde ben altına saklanır, masalsı dünyamda başka karakterlere bürünürdüm.

* Nasıl yani Casper gibi hayalet arkadaşların mı vardı?

- Hayali arkadaş boyutuna hiçbir zaman ulaşamadım, daha çok farklı kişiliklere bürünürdüm (kahkahalar). Mesela bir ara Beba Jordan’dım. Bir sürü albümüm, milyonlarca hayranım vardı.

* Sokağa çıkınca Tokat’ın gerçekleri yüzüne bir tokat gibi mi çarptı?

- Sorma (kahkahalar). Öyle olunca hoooppp başka karaktere geçiyordum ben de... Sonra liseye girince, derslerin yoğunluğundan yazmaya ara verdim. Mühendis olacağım diye bir buhran dönemi yaşadım. Neyse ki bunu çabuk atlatıp, dizi film senaryosu yazma fikrine sabitlendim.

* “Büyüyünce ne olmak istiyorsun?” sorusuna “Senarist” diye mi cevap veriyordun?

- Yok ya en büyük hayalim kriminolojist olmaktı! Suç bilimine, polisiyeye acayip merakım var. Mesela geçmişten birini bugüne getirme şansım olsa, o dünyanın en büyük seri katili Albert Fish olurdu! Bir sürü insanla empati kurabiliyorum ama asla onun gibi düşünemiyorum. Sohbet edip, bana insanları nasıl öldürdüğünü anlatmasını isteyerek ondan tekrar nefret ederdim (kahkahalar).

mishapm'le ilgili bilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin