Trap gone wrong

40 5 11
                                    

"Geunde wae ireoneunde wae babo mandeuleo, naije gyeong gohaeeeeeeee!!!!!!!!!!!hetgalige hajima"

"Woi setan, senyaplah! Kau pahal memekak tengah hari buta ni woi"

"I bet i get my haters hella sick, hella sick, hella sick!"

"Woi dengar tak aku cakap?!"

"Another trophy! My hand is carry 'em, too many that i can't even count 'em"

"Tunggu kau, aku akan pastikan trophy kau terhumban dalam perigi 10000km penuh ikan jerung dengan kau kau sekali masuk, duduk je lah sampai bts kau tu jumpa!Arrghh!!" Maira menutup tingkap biliknya dengan kuat hingga menyebabkan kuku burung merpati yang bertenggek di situ tersepit dan menjerit kesakitan. Maira menghempaskan diri ke atas katil lalu menutup kedua belah telinganya dengan bantal.

Maira seorang gadis berumur 24 tahun yang sudah lama mendiami rumah taman dua tingkat itu sering mengalami 'kecelaruan mental' sejak jiran sebelah rumahnya berpindah masuk 3 bulan yang lepas.Armylina atau dipanggil lina adalah jiran barunya yang sering membuat burung burung di bumbung rumah berterbangan pergi dan kucing dirumahnya panjat ke balkoni untuk membunuh diri sebaik sahaja gadis itu memulakan nyanyian lagu bts iaitu kumpulan kpop kegemarannya. Bukan sahaja haiwan malah manusia yang mendiami kediaman itu juga terseksa mendengar nyanyian merdu bak katak tercekik cengkerik yang sering mendayu-dayu di pendengaran jiran-jirannya terutama pada waktu tengah hari, waktu kebangkitan gadis itu dari tidur.

"Nahas kau lina, kau memang dah uji tahap kesabaran aku. Ingat aku main-main? Kau dah hidupkan mode psycho aku yang dah lama tidur sejak ex-bf aku meninggal" Maira tersengih jahat apabila terfikirkan idea untuk menyahkan Armylina dari hidupnya. Dia segera mencapai telefon bimbit di atas kotak pamoga, jari jemarinya yang runcing ligat mencari kenalan yang sudah lama tidak berhubung dengannya. Dengan harapan manusia itu menjawab panggilannya, dia segera menekan punat bewarna hijau dan lekapkan telefonnya ke telinga.

Ttut...Ttut...Du...du... Baby shark du du du du du du baby shark du du du du du dy baby shark~

"Buang tebiat ke manusia ni pasang ringtone macam ni" monolog Maira

Selepas 2 round lagu baby shark kedengaran, akhirnya manusia itu menjawab panggilannya.

"Hello nak apa? "

"Waalaikumsalam, Razi aku ade kerja sikit untuk kau, nak tak? Senang je ,tak susah pon"jawab Maira.

"Amboi ingat dah bunuh orang terus lupa salam..hah kau nak aku buat apa pulak kali ni?jap..aku teka..bf baru kau curang then nak suruh aku humban dia dalam perigi 10000km penuh ikan jerung and suruh dia tunggu sampai scandal dia jumpa ke?" ada sedikit nada memerli kedengaran di hujung talian.

"Shut up and hear me,aku nak kau culik jiran sebelah aku ni,nama dia Armylina,pastu kau letak or kurung dia kat mana-manalah asalkan dia tak boleh hidup lagi kat dunia ni.Pastikan esok aku tak dengar lagi suara minah tu. And btw,bukan aku yang bunuh bf aku its you,and one more bf baru aku takkan curang.Aku dah pastikan dia akan loyal dengan aku selamanya.."

"Eleh,yelah aku bunuh pun sebab kau ugut nak goreng ikan puyuh kesayangan aku,sian dia. Anyway,nak tanya sikit.Kau ni bodoh ke stupid?rumah kau pon aku tak tau,lagi jiran kau,kebodohan abadi kau memang takkan hilang sejak tersembam atas najis lembu masa kecik dulu kan..hahahahah."

"Dah lah woi,tak yah ingatkan.Nanti aku mesej kau alamat,nombor and gambar dia sekali.Esok hari Ahad,biasanya dia keluar dalam pukul 9 malam nak beli album bts,so baik kau culik dia waktu tu"

"Okay siap, duitnya jangan lupa bank in eh"

"K, aku bagi singgit, sesuai lah dengan muka kau hahahah"Maira segera memutuskan talian sebelum Razi sempat mencarut.

(C)BTS ARMY[방탄소년단 아미]Where stories live. Discover now