Hoofdstuk 1

1.3K 52 10
                                    

Amy

Ik word wakker door een straal licht die precies tussen mijn gordijnen door schijnt op mijn gezicht. Ik doe mijn pantoffels aan en ga naar beneden, ondertussen glijd ik behendig over de leuning van de trap. Met een plof land ik op de grond op het kussen dat ik er ooit had neergelegd. Ik ga aan tafel zitten en val zowat weer in slaap, ineens schrik ik wakker door een bediende die zegt dat het ontbijt klaar staat, en dan pas zie ik wat voor lekkers er op tafel staat, heerlijke croissantjes en harde bolletjes met jam. Ik begin te eten alsof mijn leven er vanaf hangt. "Amy niet zo schransen je lijkt wel een beest" zegt mijn moeder. " je moeder heeft gelijk Amy" voegt mijn vader er aantoe terwijl hij zelf net zo eet als mij. Daar moest ik om grinniken.

Na het eten ga ik naar boven doe een korte jurk aan. Net zo als elk moment van de dag ga ik naar mijn nicht Annelyn, zij heeft de gave om ijs te sturen net als haar moeder, en hetzelfde geld voor mij want mijn moeder heeft de gave om vuur te sturen en ik heb die gave geërfd. Als ik onderweg ben door het kasteel neurie ik het liedje dat mijn tante me ooit een keer heeft geleerd.

Anna

"Ik hoop maar dat Amy zich beheerst, het is al een keer fataal fout gegaan". "Rustig rustig aan Anna ze weet echt wel wat ze doet en Elsa is er ook toch bij?" Zegt Christoph. " ja klopt dat is waar heeft ze haar handschoentjes aangedaan? "Ja volgens mij wel"." Wat volgens mij?" Vraagt Anna ongerust. " volgens mij heeft ze wel haar handschoentjes aan gedaan". "Aan volgens mij heb ik niks, ik kijk even in haar kamer". Zegt Anna en ze is weg.

Even later komt ze terug en heeft Amy's handschoentjes in haar handen. "Dus ze heeft haar handschoentjes niet aan?" Vraagt Christoph met een onnozel gezicht. "Ja daar lijkt het wel op hè" zegt Anna. "Geef maar hier dan ren ik wel naar Elsa en geef door dat Amy ze moet aantrekken voor haar veiligheid en dat het niet weer fout gaat". Is goed". Zegt Anna luchtig.

Frozen FireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu