bab 1

27 1 0
                                    

"She shares my dream i hope that someday i'll share her home" lirik lagu perfect by ed sheeran terus menerus berdering pada iphone 6 wardah.Dalam keadaan mamai wardah mengangkat panggilan telefon itu .

"Goodmorning princess ! "

sapa lembut faiq ditalian .

Goodmorning too" balas pendek wardah. " have a nice day a head okay like usually i'll pick up you on 10 am okay ? i love you bye princess "

kata ii terakhir sebelum faiq menamatkan panggilannya"

wardah lihat jam pada iphonennya .

"baru 6.30 awal lagi kot haih baik solat subuh dulu then mandi"

gumam wardah sendirian. Selepas menunaikan solat subuh wardah membuka laptopnya lantas melihat youtube untuk menghilangkan bosan sementara menunggu pukul 10 nanti .

*************

Jam sudah menunjukkan pukul 9 pagi , dengan pantas wardah hanya mengenakan simple outfit sahaja iaitu seluar slim fit skinny dan hoodie serta tudung bawal. Setelah bersiap dia turun kebawah untuk bersarapan bersama zara iaitu rakan serumahnya merangkap kawan baiknya dari sekolah rendah.

"goodmorning beb"

sapa zara bila melihat wardah turun dari tangga "

weh aku nak kena gerak awal la sbb harini aku ada class pukul 9 aku pegi guna "baby" kau tu eh kau gerak dengan faiq kan nanti ?"

kata zara panjang lebar

" ha bawak "baby" aku tu elok ii eh siap ah muka kau kalau "baby" aku kalau ada calar "

sindir wardah berbaur amaran itu sudah tidak diendahkan lagi oleh zara kerana wardah memang suka mengugut begitu  .

"okayla aku gerak dulu baii beb takecare ! " jerit zara sebelum keluar dari apartmentnya

"okay ii takecare too " kata wardah

Tepat pukul 10

" haih mana lah dia ni janji pukul 10 ni dah 10.15 oh god mampusla aku kene belangkung dgn lecturer noraini haih cepatla faiq datangg"

gumam wardah sendirian .

Dingdong ! bunyi loceng rumah dgn cepat wardah turun dari tangga dan terus menuju ke muka pintu untuk lihat siapa yang datang .

"ha sampai pun ingatkan dah lupa nak amek kekasih hati cinta intan payung awakni "

wardah bercakap sambil julingkan mata ke atas "

" im sorry sayang tadi traffic jam ada accident apa tah tadi that's why im late sorry eh ? "

Faiq menjelaskan perkara tersebut sambil melihat riak muka wardah yang macam tidak beberapa kisah itu

"dahlah kita dah lambat 20 minit tau comeon awak pergi tunggu dalam kereta saya nak pergi ambil beg saya dengan nak lock pintu ni"

Arah wardah kepada faiq .

Di dalam kereta . Wardah hanya banyak mendiamkan diri kerana dia tahu dia bakal di perli atau dimarahi oleh lecturer nya yang macam singa kelaparan tu , bukan nya taktahu leturer Noraini yang sudah berusia 40 itu mulut macama apa haih kenapa la nasib aku begini huaaa .

Gumam wardah sendirian dalam hati .

"Okay dah kita dah sampai  , nanti rehat kita jumpa kat cafe okay and im sorry again sayang "

Rayu faiq  lembut .

"No its sokay bukan salah awak pun err okay saya gerak dulu takecare faiq "

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 07, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

 my precious princessWhere stories live. Discover now