Setelah sampai di restoren
"Nak makan apa sayang?Beef steak or seafood plater?Your favourite isn't."tanya Tengku Suffian kepada cucu kesayangannya itu.
"Nia nak makan beef steak la tuk. Dah lama tak makan,takde bajet dan takde kawan."adu Zara.
Aku melihat Firdaus buat aksi nak termuntah melihat aku mengadu kepada atuk.Atuk hanya ketawa sebelum berdehem lantas bertanya tentang ibu bapa Firdaus.
"They're good.Diorang cakap dah lama atuk tak ke pejabat.Kenapa tuk?"tanya Firdaus.
"Aku ni dah tua Firdaus.Dah tiba masanya aku berehat pulak,tak gitu Zara?"serang atuk.
"Erkk, atuk muda lagi la tuk.Kalau atuk ngorat Che ta, Che ta nak kat atuk tau.Zara tak sedia lagi la tuk plus zara pun belum habis study lagi."tangkis Zara.
"Kepala otak kau muda,Zara.Atuk ni rumah kata pergi kubur kata mari dah kau tau.Atuk nak berehat, nak tambah amalan atuk sebelum menghadap Allah."terang atuk.
Alahhh,tuk pesal buat tangkap leleh kat sini pulak.Sengaje je tau atuk ni.Aku hanya diam tanpa kata.Ye,aku tau. Aku satu-satunya pewaris Maple Legacy tapi aku tak sedia lagi nak tadbir syarikat gergasi tu.
Dinner pada malam itu tidak seceria biasa.Mood mereka semua dah terbang melayang ke lain.
Setelah selesai dinner dengan atuk,aku dan Firdaus decide nak tengok wayang sebab malam masih muda.Hehehe.
Nasib tak menyebelahi nampaknya.Wayang fullhouse semuanya.Last-last kitorang pergi sedekah suara je kat pusat karoke yang ada dalam mall tuh.
Lepas sejam sumbang suara, baru kitorang sedar dah lewat. Kitorang decide untuk balik ke kolej before shift pak tam.
P/s:pak tam tu guard kolej yg paling tak boleh kawtim and garang.
"Zara,tc. See you tomorrow, dear."ucap Firdaus.
Buang tebiat ke Mamat ni. Sebelum ni tak pernah-pernah macam ni. Wayar putus kut.
"Kay Aus. You too."balas Zara sambil lewa.
Urghh, malasnye aku nak panjat tingkat 3 tapi aku nak tidur mane kalau tak panjat tangga ni sampai tingkat 3.Panjat je la Zara, jangan malas sangat.
Sampai je bilik, aku terus mandi, solat Isyak and bummm.Aku mendarat dengan selamat di atas katil aku yang tak berapa nak empuk ni.Well,what you expect? Tilam vono? Kingkoil? Berangan je korang.
Belum sempat aku melayari bahtera mimpi, suara petir Rina menggangu plan aku nak tidur. Dia menuntut janji dengan aku.
Dengan dahi berkerut aku bertanya kepadanya.
"Aku janji apa dengan kau siaa? "
"Oisssh, dia buat-buat lupa pulak. Cepat la."Rina dah mula berangin dengan Zara.
Oisssh, aku dah nampak bayang hulk nak keluar. Berasap-asap. Effect apa yang Rina guna ni?
"Err,tadi tu atuk aku yang datang. Dia nak jumpa aku so kitorang keluar la dinner sekali. Tu je. "Terang Zara.
"Oh, tu je? "Tanya Rina.
"Tu je la.Dah dah, jangan kacau aku. Aku nak mimipi putera katak ni."beritahu Zara sambil memeluk froggy yang dihadiahkan oleh Firdaus sempena birthdaynya 3 tahun yang lalu.P/s:Tg Izzara Rania sangat gilakan patung katak ye .
"Cehh, mimpi putera katak konon.Last-last,kodok yang datang cium kau. Baru ada akai. "Tingkah Rina.
"Lantak pi hang la. Aku nak tidur. Goodnight. "Zara dah malas nak melayan so Zara tidur je terus.
YOU ARE READING
It's You,Love!
Storie d'amoreNia tak suka Aus la tuk.Dia tuh ibarat serangga perosak yang ganggu Nia and Nia tak kan kahwin dengan Aus even dia lelaki terakhir yang ada dalam dunia ni~Tg Izzara Rania Kerana janji lama dia dipaksa kahwin dengan musuh tradisi dia cum bestfriend d...