Hari 1

1 0 0
                                    

Haihhh aq xfaham laa. Sjak blik umah cuti akhir tahun ni,aq xthu knpe ada perasaan yg lain. Tersangat lain. Aq rse hubungan aq dgn abah dah lain gile. Dh xmcm dulu. Dulu sllu duduk berbual mcm2 brcerita mcm2 dgn abah. Tapi xthu knpe skrg sush sgt aq nk brcerita berbual dgn abah. Nak brcakap tegur abah pun susah. Kdg2 lalu sebelah buat derk je. Aq pun xfaham knpe. Aq yg lain ke ataupun abah aq ? Haihhh peninglaa. Aq rindu sbnrnye hubungan aq dgn abah mcm dulu tapi aq xthu mcm mne nk start balik. Aq dh try tapi still xboleh,still perasaan tu rasa lain macam sgt. Mak ? Sjk mengandung ni aq pun xfaham knpe dgn dye. Asyik nk salahkan aq je. Buat ni salah,buat tu salah. Kadang2 aq xbuat pape pun salah. Pandai laa aq nk buat apa yg aq nak. Dye xfaham aq. Kdg2 ada je bnda nk dituduh aq padahal bnde tu aq xbuat pun. Faham tak ? Part ni paling aq geram. Nk bg thu kebenaran tapi entahlaa aq malas nk brtengkar mulut, malas nk panjang2kan lagi. So, aq ambk keputusn utk diam je. Haihh sume bnda aq salah. Aq thu aq ni spe. Aq tahu aq byk buat salah. Aq byk buat kesilapan besar dlm hidup aq. Tapi aq nk org bantu aq nasihat aq. Bukannya org marah aq,bukannya org kongkong aq. Hati aq sllu bergelodak nk membantah tapi aq tahu aq ni xmampu. Aq perlu org support aq. Bukannya org yg tunding jari kat aq. Aq ni keras kepala ego tinggi. Tapi percayalaa hati aq lembut selembut tisu. Kalau kena pada caranya,act aq boleh je dengar boleh je ikut.
Haihh ape nasib aq? Aq nak sgt membesar dgn cepat. Meraih sgle kemewahan dan keluar drpd lubuk kemiskinan. Menggapai semua cita2 yg telah aq azamkan. Bagilah aq lari dr semua ini. Sgalenye.
Take note for myself- nnti dh ada anak,bimbing dye elok2.jaga sepenuh hati. Didik ajar dye dr kecik,jgn dh besar bru nk didik dye. Fahami hati perasaan dye. Jgn trlampau mghukum tp mendidik. Jgn ajar kemewahan kpd anak2 dr kecil,biar dyeorg rasa kesusahan dulu. Jadi kawan kpd anak2 bukan lawan.

Ini diari aq. So sukati aq laa nk tulis pape kan.

Diari kehidupanWhere stories live. Discover now