BENZERLİK

9 0 0
                                    

İnsanlar acaba aynı mı? Şu anda sokağa bakarsanız göreceğiniz farklılıklardan bahsetmiyorum, hayır. Eğer bir insandan tüm hatıralarını alırsak bu kişi diğerleri ile aynı mı olur? Hatıraları olmayan bir melek statüsündeki bebeklerin hepsi aynı mıdır? Yoksa hatıralarımızla birlikte de olsak insanlar olarak hepimiz birbirimize mi benziyoruz? Söyleyin, köşe başındaki karpuz satıcısından farkınız nedir? Kendinizi ondan ayrı bir dünyada tutsanız bile, ortak bir noktanız olmadığını düşünseniz bile çok benziyorsunuz. Çünkü temelde insansınız. Şimdiki katkılı halinizden arınırsanız ikinizin bir farkı yok. Derinizden çıkıp, tüm yaşanmışlıkları göz ardı ederseniz. Ve bunu 'hepimiz eşitiz, dünya ne kadar güzel bir yer' anlamında söylemiyorum. Hayır, bu daha çok dünyanın ne kadar dünya dışı hissettirebileceği hakkında bir şey...

Hef ne kadar bir hayal ürünü gibi gelse de özümüzde hepimiz aynıyız ve kişiliğimiz hatıralarla şekillense de derinlerde bir yerde insanlığın bu en saf halini taşıyoruz. Bu yüzden hepimiz birbirimize benziyoruz. Bu yüzden öne çıkmak daha zor, bu yüzden ortak değerlerimiz var. Bu insanlığın özü, bir çok şeye sebebiyet veriyor ve bunun farkına vardıkça kendimi gerçeklikten kopuyor gibi hissetmekten alıkoyamıyorum.

HiçlikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin