01 ♡

26 6 23
                                    

Eunna POV

" aish bodo lah. ni mesti sebab bapak ayam yang letak kat sini. takda otak betul!" aku menyepak kotak besar didepanku.

baru 1 bulan aku tak bayar sewa, tuan rumah budu ni pegi letak ayam mati kat sini. eh fikir aku takut la?!

dasar bapak ayam!

" ai ai, jangan disepaknya dong. nanti ayam itu nanges "

aku mencari suara sumbang itu. atas bawah. kanan kiri.

" nana sayang " dia berlenggang-lenggok ke arahku.

" AI PUNDan KaU " aku melatah kuat.

" haish apa kau buat sini ha jantan! " aku sengaja menekan perkataan JANTAN biar dia sedar dia itu shiapa.

" nana ini ja'at banget sii. gue datang ni mau bagi kue " suga menghulur bekas makanan dengan muka sedih.

psh dasar pondan ciplak. dah jantan tu jantan je la adui.

" aku tak makan kuih buatan puNDAN " aku menekan perkatan paling hujung sambil menjegilkan mata.

suga mencebik.

" kamu emang ja'at yah! " dia berpaling dari aku.

" jawab dengan jujur eh, kau ni memang... tak cukup hensem ke nak tukar jantina? " aku menyengetkan kepala memandangnya. dia memuncungkan mulut.

" jawab la budu " aku menumbuk perutnya.

" ARGH "

mataku membulat.

" HAHAHHAHAHAHAH suara jantan dia dah keluar! " jeritku.

" shh ya diem lah! bikin malu aja deh! " dia menampar lembut bahuku.

" malu lagi aku tengok kau jadi pondan " suara aku balik mendatar.

suga merenungku.

" yang bener lo mau aku berubah " soalnya.

aku tersengih lucu.

" boleh ke kau berubah " aku memandang ke luar pagar.

suga terdiam balik.

" udah liat aja deh " dia memasukkan bekasnya ke dalam beg. " aku pergi dulu ya " dia terus berlalu.

" tch. acah-acah sinetron je nak cakap indon. melayu tu melayu je lah " aku menutup pagar rumah dan masuk ke dalam.

---

Jimeen POV

aku menempek bedak dan mencalit lipstick ke bibir. " flawless! " aku tersenyum sendiri memandang kecantikanku di cermin.

memang tak salah keputusan aku nak tukar jantina. aku tersengih lagi.

" ish ish ish " mama menggeleng di pintu bilik. " eh mama! " jeritku manja. aku bangun dari kerusi meja solek dan terus ke arahnya sambil tersenyum.

" ada nampak mama happy? " soal mama.

" mama ni.. " aku memuncungkan mulut.

" kamu pakai minyak wangi apa? busuk! and lipstick tu kenapa merah sangat?! lagi satu. pakaian tu boleh buat wayar otak mama terkeluar bila tengok. ingat kamu seksi ke ha? " mama mula membebel .

aku mencebik dan menjulingkan mata. " dah la. jimin nak pergi party ni " aku muah muah mama kat pipi dan terus turun tangga.

" jangan balik lambat tau! "

" yelah "

---

Suga POV

kau ni memang... tak cukup hensem ke nak tukar jantina?


aku mengeluh.

" aku terpaksa, nana " balasku.

" aku buat semua ni untuk duit "

aku merenung diri sendiri di cermin.

" tapi kalau kau nak aku berubah, " aku mencapai gunting.

" aku sanggup " rambut paras bahuku aku gunting sedikit demi sedikit.

" AKU TAK SANGGUP HUAAA " gunting di tangan aku baling jauh-jauh.

tbc

wait what. 3 pov 1 chapter? gila gila.

Like A Girl | pjmWhere stories live. Discover now