"TYUZU!!!"Aku melihat kearah suara tersebut.Kelihatan Jinyoung sedang menahan tangan Tyuzu daripada menikam ku.
"Aper kau buat ni?!"Kata Jinyoung sambil melihat kearah ku.
"AKU NAK BUNUH DIA LAH!"Kata Tyuzu sambil menyerabaikan rambut nya.
"Kau cakap kau cuma nak culik dia jer!!"Kata Jinyoung lalu menolak Tyuzu hingga ke belakang.
"WOI KAU TAHU TAK DI SEBABKAN PEREMPUAN NI!! AKU JADI MACAM NI TAU!!! PATUTNYA AKU YANG KAHWIN DENGAN GUANLIN!!! BUKANNYA DIA!!"Kata Tyuzu lalu menampar pipiku.
"Tapi bukan ni caranya!!Aku tolong kau sebab nak dapatkan Haena!!!"Kata Jinyoung.
"AKU TAK KIRA AKU NAK BUNUH DIA JUGAK!!!KALAU KAU HALANG AKU KAU MATI!!"Kata Tyuzu lalu mengangkat pisau tersebut.
"TYUZU!!"
Jinyoung terlebih dahulu menolak Tyuzu.Kepala Tyuzu terhantuk di bucu meja stor dan menyebabkan Tyuzu pengsan.
"Jinyoung.."Panggil ku dengan suara perlahan.
"Jom kiter pergi.."Kata Jinyoung lalu membuka ikatan dikaki dan tanganku.
Jinyoung memapahku keluar dari tempat tersebut lalu membawaku masuk ke dalam kereta.
[Di dalam kereta]
"Jinyoung kenape awak tolong saye?"Tanyaku sambil melihat kearahnya.
"Aku terpaksa ikut si Tyuzu tu..Asalnya aku memang tak nak buat kerja bodoh tu..Tapi.."Kata2 Jinyoung terhenti dan Jinyoung memandang ku.
"Tapi?"Tanyaku ingin kepastian sambil melihat Jinyoung.
"Tapi aku tak sanggup tengok kau mati.."Kata Jinyoung lalu hampir menangis.
Betul ke aper yang aku dengar sekarang?Dia cakap dia tak sanggup kehilangan aku?Jinyoung...Kenape lah bukan dari dulu kau macam ni?Haihh rase nak nanggis lah pulak..
[Di rumah Haena]
Ting Tong
Jinyoung menekan loceng rumah.
Krekk[Bunyi pintu dibuka]
"Chaewon!!"Kata ku lalu memeluk Chaewon.
"Haena!!kau pergi mane semalam?!"Kata Chaewon lalu memelukku dengan erat.
Guanlin dan Jihoon muncul di hadapan pintu utama.
"KAU!!! KAU BUAT APER KAT HAENA HAH??!!"Kata Guanlin lalu menumbuk Jinyoung.
"Oppa!! STOP IT!!! JINYOUNG YANG SELAMATKAN HAENA!!"Kata ku sambil menghalang Guanlin dari terus memukul Jinyoung.
"Aku mintak maaf...Sebab selama ni aku bodoh..Aku terpaksa buat semua tu..Kalau tak Haena akan mati.."Kata Jinyoung sambil menangis.
"Its oky Jinyoung..Asalkan Haena dah selamat..Terima kasih sebab selamatkan Haena"Kata Chaewon lalu senyum kearah Jinyoung.Jihoon pula kelihatan jeles dengan Jinyoung.
"Ermm Jinyoung..Aku nak mintak maaf sebab pukul kau tadi..Thank you sebab selamatkan Haena.."Kata Guanlin lalu memeluk bahu ku.
"Same2.."Kata Jinyoung lalu memasuki ke dalam kereta.
[Dua minggu kemudian]
"Haena!! Ish mane pengantin nye nih!"Kata Chaewon sambil mencari kelibat Haena.
"Yer aku nak siap dah ni.."Kataku lalu pergi kearah Chaewon.
"Cantek dowh Kau Haena!!"Kata Chaewon sambil melompat.
YOU ARE READING
Boyfriend Upahan [Lai Guanlin💕]
Historia CortaMengisahkan seorang yeoja yang mencari boyfriend upahan untuk cemburukan ex- boyfriendnya...Tpi lama kelamaan perasaan cinta muncul dalam diri mereka...