14

974 63 4
                                    

AN: sorry dat het zo lang duurde liep even vast, mijn excuses. Hoop dat jullie het nog leuk vinden:)

'Je kan je spullen bij Ginny op de kamer zetten Cassandra' zei mevrouw Weasley toen ze thuis waren aangekomen, toen ze eenmaal boven waren begonnen de zorgen in te slaan bij Cassandra; het was niet meer dan normaal om bepaalde dingen te vragen aan de vriendin van je zoon en Cassandra wist niet zeker of ze alles zou kunnen beantwoorden...
'Jongens, ik denk dat ik een probleem heb' zei ze voorzichtig toen ze hun kamer binnen kwam 'Wat is er lieverd?' vroeg Fred geschrokken en ze legde het probleem uit 'Daar hadden we inderdaad niet aan gedacht' gaf George eerlijk toe 'het onderdeel dat je ouders niet meer leven zullen we moeten vertellen, maar laat de rest maar aan ons over' stelde Fred zijn vriendin gerust.

'Dus Cassandra vertel eens iets over jezelf, waar kom je vandaan' zei mevrouw Weasley vriendelijk onder het eten, 'Ik ben opgegroeid in Salem, Massachusetts' 'Oh dan zal je wel op Ilvermorny gezeten hebben' regeerde meneer Weasley en Cassandra knikte.
'Mag ik vragen wat je naar Engeland heeft gebracht?' vroeg mevrouw Weasley voorzichtig, 'Na het overlijden van mijn ouders heb ik me in enige onderzoeken gestort en in Amerika kon ik geen verdere informatie meer vinden. Gelukkig waren de leraren op Hogwarts erg geïnteresseerd in mijn onderzoeken en was ik welkom om daar verder te gaan met mijn studie'
Fred sloeg zijn arm om Cassandra heen, 'Oh het spijt me kindje, dat wist ik niet' bood mevrouw Weasley haar excusses aan 'Dat kon u ook niet weten mevrouw Weasley' stelde Cassandra haar gerust 'Ach meisje noem me maar Molly'

De rest van het avondeten werden bepaalde onderwerpen opzettelijk vermeden, Cassandra kon merken dat Molly een hoop wilde vragen en zich aan het inhouden was, waarschijnlijk omdat ze bang was om Cassandra te kwetsen.
Ginny had hier blijkbaar iets minder moeite mee 'Maar hoe ga je dat dan in de zomer doen, wie heeft er voogdij over jou?' 'Ginny!' waarschuwde Molly geschrokken 'Technisch gezien ben ik een wees, maar afgelopen zomer heb ik veel gereisd en ik denk dat ik dat dit jaar weer ga doen' antwoordde Cassandra en de Weasleys keken haar allemaal verbaasd aan 'Reis je dan per haardvuur?' vroeg George.
Cassandra schudde haar hoofd 'Vanwege de situatie is het toegestaan voor mij om magie te gebruiken buiten school en ik kan verdwijsellen' Fred en George schenen haar meteen te begrijpen, Cassandra was vele malen ouder dan dat nodig was.

'Dat is wel erg ongebruikelijk' reageerde Meneer Weasley, 'Als het ministerie het toelaat, zal het wel goed zijn toch?' zei George en Cassandra keek hem dankbaar aan, 'De hele situatie is ongebruikelijk, maar laten we het ergens anders over hebben Arthur. Het zal geen fijn onderwerp zijn voor Cassandra' kwam Molly voor het meisje op.
Cassandra kon weer opgelucht adem halen, ze merkte dat Fred naar haar ook iets meer ontspande 'Je vertelde iets over onderzoeken, mag ik vragen naar wat' vroeg Molly 'voornamelijk lang vergeten vloeken en bezweringen'

Molly en Arthur keken Cassandra raar aan 'Hoe kom je bij dat onderwerp?' 'Iedereen heeft zo toch zijn hobbies, wij hebben grappen en quidditch en Cassy is een nerd' lachte George en op dat moment realiseerde Cassandra zichzelf hoe gezegend ze was met haar vriendje en beste vriend.
'Was je een beetje nerveus?' vroeg Ginny toen ze later op de kamer lagen 'Een beetje, bepaalde onderwerpen zijn nogal ongemakkelijk zeg maar'
'ja sorry daarvoor nog'  zei Ginny 'Geen probleem, ik had het ook willen weten als ik jullie was' stelde Cassandra haar gerust 'Maar ik denk niet dat mam en pap het een probleem vinden als je in de zomer hier blijft, ik weet zeker dat Fred en George het erg leuk vinden en ik zelf ook'

De volgende ochtend was het eerste kerstdag, de Weasleys en Cassandra waren allemaal erg vroeg wakker en na het ontbijt was het tijd voor de cadeautjes.
Ondanks dat Molly had gezegd dat het nergens voor nodig was, had Cassandra toch voor iedereen iets gehaald en van alles wat ze had gekregen was het gevoel  dat de familie haar gaf het beste cadeau in 200 jaar.
De familie schrok op van een van de schooluilen die naar binnen vloog en een brief voor Cassandra liet vallen

Onsterfelijke waarheid - Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu