+6

121 13 0
                                    

" ya, asal duduk dekat tempat aku "

Aku terus memandang ke arah suara tersebut. Rupanya jin berada di belakangku.

" oh jin- "

" tempat kau? "

jaebum terus bangun lalu memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya.

" ya tempat aku " jin tersenyum sinis seraya memandangku.

Creepy siaa.

Jaebum terus menghampiri jin lalu memberitahu sesuatu. Aku tidak tahu apa yang dia katakan kepada jin suaranya tidak jelas.

Jin hanya tersenyum sinis untuk kali kedua seraya memandangku. Lalu jaebum pun meninggalkan kami berdua.
Okay serious creepy sangat dia senyum macam tu.

" kajja ikut aku pergi order "

Im Jaebum

" jaebum barang dh kemas ke? "

Aku mengetap bibirku. Aku lupa kemas, perlu ke aku nak tipu? Okay baik aku jujur.

" belum "

" kenapa tak kemas lagi? dh cepat kemas pukul 8;30 malam nanti kita dh nak pergi "

Aku hanya mengangguk lalu melangkah menuju ke tingkat atas. Aku menutup pintu bilikku lalu duduk di meja belajarku.

Dihadapanku ada gambarku dan yuri bersama. Aku memegang gambar tersebut.

" mianhae yuri, aku masih sukakan kau sebenarnya. tapi aku terpaksa sebab ommaku dan aku keluar dengan perempuan tu pun sebab ommaku. dia tak suka kau "

Aku hanya mampu melihat wajahnya didalam gambar tersebut. Dia sangat gembira.

Kim Seokjin 彡

Sampai sahaja dirumah aku menuju ke dapur untuk menyimpan barang barang tersebut ditempat yang sesuai.

Yuri menghampiriku lalu menolong menyimpan sayur sayuran ke dalam peti sejuk. Aku memandang wajahnya dan aku teringat kata kata lelaki tadi.

" jaga dia baik baik, dia mesti suka dengan kau sebab kau boleh jaga hati dia dengan baik "

" jin-ah "

Aku tersedar dari lamunan lalu mengalih pandangan.

" kim seokjin " panggilan kasar yuri tersebut membuatkan mataku membulat.

" bwo? "

Aku terkejut dia panggil nama penuhku, selalunya perempuan akan panggil ' oppa ' or whatever. Tapi dia, okay dia buat aku suka.

" yang ni letak dekat mana " yuri menunjuk sebungkus roti kepadaku.

" tu letak dekat sini je "

Aku terus menyambung kerjaku.

_____

Aku menuruni tangga lalu mataku tertangkap ke arah yuri yang sedang duduk disofa yang berhadapan dengan tv.

" aku nak keluar kejap, jaga rumah " aku terus menuju ke arah pintu utama.

Aku menuju ke arah sebuah taman yang berdekatan dengan rumahku lalu menuju ke gerai kecil disitu. Aku memandang ke arah jam pada tanganku dan ia menunjuk pukul 8;15 malam.

" soju satu " aku duduk di kerusi yang dekat dengan gerai tersebut.

Soju pun sampai diatas mejaku lalu aku menuangnya ke dalam gelas kecil.

Aku dapat menenangkan fikiran.

Jung Yuri 彡

Aku memandang ke arah jam yang berada di dinding dan menunjuk sekarang sudah pukul 12;30 malam.

[OG] lips | kim seokjin Where stories live. Discover now