02

85 10 15
                                    

" Yen, boleh tak aku nak pinjam kau punya buku kerja English. " aduh, Yanli dah hentak pen dia atas meja buatkan Heera tersentak.

" Kau tak habis-habis nak meniru je kerja. Aku minta cikgu ganti kau pindah kelas belakang. " jawab Heera.

" Alaaa, sebelum ni oke je. " pujuk dia.

" Jihoon! " jerit cikgu Ko tengok Jihoon jalan dan minta pinjam buku kerja.

" AHAHHAHAHAHHA! " ketawa Woojin dengan tinggi di belakang. Woojin semeja dengan Jihoon dan duduk paling belakang sebarisan Yanli dan Heera yang duduk paling depan.

" Oi janganlah ketawa. " kelihatan Daehwi pusing belakang dan tampar tangan Woojin. Matilah kau.

"Woojin dan Jihoon keluar kelas saya dan pergi cuci tandas! " jerit Miss Ko lagi.

" Tandas perempuan ye Miss? " cakap Jihoon sambil dia gosok tengkuk dia. Yanli pandang dia dengan muka-muka blank.

Jihoon perasan dan dan tak selesa sikit jadi dia pandang manusia berdua tu " Apaa! " cakap Jihoon separa tinggi bila Yanli dan Heera pandang dia macam penjenayah.

Miss Ko dah macam tak sabar nak tendang-tendang orang. Woojin datang dan tepuk bahu Jihoon kuat!

Pak!

" Tandas lelaki Jihoooonnnn. " cakap Woojin dan tolak Jihoon keluar kelas.

" Aku tak faham kenapa dua manusia tu ada dalam kelas ni. " cakap Heera sambil mengeleng kepalanya tanda tidak percaya. Tapi memang tak dinafikan mereka budak pandai.

---

Yanli dan Heera masuk ke kelas selepas dari kantin dan duduk tempat masing-masing. Sudah duduk, masuklah si Jihoon, Woojin, Jinyoung dan Daehwi.

" Haah, aku pun ada dengar juga tadi bukannya aku pekak pun. " cakap Daehwi lantang.

Yanli dan Heera hanya buat tak tahu tapi telinga setia mendengar. Perasaan ingin tahu sentiasa menghantui.

" Siapa agaknya dapat masuk kelas ni ya? " cakap Jinyoung dan duduk di tempatnya. Manakala Woojin dan Jihoon duduk atas meja diorang dan Daehwi pun. (Diorang macam berbulat tu ye😂)

" Perempuan ke ya? " cakap Jihoon sambil pandang Woojin gila-gila.

Woojin tampar belakang dia lagi sekali. " Nak termuntah aku, kalau aku muntah kau lap guna tangan kau. " cakap Jihoon. Buat orang lain pula nak muntah.

" Tapikan dah 2 tahun kita duduk satu kelas. Tak pernah satu pun budak baru masuk kelas ni yang keluar adalah. " cakap Jinyoung dan Daehwi angguk.

" Mungkin dia pandai gila-gila kot kan ! AHAHAHHAHAAHAHHA " cakap Woojin sambil ketawa dengan dialog dia tu. Jihoon pun sokong sekali dan ketawa gila-gila.

---

" Betul juga apa yang Jinyoung cakap tu, 2 tahun kita duduk sesama dan takpernah satu pun masuk kelas ni. Kadang pun, budak baru masuk kelas lain. " cakap Heera. Yanli hanya diam. Dia pun setuju. Selepas sekolah menengah. Mereka berenam tetap bersama dan duduk kelas depan sekali lagi di sekolah tinggi.

---

" Kelas, maafkan miss sebab tak bagitahu awal-awal. Rasanya khabar angin budak baru tu dah tersebar dan buatkan kelas miss ni tertanya-tanyakan? " cakap Miss Wang.

" Nae~ " jawab murid-murid kelasnya.

" Budak baru tu setanding Yanli. " mata semua pelajar hampir nak keluar bila cakap dia setanding Yanli. Perempuan dikelas ni mula berbisik-bisik. Yanli sedikit terkejut tapi dia tetap tenang.

" Dan dia lelaki. " Miss Wang belum siap nak cakap lagi tapi budak lelaki dah mengeluh lagi-lagi Jihoon dan Woojin manakala perempuan kelas ni dah teruja.

" Sabarlah class. Dia sebenarnya budak transfer dari China tapi dia cukup fasih berbahasa asing. Contohnya, bahasa english dan bahasa rasmi negara kita. " cakap Miss Wang. Yanli akui orang tu memang setanding dia. Perasaan dia mula tak terkawal. Timbul rasa benci sebutir.

Sebutir.

" Dia akan masuk kelas ni esok. Miss tak tahu nama dia. So, esok kita sama-sama kenal dia, okay? "

" Naee~ " 

---
D-day

" Wuhuuu siapa agaknya ahli baru kite ye HAHAHAHAH! " kata Woojin. Waktu sekarang ni waktu belum mula kelas. Perasaan Woojin kononnya budak baru akan jadi ahli baru diorang.

Jihoon, Jinyoung dan Daehwi hanya pandang dia blur. Okay, ini kekok. Woojin terus tiba-tiba jadi budak paling sopan dalam kelas tu. Perlahan-lahan dia buka beg dan keluarkan buku, sesekali dia pandang kawan dia tu. Ish, bencilah!

Pintu kelas dikuak dari luar. Miss Wang masuk dengan buku-bukunya. Agaknya itu buku karangan cina mereka sekelas. Oh, Miss Wang guru kelas ni dan mengajar mereka Bahasa Cina.

Miss Wang meletakkan buku tu atas meja gurunya lalu kepalanya melihat pintu dan seolah-olah mengarahkan seseorang untuk masuk. Murid-murid hanya melihat tingkah laku Miss Wang.

" WUUUUUUUUUUUUUUU~ " semua murid dalam kelas tu menge'wu'kan benda yang masuk kecuali Yanli dan Heera. Heera hanya terpegun dengan wajahnya manakala Yanli hanya renung biasa masa dia tu masuk. Aaaa, inilah budak baru tu.

" Kenalkan diri. " seru Miss Wang tersenyum.

" Annyeonghaseyo. Nama saya Lai KuanLin. " manusia bernama Laikuanlin itu tunduk. Budak perempuan dah jatuh air liur dari awal.

" Weh, sudahlah tinggi, hensem, pandai lagi tu boleh kalah aku kalau macam ni. " bisik Jihoon dengan Woojin. Woojin jeling.

Laikuanlin, dia kekok sikit sebab semua pandang dia macam dah tengok alien pula.

Woojin berdiri dan baguskan blazernya. Berterbangan habuk dalam kelas tu.

" Kau cuci baju ke hah? " tanya Daewi terbatuk-batuk. Jinyoung tepuk belakang Daehwi.

Woojin tak layan dan terus pergi depan dan tepuk bahu budak baru tu. Aigoo, tinggi banget.

" Haii. Nama aku Woojin. Hensemkan? Apa nama? Lai apa? " tanya Woojin. Semua pandang dia macam orang gila. So, adaku kesah?

" Laikuanlin. "

" Ohh. Laikuanlin sekarang kau geng aku. Kau duduk belakang dengan aku. Miss, kami nak amek meja dan kerusi kat stor meja dan kerusi. Boleh tak? " cakap Woojin. Dia macam pengetua sekolah pula ni.

" Eh, aku cakap banyak-banyak ni kau faham ke? Aku lupa kaukan orang cina." cakap Woojin dengan nada peliknya

Kuanlin angguk " Saya ada belajar Bahasa Korea juga. " jawabnya.

Woojin menepuk bahu Kuanlin " Wah hebatlah kau! HAHA! " lucu ke ?

Miss Wang senyum tengok muka anak murid dia ni. Okay dia benarkan diorang pergi ambil kerusi dan meja.

" Letak beg kau kat belakang sana. " arah Woojin. Woojin, kau dah nampak macam abang besar. Nice!

Kuanlin akur. Mata Kuanlin tertumpu dengan mata Yanli yang pandang dia tenang dari tadi. Unik, tak macam perempuan lain.

Jihoon dah buat muka dengan Woojin. " Aku macam mana woi, lupa member.. " bisik Jihoon dari tempat duduknya, Woojin faham tu tapi Woojin buat-buat tak tahu. Sakitnya tuh di sini bang oiiii!

---
Rasanya ini dah cukup dululah 😂 saya dah penat nak menaip hahahaha😂 tunggu saya publish chap3 pula tau!

You | laikuanlin (hiatus)Where stories live. Discover now