Bab 28

2.9K 141 4
                                    

(Lagu tema - serendipity for you, butterfly, spring day. All by bts)

(Atas tu lagu lost star cover by Jungkook bts)

Mata Adrian berkaca kaca saat melihat Ariana di depan matanya. Setelah hampir 3 bulan mereka tidak berjumpa.

"Hi Ad--" belum sempat Ariana nak habiskan kata katanya Adrian telah memeluknya dengan erat.

"Aku rindu kau Ariana." Kata Adrian.

Ariana hanya tersenyum mendengar kata kata Adrian sambil membalas pelukan.

"Oi oi. Dah dah la tu berdrama. Bukannya lama sangat pun korang berpisah. 3 bulan je." Tegur Edward.

"Betul. Dah la tu. Aku rasa baik korang bersiap sedia. Musuh boleh attack kita bila bila masa je." Kata Dyan pula.

"Ha yelah. Korang pun pergilah berlatih." Kata Ariana.

Maka bermulalah tugas diorang untuk bersiap sedia untuk perang dengan kegelapan.

♡♡♡

Ariana melihat pemandangan diluar istana di sebalik langsir biliknya. Baru sahaja tadi dia pulang dari kem tentera untuk persiapan perang ke-2 yang akan menjadi sejarah fantasia. Dan dia ialah orang penting dalam peperangan tu nanti.

Dia merasakan dirinya dipeluk dari belakang. Ariana tidak berpaling ke belakang kerana dia tahu yang Adrian memeluknya.

Adrian tersenyum.

"Tengok apa tu?" Tanyanya.

"Tengok salji ni ha."

"Cantiknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Cantiknya." Puji Adrian.

"Cantikkan. Tapi bila hari tu tiba, semua kecantikan ni akan hilang. Yang tinggal cuma kegelapan je nanti. Lagipun, kau tau kan apa yang akan terjadi nanti." Kata Ariana lagi.

"Ya memang betul. Tapi itu cuma ramalan aje kan. Tak tentu lagi benda tu betul."

"Kau jangan risau. Aku akan jaga kau selama mana aku mampu. Pegang janji aku Ariana."

Segala persiapan dilakukan bersungguh sungguh oleh kseua dua belah pihak. Pihak fantasia kini menjadi lebih kuat dengan adanya kerjasama mereka dengan pihak kerajaan shadow.

Di suatu sudut ..

Kelihatan dua orang pengkhianat (😆) sedang berdiri di hadapan satu kolah yang mengeluarkan asap hitam yang busuk baunya. Hehe..

Maria memgeluarkan satu benda yang bentuknya seakan akan kayu untuk menyeru binatang yang hidup di underworld.

Dia meletakkan 'benda' itu di dalam kolah. Mulutnya terkumat kamit menyebut satu mantera.

Princess Ariana ✔ Where stories live. Discover now