BAB 5: KEGELAPAN

9 1 0
                                    

Tok Balang dan Amylia berada di tingkat atas bilik Amylia di mana Amylia sedang menyidai kain, sambil mereka menceritakan tentang Kamen Rider yang masih tidak difahami oleh Amylia.

Tok Balang : Kamen Rider...huh?

Amylia : Atok tahu?

Tok Balang : Kamen Rider ni adalah simbol keadilan dan pelindung manusia..Atok penah bersemuka dengan diorang..sewaktu atok muda dulu. Dulu Atok pergi ke jepun dan masa tu ada Organisasi nama Shocker ingin menguasai Dunia

Amylia : Oh!

Tok Balang : Kamen Rider yang berjaya hapuskan mereka, sebab itu kata mereka adalah Symbol keadilan dan pembanteras kejahatan

Amylia : Begitu! Jadi...Kamen Rider adalah pelindung manusia

Tok Balang : Dari raut wajah Amylia...Atok rasa ada Kamen Rider telah muncul di sini bukan?

Amylia : Ya...Kamen Rider Ptera..dia datang di sekolah berlawan dengan raksasa yang menjelma haritu..

Dalam pemikiran Tok Balang, dia dah jangka ini akan berlaku dan tahu DongEvil sudah mulakan gerakan mereka

Tok Balang : Amylia, hati-hati nanti bila di luar, zaman ini bakal ada perubahan nanti

Amylia : Apa maksud tok?

Tok Balang : Tak pasti tapi Amylia kene hati-hati

Tok Balang meninggalkan Amylia di beranda rumah dan keluar bersiar-siar di malam hari yang cerah diterangi cahaya bulan.
........
Zack berada di dalam bilik sambil memerhati Exez Driver serta Wild Fang di atas katilnya, matanya tak membenarkan dia pejam dan dia tidak boleh tidur memikirkan nasibnya tadi.

Zack : Kenapa...kenapa mesti aku? Takde ke orang lain yang jadi Kamen Rider?

Zack cuba untuk hancurkan Driver tu namun terlintas di fikiran dia tentang kuasa yang dia peroleh sekarang. Dia dah pon ada kuasa untuk jadi Kamen Rider, jadi dia takkan sia-siakan kuasa ini.

Zack : Betul jugak...ni lah peluang aku untuk melindungi rakan-rakan aku dan keluar aku dari raksasa-raksasa yang wujud..

Hana di depan pintu bilik Zack mendengar segalanya, dia tersenyum dan sedikit risau tentang adiknya. Hana terus beredar dan ke biliknya.

.......
Selepas waktu belajar di sekolah, Zack masih berada di mejanya sambil rakannya, Faiz sedang menyusun buku di dalam beg.

Faiz : Zack, jomlah. Dah tamat waktu kan...kau buat apa lagi tercegat kat situ?

Zack : Takde apa ah, just terpikir...kalau kau ada kuasa, kau guna tak kuasa tu untuk melindungi orang lain?

Faiz : Kuasa cam kuasa Kamen Rider? Ye, aku gunakan kuasa tu untuk melindungi orang lain..dan orang lembap cam kau tapi malangnya aku takde kuasa tu.

Zack : Sapa kata aku lembap!?

Faiz : Aku! Ada masalah!? (Sambil senyum sinis)

Zack : Tak guna...!

Amylia : Berhenti! Jangan la bergaduh lagi

Zack : Mana ada gaduh (Sambil membuat best bro handshake dengan Faiz)

Faiz : Tu lah, mana ada gaduh

Amylia hanya merenung tajam namun kembali senyum semula. Zack dan Faiz menarik nafas lega.

Kedengaran suara ramai pelajar menjerit membuat Zack, Amylia dan Faiz terkejut, mereka terus bergegas ke lokasi jeritan tersebut. Sekumpulan pelajar di serang oleh beberapa raksasa misteri yang sama yang serang haritu.

KAMEN RIDER REX: SIDE JOURNALWhere stories live. Discover now