Jedno šťastné ráno

115 5 0
                                    

Šesť hodín ráno a Beth už stojí na nohách a zaväzuje si svoje nové bežecké tenisky, ktoré si minulý týždeň kúpila cestou z práce. Už niekoľko rokov si zvykla každé ráno nastaviť budík o niečo skôr a ísť behať do Central Parku. Okrem toho, že ju to stále udržiava vo skvelej fyzickej forme, dodáva jej to inšpiráciu a energiu do nového dňa a skvele si pri behu prečistí myseľ. 

Pri vchode do parku sa najprv vždy trochu rozcvičí, aby si pretiahla stuhnuté svaly a predišla tak možným zraneniam. Okolo seba nevidí nikoho, len v diaľke si všimne ďalších ranných bežcov. Je sama so sebou, čo sa jej páči. Cíti, že sa občas potrebuje na chvíľu uzavrieť do seba a odpočinúť si od okolitého zhonu. Život v New Yorku je nádherný a plný možností, ale niekedy vie byť veľmi hektický a ťažko zvládnuteľný. Hodinka behu osamote je presne to, čo ju nabudí a pohne dopredu, do víru života vo veľkomeste. 

Rozbehne sa, zo začiatku len zľahka, postupne pridáva na rýchlosti a intenzite. Mierne studený vánok ju chladí na celom tele a lúče práve vychádzajúceho slnka presakujú cez koruny stromov a dopadajú na jej tvár. Okamžite sa cíti slobodná a plná šťastia. Dokáže vnímať ako z nej pomaly odchádza stres a napätie. Mysľou jej preletí myšlienka, aké šťastie v živote má a rozbehne sa ešte rýchlejšie. 

Keď sa udýchaná, ale šťastná  vráti do svojho bytu, osprchuje sa a vysuší si vlasy, ktoré má od prírody krásne lesklé a zdravo vyzerajúce napriek tomu, že si ich každý mesiac necháva nafarbiť peknou gaštanovou farbou. Je to jej malá radosť, ktorú si raz do mesiaca dopraje. Jej obľúbený kaderník za tie dlhé roky, čo k nemu pravidelne chodí, presne vie, čo jej vlasy potrebujú a Beth si náramne užíva skvelé masáže hlavy, ktoré sa niekedy pretiahnu na celú hodinu. 

Ráno si nedokáže predstaviť bez chutnej kávy, ktorú zbožňuje. Rada strieda kaviarne a bare, tak môže vyskúšať nové chute a odlišné druhy káv. Nemá rada stereotyp, potrebuje v živote stále nejaké zmeny, preto si každé ráno vyhliadne inú kaviareň, v ktorej si vychutná teplú kávu a prečíta noviny alebo magazín. Nikam sa nemusí ponáhľať, práca jej začína o deviatej, takže má čas si užiť svoj raňajší rituál. 

Pracovať a písať pre časopis bol jeden z jej veľkých životných snov, ktorý sa jedného dňa stal skutočnosťou a Beth za túto príležitosť ďakuje každý deň. Niekedy je život plný prekvapení a neočakávaných okolností, ktoré vedia zmeniť život. Od detstva rada písala, takže živiť sa tým je najlepšia vec, ktorá sa jej mohla prihodiť. 

Uvedomuje si, že je potrebné v živote robiť to, čo nás učiňuje šťastnými.  Beth sa do práce teší každý deň a nevie sa dočkať nových nazbieraných skúseností, zaujímavých ľudí, ktorých spoznáva, nádherné miesta, ktoré navštevuje. Všetko okolo nej ju ovplivňuje a dáva jej to iný podľad na život a na svet okolo. 

Ako každá žena sa Beth veľmi rada pekne oblieka. Hlavne do práce sa staží obliekať elegantne a vždy si dá záležať na celkovom dojme. To ráno sa rozhodla pre obľúbené letné šaty, ktoré pekne zvýraznia jej postavu a pri chôdzi sa vlnia. Má rada neutrálne, skôr tmavšie farby, ale vždy keď príde leto sa jej šatník zmení na farebnú oázu a Beth sa hrá s novými farebnými kombináciami a vzormi. Módu si jednoducho užíva. 

O trištvrte na deväť taxík zastaví pred budovou, v ktorej pracuje. Kanceláriu má na dvadsiatom poschodí, odkiaľ je nádherný výhľad na mesto. Počas dňa sa niekoľko krát pristihne ako sa pozerá von a myšlienky jej blúdia hlavou. Keď vystúpi z výťahu, zamieri rovno do svojej kancelárie, kde už ju netrpezlivo čaká šéfredaktorka časopisu.

„Beth, mám pre teba skvelú správu,“ s nadšením v hlase vykríkne, „Zajtra skoro ráno odlietaš do Thajska, aby si napísala reportáž o tamojších zvykoch, tradíciách, kuchyni, ľuďoch a živote. Mal by to byť cestopis na štyri strany spolu s fotkami. Viem, že takto ďaleko si ešte vycestovaná nebola, ale viem, že na to máš, verím v tvoje schopnosti. V poslednej dobe píšeš skvelé články, na ktoré každý deň dostávam veľa pochvalných správ a odpovedí, takže si tento článok zaslúžiš. Daj do toho všetko!“ Zdvihla sa na odchod a pri dverách sa otočila a vyčarovala milý úsmev. Beth jej ho opätovala, a keď za sebou zatvorila dvere, začala sa nesmierne radovať. 

Lepšiu správu si nedokázala predstaviť. Môže sa začať nové dobrodružstvo. 

-

Zatvorím knihu a zadívam sa von oblokom na upršanú krajinu.

„Kiežby aspoň jedno moje ráno vyzeralo podobne, “ prebehne mi mysľou a oči sa mi naplnia slzami. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 19, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Jedno šťastné ránoWhere stories live. Discover now