Jeg ringer på hos Julie. Døra fyker opp etter ti sekunder. Det er Julie som åpner opp. Hun smiler som vanlig. Jeg smiler tilbake og går inn. Jeg tar meg skoene og henger av ytterjakka. Julie venter på meg. Når jeg er ferdig, går vi bortover en korridor. Til stopper foran en dør. Julie åpner den opp og vi går inn. Jeg kommer inn i ett hvit rom. Rommet består av en seng, et bord, en liten sofa, en flatskjerm og en walk in close. Vi setter oss ned i sofaen. Den ligner enkelig litt på en sånn Lucas har. Bare tanken av Lucas får det til stikke i hjerte. Det føles som noen stikker en kniv inn hjerte mitt. De skjærer ett typt kutt. Og det er kun Lucas som kan fikse såret. Jeg vil ha han her. Nå. Jeg vil holde ham. Jeg vil kysse ham. Jeg vil ha den følsen Lucas gir meg. Og som han kun kan gi meg. Jeg vil si at jeg elsker ham. Og jeg vil høre at han visker det samme inn i øret mitt. Åhh, som jeg savner han. Jeg vil ha her nå. Og det følsen som at jeg snart kommer til å dø. Såret i hjerte mitt virker bare større og større. Jeg kommer til å dø. Jeg kommer til miste alt. Jeg kommer aldri å få se Lucas igjen. Kommer aldri til å se de nydelige øynene hans. De brune, nydelige øynene hans. Det pene smilet. Aldri. Jeg kommer aldri til å se det igjen. For jeg skal dø. Alt kommer til å bli svart. Bare vent. Vent. Vent....
- Jenny, går det bra? Spør Julie. Jeg ser bort på henne og nikker. - Ja, det går bra. Jeg bare tenkte på noe. - Hva da? - Julie, jeg skal flytte. - Hva?! Du tuller nå?! - Nei, jeg tuller ikke. - Hvor er du skal flytte? - Calfornia. - Men, men. Du kan ikke! - Ikke skyld på meg, det er foreldrene mine som vil det. - Men hvorfor? - Fordi de er redd for at jeg skal rote meg borti noe trøbbel igjen. - Er du seriøs? - Ja, jeg er seriøs. - Men det hva med alt du har her? Skal du glemme alt? - Nei, selvfølig ikke. - Lov meg at vi skal holde kontakten. - Ja, jeg lover. Kors på halsen, sier jeg. Jeg ser at tåre triller nedover kinnet til Julie. Jeg kan la vær å gråte selv. Julie er min bestevenn, jeg kan ikke tro at jeg må flytte fra henne. Jeg kan ikke ha en bedre venn. Og nå mister jeg henne. Ikke helt, alikvel. Jeg kan forsatt ikke tro det. Jeg skal faktisk flytte. Det følse utrolig vondt. Særlig når man ikke vil flytte selv. Jeg blir rett og slett tvunget til å flytte. Det er kjipt. Utrolig kjipt. Og ikke nok med at jeg må flytte fra Julie, men jeg må også flytte fra Lucas. Gutt jeg elsker over alt. Han som kun kan fikse såret i hjerte mitt. Det er kun han som elsker meg like som jeg elsker. Og jeg kan ikke miste ham. Nei, jeg kan ikke miste ham. Aldri.
YOU ARE READING
Dobbeltliv
Romance17 år gammle Jenny lever et slags dobbeltliv. På skolen er hun en av de mest populære jentene. Og får alt hun vil av foreldrene. Hun lever en fin leilighet i New York. Og hun ser ut til ha et perfekt liv...