Dua bulan kemudian
"Ayahanda , bonda cepat lah" gesa Tengku Aryan.
"Iye , kami datanglah ni" balas Puan Aisya.
"Hanna dah tahu ke kita nak datang ni?" giliran Tengku Umar bersuara.
"Tak" balas Tengku Aryan ringkas tapi cukup membuatkan Tengku Umar dan Puan Aisya mencubit lengan anak terunanya.
"Ayahanda , bonda apa ni main cubit-cubit Aryan. Aryan dah nak tunang tahu tak?" protes Tengku Aryan manja.
Perlakuannya bukan menimbulkan rasa simpati bahkan membuatkan Tengku Umar dan Puan Aisya menjeling Tengku Aryan geram .
"Yelah, Aryan call Hura sekarang" kata Tengku Aryan beralah.
Puan Aisya dan Tengku Umar senyum kemenangan. Bukan apa , Tengku Aryan ni suka sangat main-main. Orang tengah serius nak pinangkan Hanna Hura untuk dia, dia boleh kata dia tak bagitahu keluarga Hanna Hura tentang itu.
Tengku Aryan mengambil telefon pintarnya untuk mendail nombor Hanna Hura dengan perasaan yang gembira.
Baru sahaja ingin menyapa , suara lelaki yang muncul.
"Yeobuseyo?"
"May i speak to Hanna Hura binti Abdullah Lee please?" pinta Tengku Aryan.
"Ha Hanna-yaa , Hanna takada dekat sini dia ada dekat dalam bilik" balas lelaki tersebut kembali.
"Nugueyo?"
"Yah! Harraz lah" balas Harraz dengan nada yang agak bengang.
"Hehehehe mianhae" balas Tengku Aryan sambil ketawa.
"Nak Harraz panggilkan noona ke?"
Tiba-tiba muncul idea dibenak Tengku Aryan.
"Takpayah, takpayah cakap dengan noona yang hyung call. Buat macam takde apa-apa. Hyung dengan family hyung sebenarnya nak datang sana untuk merisik noona , so hyung ingat nak surprisekan noona. Harraz boleh bagitahu appa je" panjang lebar Tengku Aryan menerangkan niat sebenar dia menelefon Hanna Hura.
Setelah mendengar persetujuan daripada Harraz Lee , Tengku Aryan terus memberitahu Tengku Umar dan Puan Aisya tentang itu dan mereka meneruskan perjalanan ke airport.
--------
"Siapa call?" tanya Hanna Hura sebaik sahaja panggilan Tengku Aryan tamat.
"Abang Aryan." ringkas sahaja jawapan Harraz Lee.
"Dia nak apa? Kenapa dia call?" tanya Hanna Hura bertubi-tubi.
"Yah! Noonaa! Tak ada apa-apa , hyung tanya khabar kita semua je" balas Harraz Lee acuh tak acuh.
"Oh eh? Okay"
Harraz Lee menarik nafas lega apabila Hanna Hura tidak bertanya lagi. Bukan apa , dia takut terlepas cakap itu sahaja.
"Appa!" laung Harraz Lee apabila kelibat Abdullah Lee tidak kelihatan.
"Appa eodisso?" panggil Harraz Lee lagi.
"Yah! Yang kau terjerit-jerit ni dah kenapa ?" tanya Harith Lee bengang. Mana tak bengang bila kau tengah syok-syok buat kerja pejabat dengan tenang tiba-tiba bising.
"Harraz cari appa"
"Appa ada dekat bilik. Daripada tadi hyung taknampak appa keluar. Harraz pergilah tengok appa." Harith Lee berkata lembut.
YOU ARE READING
Psychiatrist in Love ((On Hold))
RomanceHanna Hura binti Abdullah Lee - gadis berdarah kacukan Malaysia + Korea . wajah persis artis korea tapi berjiwa melayu . agak anti dengan makhluk yang bernama 'lelaki' . seorang psychiatrist . Tengku Aryan bin Tengku Umar - handsome tapi anti denga...