Havas İlmi

1.7K 2 0
                                    


Havascılık bana göre Okuyarak değil Yaşayarak ulaşılan bir ilimdir, mertebedir.

Günümüz Havascıların bazıları kötü niyetli büyülerle (Ayırma büyüsü gibi) uğraşan topluma bu tarz büyüleri sunan kişiler olarak görülür fakat Havascılık İslamın bir mertebesidir ve bu Müslümanlıkta Günah sayılır bu kişileri ayırmak lazım ve genelleme yapmamak lazım Gerçek Havascıları bu tarz düşüncelerle ayırabiliriz, anlayabiliriz.

Peki Günahsa neden Ayırma büyüsü gibi kötü niyetli gözüken büyüler var bu büyüleri iyiliğe yönelik kullanımıda vardır örneğin bir aile düşünün baba eşi dışında başka biriyle zaman geçiriyor ailesine harcayacağı zamanı başka biriyle harcıyor ailesine harcayacağı parayı başka birine harcıyor bu durumda ayırma büyüsünü kullanıp iyiye kullanma söz konusu olabilir olabilir diyorum çünkü böyle bir büyü yapmak için iştişare yapılmalı ( Onay alınmalı )

Okuyarak değil Yaşayarak ulaşılan bir mertebe dedik bunu biraz açalım Yaşayaraktan kasıt bizlere verilen mesajlar doğrultusunda öğrenilen ilim örneğin Allahın izniyle Allah dostu tarafından gelen bir bilgiyle kazanılan ilim diyebiliriz.

Havascılık adanmışlık ister bu yola girerseniz kendinizden emin olmalısınız zaten bu mertebeye gelecek seviyede olurken adanmış olursunuz.

Gelen her İlmin bir gerekçesi vardır bunları nasıl kullandığınız önemlidir.

Başlangıç için çeşitli zikirler vardır ve ruhunuzu Allahın emrettiği biçimde terbiye etmeniz gerekmektedir Nefsinizi yenmeniz gerekmektedir ki bu da bana göre en zor kısımdır Nefs terbiyesi çeşitli yollar ve mertebeleri vardır

Nefsi nasıl terbiye ederiz ?

ω İbadet ederek

ω Zamanımızı zikre vererek

ω atkısı olmayan boş işlerden uzak durarak,

ω Öfkemize sahip çıkarak

ω Nefsimizin hoşuna gidicek şeylerden uzak durarak

Havas ilmine nasıl sahip olurum ?

Gereken şartlar :

1*Müslüman olmak.

2*Günah işlememek(Haram dan uzak durmak).

3*Nefsinizi terbiye ederek kötülüklerden arındırmak.(Ruh güzelliğini elde etmek).

4*İbedetlerinizi dosdoğru yapmak.(Yaptığınız uygulamalarda amel çok önemlidir).

5*ALLAH'u teala dan yetki almak (Gerekli izinler yani ruhsat almak).

6*Arapça ve Osmanlıcayı iyi bilmek.(Kuranı kerim ayetlerini arapça olarak çok iyi derecede okumak).

7*Havas ilmini çok iyi bilmek ve bu ilim alanında çok çalışmak.(Hangi uygulamanın nerde, ne zaman, nasıl yapılacağını ve kullanılacağını,bir hastanın durumunu ve ilacının ne olduğunu iyi bilmek gerekir).

8*Her zaman gusül abdestli olmak.(Uygulamaları yaparken abdest almak ve elbisenizin temizliği başarı oranınızı artırır).

9*Yaptığınız uygulamalar karşılığında,o uygulamanın diyeti haricinde para almamak.

10*ALLAH rızası için çalışmak ve yardımda bulunmak.

11*İmanın ve İslamın şartlarını yerine getirmek(ALLAH'ın emirlerine ve yasaklarına tam uymak).

Bu sayılı maddeler alıntıdır


Bu yola giren kişi eğer Salih bir kulsa belli bir mertebeden sonra ruhani kapılar ona açılır bu yolda nasıl ilerlemesi gerektiğini ve varlıkları ayırt etmeyi çok iyi bilmelidir yoksa istediği yoldan çıkabilir, sapabilir

Havascılık çok ağır bir seviyedir ve hiçte kolay değildir Nefsimizi beslemekten kendimizi alıkoymamız bu yolda ne kadar ciddi olduğumuzu gösterir en büyük düşmanımız Nefsdir.

Havas ilmi Kabala ile karıştırılmaması gerekir Havas ilmi kara büyü değildir ve kara büyü niteliğinde bu ilmi kullanan insanlar gerçek Havascı değillerdir gerçek Havascı Allah yolunda olan Salih kişilerdendir Kara büyü yapan kişiler ise Salih kişiler olamazdır

Bu yazdığım yazıda Şahsi fikirlerim ve İslam dinine göre bilgiler mevcuttur. Diğer dinlere inanışlara saygım sonsuzdur. Havascılığı merak eden kişiler için yararlı olmasını diliyorum.

Oğulcan Aksu

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 11, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Havas İlmi,  Havascılık , Nasıl sahip olunurHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin