Ångest.
Ska jag definiera det... eller bara berätta en sak?
Slå upp ögonen på morgonen, det är ångest.
Gå upp och inte veta om jag är själv eller inte, det är ångest.
Lämna mitt hem utan att veta om jag kommer palla komma tillbaks, det är ångest.
Gå genom korridoren helt utan att veta om de kommer dyka upp och tvinga mig till något jag egentligen inte vill, det är ångest.
Att någon ska fråga vem jag köper av, det är ångest.
Sitta i klassrummet och veta att han som bara är där för att lära ut tittar på mig på ett sätt som bara är fel, det är ångest.
Göra mitt bästa för gömma de orangea burkarna i min väska , det är ångest.
Röka på bakom skolan eftersom vanliga cigg inte funkar för att dämpa ångest, det är bara mer ångest.
Gå genom korridoren med solglasögon för att ingen ska märka även fast att det bara gör saken mer uppenbar. Ångest.
Gå till matsalen och äta för att veraka noraml. Ångest.
Spy upp det. Ångest.
Sitta kvar inne på toaletten för att inte behöva va bland folk. Ångest.
Känna hur gråta kanske skulle hjälpa utan att det kommer en ända tår. Ångest.
Ta sju tabeltter för att sluta känna något över huvudtaget. Ingen ångest.
Tänka det som man inte får tänka. Sluta leva. Mer ångest än någonsin.
Jag tänkte bara berätta en sak som inte kommer spela någon roll egentligen. De som är runt mig varje dag kommer inte läsa detta. De fattar inte ens språket. Jag tänkte bara berätta en sak. Ångest, lämnar aldrig mig ifred. Om inte...ja. Och då känner jag inget alls. Då kan jag inte ens se dig i ögonen för du förvinner bara. Det spelar ingen roll om du säger att du älskar mig eller att du kan hjälpa mig för jag kommer ändå inte förstå vad du menar. Jag kommer inte bry mig. Det bästa är att du inte kan se det. Du kan inte titta på min handled och säga att jag håller på att göra det man tydligen inte får. Du kan inte titta på min utsida och säga att du ser vad jag känner. Om du inte är lika dum som jag. Då ser du att mina ögon inte är röda för att jag är trött. Då vet du varför mina ögon är röda och varför jag inte kan skriva ett sms normalt eller svara på dina frågor. Då förstår du kanske. Jag tänkte bara berätta att jag har ångest. typ nu och jag tänkte bara berätta att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
:)