#3 Ik hoor zn angst in zn stem

1.5K 49 14
                                    


Harry Pov.

Ik loop richting de hoofdingang van de school. Als ik binnenloop merk ik dat ik laat ben. Ik zie de laatste mensen nog naar de klas lopen, maar ik moet me eerst nog melden omdat ik nieuw ben. Als ik bij de concierge kom kijkt hij me vrolijk aan. 'Jij moet Harry Styles zijn?' Jemig.. hoe weet hij dat nou weer. Weet de hele school dat ik kom ofzo. Staat iedereen met spandoeken te wachten in de klas:
WELKOM HARRY!
Ik lach bij het idee..
'Ja klopt, ik ben Harry.'
Ik schud hem zijn hand.
'Meneer Korf, maar noem me maar gewoon Leo. Iedereen noemt me gewoon bij de naam. Zie me maar als een vriend. Het moet vast spannend zijn de eerste dag.' Ik rol met mn ogen.
'Valt mee. Ik ben al aardig vaak verhuisd dus maak maar geen zorgen om mij, Leo!' Hij glimlacht naar mij.
'Ik mag je wel, Harry. Succes met de lessen.' Zegt Leo nadat hij mij de klas heeft aangewezen. Als ik de klas binnen kom kijkt iedereen me aan. Ik moet nu meteen laten zien wie ik ben.
'Is er iets ofzo?' Zeg ik bot.
'Welkom, jij moet Harry Styles zijn?'
'Noem me maar gewoon Harry hoor.. ik haat het als mensen me styles noemen dus haal het niet uit je hoofd om mij styles te noemen.' Ik ga zitten op een leeg plekje achterin. Niemand zit nog naast me, wat ik wel fijn vind.
'Wil je nog wat over gezelf vertellen, Harry?' 'Ik neem morgen mijn dagboek wel mee.. Dan weten jullie wel genoeg.' Zeg ik met een knipoog.
De rest van de klas lacht zachtjes.
Ik hang een beetje achteruit.
'Nou Harry, welkom op dez-'
'Jaja, dankje dankje, kunnen we beginnen met iets nuttigs? Ik ben hier om wat te leren.'
'Uhmm.. Ja oke, we beginnen met opdr-' Ik hoor de deur open klappen.

Louis Pov.

Ik doe perongeluk de deur iets te hard open, waardoor de deur tegen de muur klapt.
'Sorry mevrouw, i-ik..'
Jemig kan ik niet eens normaal praten? 'Ga maar zitten Louis, het is voor deze keer goed.'
'Mevrouw! Dat is echt oneerlijk! U doet dat nooit bij mij!' Hoor ik Zayn roepen. Jemig, wat een sukkel is het. Hij is 1 van de pesters samen met Niall en Liam. Zayn is de moeilijkste. Hij heeft geen gevoel ofzo.. Het boeit hem niks als ik bewusteloos op de grond ligt. Niall daar integen gaat dan meteen op de grond knielen en raakt in paniek en zegt sorry, maar Zayn moet hem dan meteen weer oppakken en vertellen dat ik een klootzak en een vieze homo ben, zodat Niall zich niet meer schuldig voelt. Liam is zo'n meelopertje. Hij is wel heel stoer en boeit hem ook niks, maar hij doet me niet zo snel pijn. Soms slaat hij me of schopt me in mijn maag, maar dat is niks vergeleken met Zayn.
'Zayn, jij komt altijd te laat.' Antwoord de mevrouw. Ondertussen ga ik zitten op een vrij plekje. Achterin naast een.. huh.. onbekende jonge. Hij is best kna- Oke Louis focus. 'Wat boeit dat nou?! Of is Louis weer uw lievelings kindje heh?!' Zegt Liam. De mevrouw negeert de vraag en schrijft de uitleg op het bord. 'Hi.' Zeg ik verlegen tegen de jonge naast me. Hij negeert me. 'Uhm.. sorry als ik je stoor ofzo. Maar mag ik je naam misschien weten? Je hoeft het niet perse te zeggen als je d-dat niet wi-'
'Ik ben Harry, en nu stil.'

Harry Pov.

Jemig, wat is hij irritant. Wel kna-
Hij is irritant Harry, gewoon weer zo'n broekkie die niks durft.
Na een paar seconde hoor ik dat iemand fluisteren naar mij.
'Ik ben trouwens Louis, mocht je dat willen weten.' Ik glimlach onzichtbaar. Hij is cute.😊
Na een paar seconde hoor ik, volgens mij van Zayn een gefluister naar Louis. 'Ik pak je na schooltijd, Tomlinson. Zo gaan we het niet spelen.' Ik kijk vragend naar Louis. Hij kijkt angstig naar zijn boeken. 'Wie is die gast?' Vraag ik hem. 'Gewoon, zo'n gozer die je hele schooljaar verkloot.' Zegt Louis zachtjes. Hij probeert stoer te klinken, maar ik hoor gewoon de angst in zn stem. Moet ik hem zielig vinden? Op 1 of andere manier voel ik zn pijn. Nee Harry, zo ben jij niet. Jij moet hard zijn. Net als je vader. Je moet je vader trots maken. Als ik de bel hoor van de les, zie ik Louis snel uit de klas rennen. 'Wacht maar, Tomlinson. We pakken je nog wel!' Zegt Zayn lachend en boos.

Hee,
Dus..
Nieuw hoofdstuk.
Wat vinden jullie ervan? Laat maar even weten x ideeën? Laat maar weten. Misschien komt jou idee In dit verhaal.
X A

It's Complicated. Larry Stylinson❤Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu