Selepas dua hari,
Somi POV
Gaun pengantin itu dibiarkan.Aku memandang ke arah cermin solek sambil duduk di kerusi yang mempunyai empat buah roda kecil yang mampu digerakkan.Aku masih tidak percaya dengan diri aku dimana hari ini aku akan bergelar isteri kepada namja yang bernama Kim Bum.Sekejapnya dua hari itu.
Cantik,gaun pengantin itu tidak terlalu seksi sehingga menjolok mata orang yang melihatnya.Aku masih berfikir lagi sama ada hendak meneruskan niat aku untuk menghentikan perkahwinan ini.Ya,ia merupakan kerja yang gila. Tapi,sebaik sahaja wajah orang tersayang terbayang dalam fikiran aku,akhirnya aku telah membuat keputusan dimana aku akan menerima perkahwinan ini dengan rela hati.Ia tidak semudah yang disangkakan.
Aku mula mengambil gaun pengantin yang tersangkut disitu sambil menyarungkan gaun pengantin itu ke tubuh aku.Kasut tumit tinggi aku dipasangkan juga di kaki itu serta rantai dipasangkan tersemat leher jinjang aku.Jurusolek itu juga selesai menyolek wajah aku.Nahee dibelakang juga membantu dengan memimpin aku berjalan serta membuka pintu itu.Tidak lupa juga untuk memberikan kata semangat kepada aku.Gomawo,Lee Nahee.
Akhirnya appa sendiri yang meminta dirinya untuk berjalan beriringan dengan aku.Aku menyilangkan tanganku dengan appa.Kiranya kami berdua berjalan ke arah karpet merah yang disediakan bagi memudahkan masuk perkarangan pintu gereja itu."Appa,I am really super scared of this."bisik aku ke telinga appa membuatkan appa tersenyum memandang aku.Inilah baru pertama kali appa mengukir senyuman terhadap aku.Selama ini appa geram.
"Kalau takut,pandang muka eomma."Appa membalas bisikan aku dengan cara berbisik dengan perlahan.Hanya kami berdua yang dengar.Aku memandang ke arah eomma.Kelihatan eomma sedang tersenyum manis sambil melambaikan tangannya ke arah aku. Aku dapat lihat bahawa eomma sempat menangis hingga mengalirkan airmatanya.Aku dapat melihat airmata eomma jatuh dipipinya.
Sampai sahaja di hadapan paderi tersebut,appa terus melepaskan pegangan tangannya yang menyilang itu dengan tangan aku sekali lalu pergi ke arah belakang melabuhkan pinggangnya di kerusi panjang satu baris dengan eomma dan keluarga Uncle Kim.Jujur,aku berasa nervous apabila Kim Bum memandang aku tidak berhenti sambil mengangkat sebelah keningnya ke arah aku.Aku hanya menghiraukannya.
"Kim Sang Bum Kim Byunshik,adakah awak menerima Jeon Somi Jeon Yesuk sebagai isteri awak yang sah dengan rela hati?"soal Paderi Shin setelah memulakan bicaranya sambil menggunakan mikrofon.Kelihatan suasana bertambah sunyi sebaik sahaja paderi itu menghulurkan mikrofon kepada Kim Bum
Kim Bum,namja itu boleh berlagak tenang lagi.
"Nae,saya Kim Sang Bum Kim Byunshik imnida menerima Jeon Somi Jeon Yesuk sebagai isteri saya yang sah dengan rela hati."Ucap Kim Bum dengan terang serta penuh dengan intonasi.
"Baiklah begitu juga dengan Jeon Somi Jeon Yesuk.Adakah awak menerima Kim Sang Bum sebagai suami awak yang sah?"soal Paderi Shin sambil menghulurkan mikrofon kepada aku.Ia membuatkan aku terdiam seketika.
"Nae,saya Jeon Somi Jeon Yesuk imnida terima Jeon Somi Jeon Yesuk sebagai isteri saya yang sah dengan rela hati."Ucap Kim Bum dengan terang serta penuh dengan intonasi.
"Baiklah begitu juga dengan Jeon Somi Jeon Yesuk.Adakah awak menerima Kim Sang Bum sebagai suami awak yang sah?"soal Paderi Shin sambil menghulurkan mikrofon kepada aku.Ia membuatkan aku terdiam seketika.
"Nae,saya Jeon Somi Jeon Yesuk imnida terima Kim Sang Bum Kim Byunshik imnida sebagai suami saya yang sah dengan rela hati."Ucap aku menahan suara agar tidak terlalu kuat dan tidak terlalu perlahan. Biarkan ramai orang yang menyaksikan penipuan yang berjaya disembunyikan.
Selepas berakhirnya ucapan itu,Kim Bum melangkah kedepan aku.Dia mula merangkul pinggang aku dengan kuat dan mula mengucup bibir aku.First kiss aku dicurinya.Aku hanya membalasnya dengan perlahan Aku cuba menahan air mata aku supaya ia tidak mengalir,tetapi ia masih mengalir.
-
Author POV.
Usai selesai resepsi perkahwinan Jeon Somi dan Kim Bum,Kim Bum menarik tangan Somi masuk ke dalam kereta itu tetapi dihalang oleh Jeonghyun,oppa Somi."Kau nak bawa deongsaeng aku pergi mana?"soal Jeonghyun dengan nada dinginnya.Dia memang tidak suka akan adik iparnya.Kim Bum hanya menyeringai sinis sahaja.
"Hai,'abang ipar'.Takkan tak nampak kot aku nak bawa dia pergi mana?Bawa dia tinggal dengan akulah!" balas Kim Bum sambil tersengih sinis memandang wajah abang iparnya dengan dingin.Seperti biasa Jeonghyun tergelak mendengar Kim Bum memanggilnya abang ipar.
"Ouh abang ipar?Seriuslah aku tak salah dengarkan.Eh,kejap.Kau kan baru kahwin apasal tiba-tiba nak bawa deongseng aku tinggal dengan kau ni?Tak nak duduk kat rumah appa dulu ke?" soal Jeonghyun sambil mengerutkan keningnya.Pelik sungguh.
Kim Bum mengeluarkan salinan notis perjanjian syarikat tersebut di celah tuxedo putihnya.Dihulurkan salinan itu kepada Jeonghyun.Ia bertulis iaitu ;
"Selepas perkahwinan mereka berdua telah berlangsung mereka terus akan tinggal di villa milik anak Tuan Pengerusi Muda Kim Bum Kim Byunshik."💍
Disetujui oleh Kim Byunshik dan Jeon Yesuk,"
"Jadi salahkan appa kau yang tak guna sanggup jual anak sendiri semata-mata nak untungkan syarikat ye"kata Kim Bum membuatkan Jeonghyun yang membaca salinan notis itu terkejut.
"Sial kau Kim Bum! Kau ingat adik aku perempuan simpanan ke cibai hah?" kata Jeonghyun sambil mencekak kolar Kim Bum.Kim Bum hanya tergelak melihat reaksi Jeonghyun yang tiba-tiba hendak bergelut dengannya.Pada hari perkahwinannya.
"Perempuan simpanan?Kalau kau nak tahu,deongsaeng kau tu dah jadi isteri aku and aku ada hak dekat dia.Untuk pengetahuan kau wahai abang ipar,aku takkan lepaskan dia sampai mati.Kalau dia tak nak dengar cakap aku,aku treat dia macam perempuan simpanan apa susahnya kan? " kata Kim Bum cuba menarik tangan Jeonghyun yang masih mencekak kolar baju itu.
"Kim Bum,kalau aku tahu kau ada buat apa-apa dekat deongsaeng,mati aku kerja kau."kata Jeonghyun sambil melepaskan kolar baju tuxedo yang dipakai oleh Kim Bum.
"Wow,abang ipar.Relax,lagipun aku dah makan sangat dengan ugutan orang macam kau ini.Dengar sini,kau kan pendakwa raya jadi jangan cemarkan imej kau sebagai pendakwa raya yang tersohor dengan buat benda bodoh macam ni.Too bad,come onlah.Takkan hari perkahwinan aku dengan deongsaeng kau nak bergaduh macam ni? So abang ipar,aku kena pergi dululah nikmati hidup aku dengan aman tanpa gangguan orang macam kau.Annyeong,abang ipar." kata Kim Bum sambil menepuk kedua-dua belah bahu Jeonghyun.Jeonghyun mula menahan rasa geram kerana dia paling pantang kalau ada manusia yang mengusik bahunya.
Berbalik kepada kereta tersebut sepanjang perjalanan itu Somi hanya mendiamkan diri sahaja.Apabila sampai sahaja di villa tersebut,Somi terkejut kerana villa itu lebih besar berbanding rumahnya sendiri.Dia ternampak bahawa bayangan figura tubuh dua orang lelaki yang berpakaian seragam dengan memakai cermin mata hitam.
"Kenalkan ini bodyguard aku.Dia yang jaga villa ini.Mulai sekarang,dia akan ikut kau pergi kemana-mana sahaja.Tu Zelo dan Youngjae.Yang ni isteri aku,Jeon Somi" kata Kim Bum mengenalkan aku kepada bodyguardnya. Aku hanya membuat senyuman hambar sahaja,tidak berminat untuk berkenalan dengan mereka berdua.Lagaknya seperti orang jahat.
"Untuk pengetahuan awak,saya ni berumur 27 Tahun dan saya tak perlukan bodyguard untuk jaga diri saya." kata Somi agak berani membuatkan Kim Bum mendukung Somi.
"Ini kau cakap kononnya jaga diri kau,aku baru usik sikit,kau dah kecut bagai."kata Kim Bum sambil mengangkat Somi secara bridal style.
"Yah,lepaskan saya pervert!"kata Somi sambil memukul dada bidang milik Kim Bum sendiri.Sudah masanya Kim Bum memulakan permainannya dalam menjadikan Somi sebagai sepenuh miliknya.
1195 words.
Chapter ni panjang lol.Nak siapkan chapter 9 memerlukan banyak masa sampai mood pun jadi hiatus and senpai hahahaha abaikan janji aku dah update new chapter by the way enjoy ft support my fanfic💕
YOU ARE READING
Second Chance 💔
FanfictionHati kena kuat kalau hidup dengan dia. Sebab kata-kata dia yang bakal menjadi duri yang tajam menikam hati kau. Peluang pertama dipersia-siakan begitu. Peluang kedua hadir semula. Adakah ia masih dihargai semula? Kim Bum ft Jeon Somi. [#]16 in kejam...