Bár James oldalát nagyon furdalta a kíváncsiság, hogy vajon miben mesterkedhetnek a mardekárosok, tudta, hogy elsődlegesen a tanulásra kellene koncentrálnia. Elhatározta hát, hogy órákon mindent megtanul, mágiatörténeten pedig megírja a beadandókat, így lesz ideje a mardekáros banda után kutakodni. Ezt az ötletét Siriusszal is megosztotta, mivel szüksége a volt a fiúra. Ő, James nem tudta, hogy melyik mardekáros Lucius Malfoy, és melyik Narcissa Black.
Peter szeretett volna beszállni a kutakodásba, viszont nem tudta órákon megtanulni a tananyag nagy részét, és a varázslatokat, amiket tanultak, nem tudta elvégezni a következő órára, így kénytelen volt gyakorolni.
Remust – aki láthatólag egyre jobban, aztán ismételten egyre rosszabbul volt – nem annyira hozták lázba a dolgok. Azt mondta, hogy nem zavarja, ha James és Sirius kutakodnak, azonban ő nem fog beszállni. És a két fiú legnagyobb sajnálatára nem változott a véleménye.
- De tök izgi lenne – győzködte James, Sirius és Peter pedig mellette állva bólogattak.
- Akkor sem – nézett rá Remus kissé szédelegve.
- De gondolj csak bele: ezek valamiben mesterkednek! Ki kell derítenünk, hogy miben.
- Engem tényleg nem zavar, ha ti nyomoztok – mondta, miközben a homlokára szorította a tenyerét –, de engem...
A mondatot már nem tudta befejezni, ugyanis elájult. A három fiú felvonszolta Remust a gyengélkedőre. Madam Pomfrey elzavarta őket, amikor kérdezősködni kezdtek, így kénytelenek voltak otthagyni barátjukat.
Néhány óra nagyon lassan telt, például a bájitaltan. Lumpsluck professzor képes volt az egyik duplaórán csak az üstökről, és azok típusairól, felhasználásáról beszélni, ráadásul hamar kiderült, hogy James nem örökölte meg édesapja tehetségét, és egy fikarcnyit sem ért a bájitalokhoz. Leforrázás kezelésére való bájitalt főztek, aminek óra végére kéknek kellett volna lennie, James azonban egy ragadós, citromsárga trutyit hozott össze. Az volt a szerencse, hogy rajta kívül nem sokaknak sikerült jól elkészíteni a főzetet.
Ellenben a sötét varázslatok kivédése órák nagyon izgalmasak voltak.
Wandor professzorral tanultak a kertitörpékről és a doxikról, ráadásul a professzor mindkét lényből hozott be pár példányt az órákra. Néhány varázslatot is tanultak, és gyakran ismételték át a tananyagot. Emellett tanáruk, aki már sok helyen járt, szívesen beszélt saját kalandjairól, melyeknél ezekkel a lényekkel találkozott, és ezeket a varázslatokat kellett alkalmaznia.
Október utolsó vasárnapjának reggelére Remus, akit kiengedtek a gyengélkedőről, ismét eltűnt. A három fiú kissé aggódva nézett a sápatag fiú ágyára, mintha az is beteg lenne.
A nagyterembe leérve meglepte őket a Halloween-napi díszítés. A falak mentén igazi denevérek repkedtek, az asztalokon faragott tökök sorakoztak.
- Vigyázat – mondta az álmélkodó elsősöknek Hagrid, aki épp egy hatalmas tököt cipelt és a nagyterembe szándékozta bevinni azt.
Jamesék elengedték Hagridot, majd ők is bementek a nagyterembe.
- Egy ilyen denevér tök menő szülinapi ajándék lenne – nézett körbe Sirius, miközben leültek az elsős lányokkal szemben.
- Miért, mikor van a szülinapod? – kérdezte James és elhatározta, hogy nagyon megjegyzi a dátumot, hogy aztán felírhassa magának, és meglephesse valamivel Siriust.
BẠN ĐANG ĐỌC
James Potter és a Százak Pergamenje
FanfictionJames Potter első évét kezdi a Roxfortban. Minden jól indul, de aztán kiderül, hogy legjobb barátja nem tarthat vele az iskolába, így új társak után kell néznie. Azonban nem mindenki olyan, mint amilyennek elsőre tűnik. Ott van Sirius, aki gyanús kö...