"Kak Stella!!!"
Stella mengangkat mukanya dan memandang ke arah pemilik suara begitu juga dengan Luke. Terkejut Stella apabila melihat Puteri bongsu Ariendell Kingdom sedang berlari ke arah mereka. Ada juga beberapa orang gadis mengikut belakangnya.
"Qreya! Apa awak buat kat sini?"
Soal Stella yang masih dalam keadaan terkejut."Nak join pertandingan tu lah. Tak sangka Kak Stella pun join jugak!" Senyuman manis diukir buat Stella yang masih dalam keresahan.
"Terpaksa sebenarnya." Ujar Stella sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Sejak bila kau masuk pertandingan ni?" Soal Luke tetiba ke arah adindanya itu.
"Erm? Excuse me. Who are you to be rude to me? Call me princess Qreya please! Watch your manners!" Ujar Qreya dengan nada yang sengaja ditekankan.
Luke yang meluat dengan lakonan adik bongsunya itu mengulingkan mata 360°. Lalu rambut koko adiknya itu ditarik kasar tanpa belas kasihan.
"Arghh!!! Kakanda! Lepaslah! Sakitlah Kakanda! Nanti adinda report kat bonda!" Terus Luke melepaskan pegangan rambut koko adiknya.
"Manja." Walaupun satu perkataan mampu membuat Qreya mencapai tahap kesabarannya yang paling maksimum.
"Mana ada!!!" Dengusan kasar dilepaskan.
"Dah lah! Jom korang kite pergi ambil angin kat tempat lain. Bye kak Stella. Bwerkkk!!!!" Yang last sekali tu dah tentu² untuk si putera mahkota Ariendell.
"Tak sangka Qreya pun join juga." Ujar Stella sambil meletakkan tangannya di atas dinding kapal.
"Sejak bila dia masuk pun entahlah. Takut bonda tak tahu ja lah." Luah Luke yang berdiam dari tadi.
Keadaan kembali hening antara mereka. Hanya jeritan dari para peserta yang lain sahaja yang kedengaran.
Tetiba sahaja Stella terasa dirinya di awang²an. Terus dia terjerit kecil apabila Sheran yang entah datang dari mana mengangkatnya menuju ke kolam renang.
"Yah! Sheran! Turunkan aku! Turunkan--"
Bushh!!!
Belum sempat Stella mahu menghabiskan ayatnya terlebih dahulu dia dilontarkan ke adalam kolam renang dimana Melina, Irya dan Tezz berada. Habis basah bajunya!
"Apa korang ni! Habis basah baju aku!" Marah Stella kegeraman.
"Relakslah! Kita atas kapal ni biar happy² dulu! Nanti atas gelanggang baru serius!" Ujar Sheran yang juga turut masuk ke dalam kolam dengan gelak tawa yang tersisa.
Stella mengembungkan pipi tanda protes. Tetiba dia ternampak Luke yang memandang mereka sambil memeluk tubuh. Ini tak adil! Dia sorang ja yang tak basah!
"Luke! Tolong aku jap!" Panggil Stella sambil menghulurkan tangannya ke arah Luke menyuruhnya mengangkatnya keluar dari kolam. Luke hanya akur lalu menggapai tangan Stella tapi belum sempat dia mahu menarik Stella Stella terlebih dahulu bertindak.
Bushhh!!!!
Gelak tawa Stella dan yang lain terhembur apabila melihat si Luke yang basah berak di dalam kolam. Dia memandang tajam ke arah Stella.
"Siap kau Stella!!!!" Dan mulalah aktiviti kejar mengejar dalam kolam.
∆∆∆∆∆∆∆∆
"Wahh!!! Lamanya duk dalam kolam ni. Aku keluar dulu weyh. Sejuk ni." Stella mula mahu keluar dari kolam tapi ditahan oleh Luke.
"Tunggu dulu." Luke keluar dari kolam dan menuju ke tempat letak tuala lalu diambil 2 helai tuala lalu kembali ke kolam.
YOU ARE READING
Reaching The Sky: Two Worlds
Fantasia| where's the promise will be fulfilled| Stella Zirgan seorang gadis yatim piatu yang kesunyian termasuk ke alam fantasi yang tak pernah diketahuinya. Di alam fantasi itu dia melakukan untuk mencantumkan semula alam manusia dan alam fantasi itu. "St...